• Pesticiden kunnen schadelijk zijn voor de gezondheid en voor de natuur. Beter is om preventief te werken door geen pesticiden te gebruiken om groen en verhardingen te onderhouden. Een tuin zonder pesticiden is perfect mogelijk. Op de website Mijn gifvrije tuin vindt u tips en ideeën voor een stadstuin, een grote tuin, een moestuin of een speeltuin.
    Hou er rekening mee de héél wat pesticiden enkel nog door professionelen met Fytolicentie mogen gebruikt worden!
  • Vraag hier je gratis tickets voor bis beurs 2024 in gent aan!

Duikers opt forum ?

G

Guest

Guest
Gisteren een initiatieles duiken gaan doen bij de duikclub paar dorpen verder. Zat al lang in men kopke om da eens te doen, en nu ik het gedaan heb vond ik het best wel een leuke ervaring en ben ik er heel hard over aan het denken om ermee te beginnen.

Zijn er nog duikers hier opt forum ?

@Thierry D

met wie doe jij je dagtrips op de noordzee nu yves (divestar) alleen nog maar midweken doet?

tijdens 4 daagjes conge in frankrijk in de lokale supermarkt paar leuke tijdschriften van duiken gevonden en gekocht :)

oa eentje volledig geweid aan duikplaatsen op corsica.

in een ander boekje stonden ook verslagen overduiken aan de rode zee.

denk dat ik de stap naar starten ga zetten :)

kortelings dus eens het nodige beginspullen gaan aanschaffen.

Myriam : stuur je trouwens kortelings PB'tje ivm gerief ;)

mijn duitse penvriendin is ook een echte crack in het duiken.

Ze heeft al mooie delen van de wereld gezien en heeft zeker wat te vertelen.

Indien iemand van jullie met haar willen mailen kan ik altijd haar mailadres doorgeven, maar dan moeten jullie wel engels of duits kunnen schrijven hé.

groetjes uit Loemek

ik ben die regen hier zo beu :cry:

Hier een gepassioneerd duiker.

Heb leren duiken in Denemarken een jaar of 10 geleden, en sindsdien de microbe te pakken.

Ben ondertussen PADI Divemaster en assistant instructor in opleiding.

Ik wil hier niet de controverse tussen de federatie CMAS en PADI oprakelen maar PADI was voor mij een bewuste keuze.

Je komt snel in contact met het duiken zelf, en -maar dat is persoonlijk- ik hou niet van het macho sfeertje in -sommige- CMAS clubs.

Het clubleven op zich zegt me niets. Ik wil duiken en daarna naar huis zonder de anders obligate pinten ed.

M'n duikzak en ik hebben een stukje van de wereld gezien. Van Nieuw Zeeland en Australië tot de Filippijnen, Egypte en Californië.

M'n lievelingsbestemming blijft echter het Bon Bini Island Bonaire op de Nederlandse Antillen.

Het klimaat is er zalig, je kan er voor een groot stuk in je eigen taal terecht, leuke relaxe sfeer, en vooral geen stress....ze hebben daar niet eens verkeerslichten op dat eiland!

Het duiken doe je waar en wanneer je wil op je eigen tempo. Flessen ophalen met de auto...het strand oprijden, duikspullen aandoen en duiken....fan..tas..tisch!

Dichter bij huis...de erwtensoep van de Oosterschelde. Niemand gelooft me, maar echt fascinerend! Na een duikje hier ben je zoals een vriend zegde vanbinnen en vanbuiten gewassen...alles stress overboord! :D

Voor de beginnende duikers hier....let op bij de aankoop van materiaal. Het is heel duur en mits wat uitkijken kan je best wel één en ander kopen voor aanvaardbare prijzen.

Ik bestel alles bij LeisurePro in de US,...of ik loop er langs als ik in NY ben.

Zelfs met de transportkosten erbij nog steeds 25% goedkoper dan hier. Binnen de drie dagen staat alles bij je thuis! Heel goede service, en met de internationale garantie op alles moet je je geen zorgen maken.

Heeft er iemand zin in een duikje in Zeeland, Tholen of Wemeldinge, of iemand die wat hulp nodig heeft bij de keuze van materialen...let me know!

wie begint er hier over de controverse tussen padi en cmas??

t klinkt al als chinees hier, en ik ben nog ni eens begonne :)

Hier ook nog ne verwoede duiker sinds een 14 tal jaar, CMAS 4*, onderwatervideograaf en nu te weinig tijd en budget wegens een hoop bakstenen voor de tweede keer.

Heb al mogen duiken in Jamaica, Thailand, Filippijnen, Maleisië, Rode Zee, Kreta, Middelandse zee, Atlantische oceaan, Noordzee, Oosterschelde, Put van Ekeren :eek:)

Ben nogal verslaafd aan de Rode Zee en heb daar al aardig wat gefilmd :D

wrangler wrote:
Hier ook nog ne verwoede duiker sinds een 14 tal jaar, CMAS 4*, onderwatervideograaf en nu te weinig tijd en budget wegens een hoop bakstenen voor de tweede keer.

Heb al mogen duiken in Jamaica, Thailand, Filippijnen, Maleisië, Rode Zee, Kreta, Middelandse zee, Atlantische oceaan, Noordzee, Oosterschelde, Put van Ekeren :eek:)

Ben nogal verslaafd aan de Rode Zee en heb daar al aardig wat gefilmd :D

Je lijkt mijn echtgenoot wel. Die is ook verslaafd aan de Rode Zee. Is wel afgezakt tot gelegenheidsduiker inmiddels en duikt alleen nog in de vakantie. Voor hem geen Put van Ekeren en geen Wemeldinge meer. Ik blij, eerlijk gezegd.

slechte ervaringen met put van ekeren en wemeldingemeer ?

Ik was nooit gerust toen ze daar gingen duiken. Hoewel er altijd ervaren duikers en/of instructeurs van de club meegingen. Als je daar om de een of andere reden je buddylijn lost en 'verdwaald' geraakt, of in paniek slaat - je weet het toch nooit - kom je nooit meer boven. (*) Mijn man vindt dat quatsch hoor, maar ik ben toch blij dat hij het nu houdt bij azuurblauw water waar je vanaf het wateroppervlak tot 20 meter diep kan zien.

(*) Je moet eens zien met wat voor straffe lampen die duikers sleuren om onder water iets te kunnen zien. Zonder lamp is dat een zwarte massa.

Ik ben nu ook gelegenheidsduiker geworden, put van Ekeren en Wemeldinge horen ook tot de verleden tijd bij mij

Blijf op de hoogte en schrijf je in voor 
onze nieuwsbrief