• Pesticiden kunnen schadelijk zijn voor de gezondheid en voor de natuur. Beter is om preventief te werken door geen pesticiden te gebruiken om groen en verhardingen te onderhouden. Een tuin zonder pesticiden is perfect mogelijk. Op de website Mijn gifvrije tuin vindt u tips en ideeën voor een stadstuin, een grote tuin, een moestuin of een speeltuin.
    Hou er rekening mee de héél wat pesticiden enkel nog door professionelen met Fytolicentie mogen gebruikt worden!

druksterkte vloerisolatie + vlakheid schuimbeton

Lid geworden
11 mrt 2006
Waarderingsscore
0
Punten
0
Hoi,

Op welke manier word de nodige druksterkte van vloerisolatie bepaald? Binnenkort: uitvulling met schuimbeton,isolatie, chape, keramische tegel.

Hoe weet je hoeveel druk je isolatie minimum moet aan kunnen, of hoe kan je ervoor zorgen dat je isolatie niet teveel zal vervormen in de toekomst?

De uitvulling zal met schuimbeton gebeuren, dacht dit vlak te strijken met zo'n metalen plaat aan een steel. (lenen van aannemer) Zou dit vlak genoeg zijn om dadelijk de isolatieplaten op te leggen? Of moet er best nog iets anders tussen of op andere manier vlak maken?

dank je

dhvz

schuimbeton is nooit volledig vlak te krijgen, ook niet met de metalen-plaat-aan-steel die je beschrijft...

maar in de opbouw die je voor ogen hebt, is dat volgens mij ook niet zo belangrijk.

schuimbeton kan vlak genoeg getrokken worden om isolatieplaten niet teveel te laten vervormen.

het is de daaropvolgende chape die perfect pas moet liggen om de dekvloer te kunnen plaatsen.

ik weet niet hoeveel uitvulschuimbeton je zinnens bent te gieten, maar wacht maar lang genoeg eer je die isolatie erop legt... moet voldoende gedroogd zijn !

Als je zowel schuimbeton moet laten komen als isolatie erop aanbrengen, kan je mogelijk eens richting een isolatiemortel denken. Ik heb Isobet gebruikt voor een slaapkamer uit te vullen (dikte=16m). Is zeker nuttig indien je voldoende opbouw heb en indien je dit zelf wil doen. Je hebt wel een voldoende grote betonmolen (>200l nodig).

De lambawaarde is beperkt tot 0,08 (+/- 1cm PS= 2,5cm Isobet) maar als je voldoende opbouw hebt, mag dit geen probleem zijn.

Isobet kan je oa verkrijgen bij Isolim (Tongeren) of bij Bastijns in Halen.

isolatiemortel is géén isolatie. Opletten dus.

Ik vind isolatiemortel enkel nuttig als uitvullingslaag.

mortel -> uitvullen

isolatie -> isoleren

En wie dit ontkent, moet maar eens narekenen. 8)

Is die isobet voldoende sterk voor toepassing in een garage( 2auto's)

teizman

Ik heb Isobet ook in garage gelegd. De chape erop is wel gewapend maar dat doe je sowieso best. De druktsterkte van Isobet = 0,3N/mm² wat vergelijkbaar is met PS-platen die oorspronkelijk door onze architect werden voorgeschreven. Je kan natuurlijk ook Styrobet nemen wat veel steviger is maar de isolerende waarde is ook veel slechter (lamba=0,1).

Ikzelf heb ook PUR overwogen maar dat was een aanzienlijk stuk duurder dan Isobet, zeker gezien we de Isobet zelf gelegd hebben.

De volledige fiches vind je door de klikken op onderstaande link.

http://www.isobet.com/site/main_product ... he%20fiche

Blijf op de hoogte. Schrijf je in voor onze nieuwsbrief.
Bovenaan