• Momenteel zijn we bezig met een onderzoek naar het gebruik en de ervaringen met grindmatten. Wil jij ons helpen? Meld je aan of registreer dan vlug en reageer op dit topic

dubbele schakelaar aansluiten.

Lid geworden
25 okt 2024
Waarderingsscore
5
Punten
3
Ik wil een dubbele schakelaar vervangen ,alsook het binnenwerk.
Het is een dubbele schakelaar die 1 licht binnen en 1 licht buiten bediend is maar op 1 plaats te bedienen.
Er zijn drie bruine draden en 1 brug op het oude binnenwerk aangesloten ,zie foto.
Heb er ook een foto van het nieuwe binnenwerk bijgesloten die ze me in de winkel hebben meegegeven.
Hoe sluit ik deze draden op het nieuwe binnenwerk aan ?

Mvg

Bijlagen

• SAM_0026.JPG
    SAM_0026.JPG
    79,8 KB · Weergaven: 10
  • SAM_0027.JPG
    SAM_0027.JPG
    70,9 KB · Weergaven: 10
  • SAM_0028.JPG
    SAM_0028.JPG
    91,8 KB · Weergaven: 11
  • SAM_0029.JPG
    SAM_0029.JPG
    73,9 KB · Weergaven: 11
Aub

1 en 2 kan je omwisselen indien je de bediening van de schakelaars fysiek wilt omwisselen.

Oh ja, bij het nemen van een foto best kijken of het focuspunt ligt op wat je scherp wilt hebben, hier is dat het gebrokkelde pleisterwerk ipv de tekst op de oude schakelaar :)

20241113_140347-.jpg

@c00kie
Nee, mijn tekst was in prima AN, dat hoefde niet 'automatisch' vertaald te worden 🙃

De tekst hierboven is automatisch vertaald.

Laatst bewerkt:
OK bedankt Marc ga morgen mee aan de slag, ik laat iets weten als het in orde is.
In ieder geval al zeer hartelijk bedankt voor de info.

Mvg Marc

Dag Marc
Alles werkt zoals u heeft aangegeven hebt top(y)
Ik zat er een beetje mee in met die overbrugging die er op zat.
En inderdaad de focus van de foto lag op het pleisterwerk ,ik had de verkeerde foto geupload🙊.
U zeer zeer zeer hartelijk bedankt voor uw goede info, bedankt nogmaals(y)(y)

Mvg Marc

Ok Marc, fijn zo.

Die overbrugging was gewoon omdat de oude schakelaar eigenlijk twee aparte schakelaars zijn, waarbij dan de lijndraad door een brugje van de eerste naar de tweede gaat.
Bij de nieuwe schakelaar is dat binnenin al verbonden.

Heel graag gedaan hoor, daarvoor zijn we hier op het forum, om mekaar te helpen.
Groetjes terug, Marc :)

Blijf op de hoogte. Schrijf je in voor onze nieuwsbrief.
Bovenaan