Hier een gepassioneerd duiker.
Heb leren duiken in Denemarken een jaar of 10 geleden, en sindsdien de microbe te pakken.
Ben ondertussen PADI Divemaster en assistant instructor in opleiding.
Ik wil hier niet de controverse tussen de federatie CMAS en PADI oprakelen maar PADI was voor mij een bewuste keuze.
Je komt snel in contact met het duiken zelf, en -maar dat is persoonlijk- ik hou niet van het macho sfeertje in -sommige- CMAS clubs.
Het clubleven op zich zegt me niets. Ik wil duiken en daarna naar huis zonder de anders obligate pinten ed.
M'n duikzak en ik hebben een stukje van de wereld gezien. Van Nieuw Zeeland en Australië tot de Filippijnen, Egypte en Californië.
M'n lievelingsbestemming blijft echter het Bon Bini Island Bonaire op de Nederlandse Antillen.
Het klimaat is er zalig, je kan er voor een groot stuk in je eigen taal terecht, leuke relaxe sfeer, en vooral geen stress....ze hebben daar niet eens verkeerslichten op dat eiland!
Het duiken doe je waar en wanneer je wil op je eigen tempo. Flessen ophalen met de auto...het strand oprijden, duikspullen aandoen en duiken....fan..tas..tisch!
Dichter bij huis...de erwtensoep van de Oosterschelde. Niemand gelooft me, maar echt fascinerend! Na een duikje hier ben je zoals een vriend zegde vanbinnen en vanbuiten gewassen...alles stress overboord!
Voor de beginnende duikers hier....let op bij de aankoop van materiaal. Het is heel duur en mits wat uitkijken kan je best wel één en ander kopen voor aanvaardbare prijzen.
Ik bestel alles bij LeisurePro in de US,...of ik loop er langs als ik in NY ben.
Zelfs met de transportkosten erbij nog steeds 25% goedkoper dan hier. Binnen de drie dagen staat alles bij je thuis! Heel goede service, en met de internationale garantie op alles moet je je geen zorgen maken.
Heeft er iemand zin in een duikje in Zeeland, Tholen of Wemeldinge, of iemand die wat hulp nodig heeft bij de keuze van materialen...let me know!