• Pesticiden kunnen schadelijk zijn voor de gezondheid en voor de natuur. Beter is om preventief te werken door geen pesticiden te gebruiken om groen en verhardingen te onderhouden. Een tuin zonder pesticiden is perfect mogelijk. Op de website Mijn gifvrije tuin vindt u tips en ideeën voor een stadstuin, een grote tuin, een moestuin of een speeltuin.
    Hou er rekening mee de héél wat pesticiden enkel nog door professionelen met Fytolicentie mogen gebruikt worden!

drukverlies

G

Guest

Guest
5maanden geleden druk op cv 1,5bar. dan enkele radiatoren ontlucht en was nog 1,3.

dit is zo gebleven tot gisteren gezakt naar 1,2.

dus terug bijgevuld tot 1,5. en vandaag staat het op 1,4.

is dit normaal?

ik ge er van uit dat ik geen lek heb in vv, waar zou ik dit drukverlies aan te wijten kunnen hebben?

Hebben wij ook eens gehad. Was een klein lek in de buizen :(

jazeker. alleen al door verschil van de watertemperatuur zal je drukverschillen hebben.

heb je een buitenvoeler die de keteltemperatuur beinvloed?.

zo ja, druk zal zeker minder worden wanneer de ketel minder warm gaat stoken en omgekeerd.

als je denkt dat je verlies hebt, dan moet je gewoon elke dag naar de waterdruk gaan kijken. die zou normaal gesproken dan elke dag een beetje minder worden.

Druk kan inderdaad iets variëren en zeker als de druk in het expansievat afwijkt en bvb iets lager staat qua druk dan kan het verschil groter worden.

Dan gaat de drukmeter een beetje als een jojo een paar tiendes op en neer naar gelang de wetertemperatuur.

Blijf op de hoogte. Schrijf je in voor onze nieuwsbrief.
Bovenaan