Dubbel mat glas in voordeur

Lid geworden
28 apr 2017
Waarderingsscore
0
Punten
0
Mijn vriendin en ik hebben in ons huis het enkel glas uit de voordeur laten vervangen door superisolerende dubbele beglazing. We hadden hierbij om mat glas gevraagd, wat uiteraard geen probleem was, maar na de plaatsing blijkt dat het eigenlijk gaat om 1 mat glas en 1 helder glas.

Niet direct wat wij in gedachten hadden eerlijk gezegd, maar daarbovenop is het heldere glas langs buiten geplaatst terwijl het mat glas aan de binnenkant staat. Hierdoor zie je als je van buiten naar binnen kijkt de siliconen afwerking aan de binnenkant en de spouw, ook niet bepaald het mooie zicht dat we in gedachten hadden.

Vermits we geen idee hebben hoe dit normaal in zijn werk gaat, vragen we ons dan ook eigenlijk af of mat dubbel glas altijd zo geplaatst wordt of dat de glazenmaker ons hierover duidelijker had mogen informeren. Want als we zo op straat rondkijken, zie ik toch niet vaak dat het mat glas aan de binnenkant staat, hetzelfde verhaal als we bij vrienden en kennissen rondhoren.

Iemand die ons hierbij kan helpen?

Bijlagen

• voordeur.jpg
    voordeur.jpg
    18,7 KB · Weergaven: 0
Lid geworden
28 feb 2008
Waarderingsscore
0
Punten
0
1 van de 2 ruiten is aan de binnenzijde bekleed met een Low-e metaaloxidelaag wat er precies voor zorgt dat uw glas 1.1 Ug heeft . Normaal zetten ze de gezandstraalde zijde steeds naar binnen gekeerd in de spouw (de ruimte tussen de 2 glazen) om uw zandstraling te beschermen tegen het vet van vingerafdrukken dat in de zandstraling kan dringen. De 2° ruit ook zandstralen kan technisch nooit want dan beschadigen ze die Low-e laag en is het effect van de "betere isolering" weggestraald . Waarschijnlijk heeft hij ook wel een reden om de gezandstraalde ruit aan de binnenzijde te plaatsen (of andersom) en de heldere ruit aan de buitenzijde owv het gelaagd zijn van één van beiden (?) . U hebt geen grond van klacht want de plaatser heeft gewerkt als een correct vakman binnen de technische mogelijkheden die hem momenteel aangereikt worden door de glaswereld.

Lid geworden
28 apr 2017
Waarderingsscore
0
Punten
0
Hartelijk bedankt voor je antwoord! Nu begrijpen we zelf ook beter waarom de plaatsing zo gebeurd is, maar eigenlijk hadden we die uitleg dan van de firma zelf verwacht. Zelf gaven ze wel aan dat er geen echte reden is waarom het heldere glas langs de buitenkant staat en in dat geval hadden ze volgens ons die keuze dan ook aan ons kunnen voorleggen, dachten we.

Lid geworden
28 feb 2008
Waarderingsscore
0
Punten
0
No problemo . Hadden ze inderdaad kunnen vragen . Als de eigenaar in de buurt is, is dat gemakkelijk zoniet verliezen ze veel tijd en "time is money" hé . 

Lid geworden
28 apr 2017
Waarderingsscore
0
Punten
0
Mijn vriendin was op die moment wel in de buurt, maar had van in ons huis natuurlijk niet gezien dat het buitenglas helder was, enkel het matte binnenglas. Ze moest zelfs nog tussenkomen toen de plaatsers het houtwerk op het glas verkeerd terugplaatsten. Onze bestelling was namelijk verkeerd aan hen doorgegeven.

Het glasbedrijf stelt nu voor om er eventueel langs buiten matte folie over te plaatsen, hebt u toevallig een idee hoe duurzaam dit is en of het eventueel een goede oplossing is?

Mario_

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
19 dec 2014
Waarderingsscore
5.039
Punten
113
kan je geen extra kadertje aanbrengen ? Zo zit het nieuwe glas dieper verdoken en ga je dus de siliconen niet meer zien langs buiten.

Lid geworden
28 apr 2017
Waarderingsscore
0
Punten
0
Ik vrees dat dat nogal moeilijk wordt doordat er in het midden van het glas een houten kruis aangebracht is, dat ook met siliconen afgewerkt is. De siliconen zijn dus niet enkel aan de buitenkant zichtbaar maar ook in het midden over het glas.

Dit kruis is op het glas geplakt en daardoor valt het eigenlijk nog extra op dat het heldere glas langs buiten zit want je kan 'onder' het kruis door kijken bij wijze van spreken. Als we langs binnen kijken naar het huiten kruis over het mat glas dan is het eigenlijk perfect wat we in gedachten hadden :) Jammer dat we die afwerking liever of ook langs buiten willen :)

lennie

Lid
Lid geworden
13 mrt 2006
Waarderingsscore
0
Punten
16
Je zou kunnen overwegen aan de buitenzijde nog een zandstraalfolie tegen het glas te kleven. Ik durf wel geen uitspraken te doen over de levensduur van zulke folie indien blootgesteld aan de weersomstandigheden.

Lid geworden
28 apr 2017
Waarderingsscore
0
Punten
0
Een folie lijkt inderdaad de enige optie waarvoor het glas er niet uitgehaald/vervangen moet worden. Maar zelf heb ik ook geen idee hoe duurzaam dit net is en of hier misschien verschillende soorten in bestaan. Moest iemand daar meer over weten, is die expertise hier altijd welkom! :)

Lid geworden
28 feb 2008
Waarderingsscore
0
Punten
0
Zeker geen folie laten plaatsen want de "duurzaamheid" is veel beperkter dan gezandstraald glas zelf en tevens bestaat het risico dat na verloop van tijd de randen beginnen los te komen of er zich kleine belletjes beginnen te vormen . Dit is natuurlijk wél afhankelijk van de vakkundigheid van de folie plaatsing ... 

Blijf op de hoogte en schrijf je in voor 
onze nieuwsbrief
Bovenaan