• Pesticiden kunnen schadelijk zijn voor de gezondheid en voor de natuur. Beter is om preventief te werken door geen pesticiden te gebruiken om groen en verhardingen te onderhouden. Een tuin zonder pesticiden is perfect mogelijk. Op de website Mijn gifvrije tuin vindt u tips en ideeën voor een stadstuin, een grote tuin, een moestuin of een speeltuin.
    Hou er rekening mee de héél wat pesticiden enkel nog door professionelen met Fytolicentie mogen gebruikt worden!

Druppels onder welfsel

Buildyo

Lid
Lid geworden
25 jan 2022
Berichten
105
Waarderingsscore
16
Punten
18
Dag allen,

Een vraagje voor dakwerkers/kenners: Is het normaal dat onder het plat dak op bepaalde plekken nog steeds druppels vormen ... een maand nadat de epdm op het plat dak geplaatst werd..

Zou het water kunnen zijn dat nog in de welfsels zat vanwege de vele regen en dusdanig nog steeds traagjes naar beneden sijpelt? of is dit gewoon een lek in het plat dak aangezien we bijna een maand verder zijn dat de EPDM er staat.

Hoe kan ik dit zeker weten?


1675812350411.png
 

boran

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
6 aug 2007
Berichten
1.416
Waarderingsscore
254
Punten
83
Is het dak geisoleerd? Want het kan ook condens zijn.
 

Mario_

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
19 dec 2014
Berichten
20.143
Waarderingsscore
6.697
Punten
113
Vocht uit de woning bv uit chape, bezetting, ,...?
 

Tomvdw

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
28 jun 2017
Berichten
4.488
Waarderingsscore
3.039
Punten
113
Staan er gaatjes in je welfsels? Vaak doen ze dat al uit fabriek, een gaatje in het midden van de welfsel in elke holte.
Indien niet: boor zelf in de holtes met 6 of 8mm, dan loopt het water er al uit.
 

Buildyo

Lid
Lid geworden
25 jan 2022
Berichten
105
Waarderingsscore
16
Punten
18
Staan er gaatjes in je welfsels? Vaak doen ze dat al uit fabriek, een gaatje in het midden van de welfsel in elke holte.
Indien niet: boor zelf in de holtes met 6 of 8mm, dan loopt het water er al uit.
Dag Tom, Ik heb inderdaad ook wat gaatjes gemaakt in de welfsels al hopende dat dit de oorzaak zou kunnen zijn. Maar het enige dat eruit komt is kurkdroge stof. Ik vrees dat het probleem dus elders moet zitten. 1675865407710.png
 
Blijf op de hoogte en schrijf je in voor 
onze nieuwsbrief
Bovenaan