Miriam wrote:
Wat ik wel gezien heb (dikwijls op dezelfde boot met duikclubs gezeten) dat er een ware competitie is onder die clubleden : om het langst onder water blijven, qua materiaal, enz...
Miriam, van dat "soort" duikers moet je je niks aantrekken.
Mijn schoonbroer zijn haar zou recht omhoog staan als hij zoiets hoort, of hij zou het in ieder geval kinderachtig vinden.
Maarja, hij komt misschien nog van de oude garde.
Is vroeger een aantal keer meegeweest met Belgische expidities, deed aan alpinisme, speleologie, zo aan rotsen hangen (weet niet of dat specifieke naam heeft) en nu nog duiken....als ik die verhalen hoor, de zwaar mannen dus.
Ja, die gingen ver, en die waren competitief, die gingen tot het uiterste...maar dan wel om hun doel te bereiken. Die wisten ook dat je in zo'n situaties niet moest beginnen met elkaar de loef af te steken. Die hadden elkaar nodig, groepsgeest is daar superbelangrijk, en dat zie ik nu nog...zelden zo'n hechte groep gezien, die gaan voor elkaar door het vuur.
Hij heeft ook wel al een paar keer verteld van stoer gastjes die dan bij duiken ergens te lang bleven hangen (ken zelf niet hoe het juist werkt), hij is er ook al eens een paar keer gaan halen, waar hij natuurlijk zwaar in de fout gaat, want dat was dan met gevaar voor zijn eigen (en je mag dus nooit je eigen leven riskeren)...hij heeft dus ook al zover ik weet zeker één keer in een druktank moeten liggen dat het kantje boordje was voor hem (misschien nog meer, maar toen was ik nog jong, dus niet alles werd me toen verteld).
Ja, sorry, de bewondering voor mijn schoonbroer druipt er misschien vanaf, maar Miriam, van dat soort domme competitieve duikers moet je je niks aantrekken...echte duikers staan daar boven :wink: !
PS: zelf ben ik absoluut niet voor duiken, brrr. Ben eens één keer gaan snorkelen, en ik kreeg zowaar al een claustrofobische paniekaanval....nooit meer dus, laat staan duiken.