• Pesticiden kunnen schadelijk zijn voor de gezondheid en voor de natuur. Beter is om preventief te werken door geen pesticiden te gebruiken om groen en verhardingen te onderhouden. Een tuin zonder pesticiden is perfect mogelijk. Op de website Mijn gifvrije tuin vindt u tips en ideeën voor een stadstuin, een grote tuin, een moestuin of een speeltuin.
    Hou er rekening mee de héél wat pesticiden enkel nog door professionelen met Fytolicentie mogen gebruikt worden!

Dunpleister aanbrengen

Estivie

Nieuw Lid
Lid geworden
3 okt 2011
Berichten
84
Waarderingsscore
0
Punten
6
Hallo,



Ik moet een basislaag MP2 afwerken met Finish2 maar heb dat nog nooit gedaan. Heeft er iemand tips mbt het werken met dunpleister? Wat is de gebruikelijke manier van werken (met een spaan of met een spackmes)? En heb ik verder nog speciaal materiaal nodig? Ik zag in een filmpje van Multi-Finish iemand werken met een soort rubberen spackmes werken, dat was heel flexibel?



Daarnaast heb ik eerder deze week een stukje muur in MP75 gezet en die wil ik nu verder afwerken (ik weet het, normaal gezien moet dat in 1 gang perfect zijn :)) Kan ik daar ook Finish2 voor gebruiken of moet dat een plamuur zijn?



Bekijk bijlage 8315



Thanks!



Estivie
 

Bijlagen

  • 20130828-IMG_9305.jpg
    20130828-IMG_9305.jpg
    24,2 KB · Weergaven: 3

albarius

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
6 mrt 2008
Berichten
2.792
Waarderingsscore
1.083
Punten
113
Ik moet een basislaag MP2 afwerken met Finish2 maar heb dat nog nooit gedaan. Heeft er iemand tips mbt het werken met dunpleister? [="#0000FF"]ja[/] Wat is de gebruikelijke manier van werken (met een spaan of met een spackmes)? [="#0000FF"]Aanbrengen met spaan in 2 keer: eerst 0,5 à 1 mm en daarop nog eens 0,5 à 1 mm > nat in nat werken, niet laten drogen. Daarna afwerken zoals je je mp75 hebt afgewerkt. De verwerkingscyclus ligt anders, maar de handelingen en de volgorde zijn dezelfde.[/] En heb ik verder nog speciaal materiaal nodig? [="#0000FF"]nee[/] Ik zag in een filmpje van Multi-Finish iemand werken met een soort rubberen spackmes werken, dat was heel flexibel? [="#0000FF"][/][="#0000FF"]da's voor amateurs > met een flexibele spaan is het altijd recht. zo ken ik er ook die plafonneren met een plastieken rei van 1,25 m > altijd direct volgetrokken en heel weinig materiaalverbruik, maar zet er maar eens een waterpas tegen[/]



Daarnaast heb ik eerder deze week een stukje muur in MP75 gezet en die wil ik nu verder afwerken (ik weet het, normaal gezien moet dat in 1 gang perfect zijn :)) Kan ik daar ook Finish2 voor gebruiken [="#0000FF"]ja, maar dan staat de ondergrond liefst redelijk ruw. Als de ondergrond te glad is, dan houdt de finish niet en omdat hij nog vochtig is, kan je geen betocontact zetten...[/] of moet dat een plamuur zijn? [="#0000FF"][/][="#0000FF"]als je met plamuur werkt, moet de ondergrond kurkdroog zijn, anders komt de plamuur los achteraf[/]
 

Estivie

Nieuw Lid
Lid geworden
3 okt 2011
Berichten
84
Waarderingsscore
0
Punten
6
@albarius: alvast bedankt voor alle feedback! Het heeft me al goed geholpen!



Ik heb daarstraks een stukje uitgetest (halve zak op een muur waar de keuken tegen komt :)), voordat ik je berichtje zag. Ik heb dus maar 1 laag gezet en dat was inderdaad een beetje te dun.



Daarnaast had ik ook last van korreltjes in de pleister. Ik heb de zak in water gedaan, even laten intrekken, gemixt & een 5 tal minuten laten staan & dan terug gemixt. Door het uit te smeren gingen die wel weg.



Na een paar minuten heb ik de pleister met mijn spackmes glad getrokken & laten aantrekken. toen het bijna droog was met de spons natgewreven en gepolierd. Als ik er over wrijf voel ik wat golving maar het ziet er (met de spot op) wel behoorlijk uit. Nog 15m² om te oefenen & dan is het voor goed (maw: muren die in het zicht blijven) :)
 

koebeest

Zeer Actief lid
Lid geworden
15 aug 2009
Berichten
1.457
Waarderingsscore
66
Punten
48
albarius;1861838 wrote:
nat in nat werken, niet laten drogen.



Ik heb rondom balken goldband gebruikt en dat ook in twee lagen gedaan. Eerst rond balken, als het er niet meer nat uitzag wat tescon primer voor tape, balken rondom tapen, en daarover nieuwe laag goldband. Dat is niet echt nat in nat meer, zou ik dan beter langer wachten tot het helemaal droog is en stuc primer aanbrengen? Aangezien het enkel rondom balken is varieert de dikte van de lagen sterk (uitsmeren naar niks eigenlijk).
 

albarius

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
6 mrt 2008
Berichten
2.792
Waarderingsscore
1.083
Punten
113
koebeest;1861992 wrote:
albarius;1861838 wrote:
nat in nat werken, niet laten drogen.



Ik heb rondom balken goldband gebruikt en dat ook in twee lagen gedaan. Eerst rond balken, als het er niet meer nat uitzag wat tescon primer voor tape, balken rondom tapen, en daarover nieuwe laag goldband. Dat is niet echt nat in nat meer, zou ik dan beter langer wachten tot het helemaal droog is en stuc primer aanbrengen? Aangezien het enkel rondom balken is varieert de dikte van de lagen sterk (uitsmeren naar niks eigenlijk).

Goldband is geen dunpleister. Als je gewone pleister in verschillende lagen over elkaar zet, kan je elke laag heel ruw zetten alvorens de volgende laag aan te brengen en zo kan de gips zich mechanisch verankeren aan de vorige laag.
 

Geen antwoord op je vraag? Misschien vind je iets in onderstaande topics.

Onderwerp
Aangemaakt door
Laatste reactie
Reacties
Blijf op de hoogte en schrijf je in voor 
onze nieuwsbrief
Bovenaan