• Pesticiden kunnen schadelijk zijn voor de gezondheid en voor de natuur. Beter is om preventief te werken door geen pesticiden te gebruiken om groen en verhardingen te onderhouden. Een tuin zonder pesticiden is perfect mogelijk. Op de website Mijn gifvrije tuin vindt u tips en ideeën voor een stadstuin, een grote tuin, een moestuin of een speeltuin.
    Hou er rekening mee de héél wat pesticiden enkel nog door professionelen met Fytolicentie mogen gebruikt worden!

Druk cv ketel vitrines 050w viessmann

Lid geworden
23 dec 2018
Berichten
1
Waarderingsscore
0
Punten
0
Ik heb een vitodens 050w en zou de druk moeten verhogen staat nu op 0,9 bar, maar ik ben een leek op dit gebied en heb nog nooit de druk moeten verhogen.
Kan er mij iemand helpen daarmee aub?
 

Bijlagen

  • p_20181223_125008.jpg
    p_20181223_125008.jpg
    496,1 KB · Weergaven: 44

m1chaelm

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
24 aug 2010
Berichten
2.377
Waarderingsscore
257
Punten
83
Zit er geen blauw kraantje op de onderkant van de ketel zelf?
 

jan 007

Zeer Actief lid
Lid geworden
16 nov 2018
Berichten
3.025
Waarderingsscore
16
Punten
38
er moet ergens een verbinding zijn met je cv leiding  en koudwaterleiding, zie deze ook niet direct op de foto (mss mer naar onder)


https://www.youtube.com/watch?v=eaJDmGY7V9s

op het filmpje is deze verbinding net onder de ketel (maar niet altijd zo)

dus zoek nar een verbinding tussen cv leiding en kw leiding en kraantje openzetten (meestal dubbel kraantje)en je druk zal verhogen 
 

bgcw

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
22 mei 2011
Berichten
3.080
Waarderingsscore
739
Punten
113
denk ook dat je eens een foto lager moet maken. hier is het niet op te zien.
 

Tom DV

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
29 aug 2009
Berichten
2.147
Waarderingsscore
503
Punten
113
Foto is niet zo heel duidelijk maar op het eerste zicht is hier geen rechtstreekse verbinding naar de waterleiding.

Dan moet je een verbinding maken (tuinslang of dergelijke) met ergens een kraantje van het koud water en het koperen kraantje aan de rechtse kant. 

 

Grtz
 

stefan

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
10 mrt 2006
Berichten
29.898
Waarderingsscore
2.465
Punten
113
Klopt, anders zou je nooi5 kunnen vullen, maar is volgens mij niet aangesloten! Dus tuinslang ...
 
Lid geworden
13 apr 2019
Berichten
2
Waarderingsscore
0
Punten
0
Hallo!

 

Hoe heb je dit nu uiteindelijk gedaan? Ik zit met hetzelfde probleem...

Ik heb een vermoeden dat het de 2 kraantjes zijn die ik met rode pijl heb aangeduid. Maar voor ik de boel verpest, toch liefst eerst wat meer zekerheid. Het zijn namelijk ook niet de "traditionele" kraantjes die je meestal ziet. En bovendien zitten ze erg stevig vast. Dit doet me wel wat twijfelen...

 

Alvast bedankt voor je hulp

 

 
 

Bijlagen

  • img_20190413_192752.jpg
    img_20190413_192752.jpg
    1,8 MB · Weergaven: 47

jan 007

Zeer Actief lid
Lid geworden
16 nov 2018
Berichten
3.025
Waarderingsscore
16
Punten
38
ja zo op foto te zien zouden dat de juiste  kraantjes moeten zijn
 
Lid geworden
6 nov 2018
Berichten
6
Waarderingsscore
0
Punten
0
Beste, 

 

Aan de onderkant van ketel zie je normaal een verbindingstuk met aan elke kant een zwart kraantje, allebei opendraaien tot 1,5 bar.

 

Normaal bij elke Viessmann vitodens 050w tenzij installateur dat stuk niet geplaatst heeft..

 

foto in bijlage hoe dat stuk eruit ziet.
 

Bijlagen

  • image.jpg
    image.jpg
    1,8 MB · Weergaven: 44
Lid geworden
13 apr 2019
Berichten
2
Waarderingsscore
0
Punten
0
Inderdaad.

 

Het waren deze zwarte kraantjes op het stuk van op je foto.

 

Heel erg bedankt!!
 
Lid geworden
28 jan 2021
Berichten
1
Waarderingsscore
0
Punten
1
Hallo, ik zit met exact hetzelfde systeem als de persoon hierboven, echter als ik de 2 zwarte kraantjes open zet om de druk te verhogen, stroomt het water uit de opening in het midden van het verbindingsstuk dat ook zichtbaar is op de fotos hierboven. Moet deze opening eerst dicht gemaakt worden ofzo? Alvast bedankt voor de tips.
 

m1chaelm

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
24 aug 2010
Berichten
2.377
Waarderingsscore
257
Punten
83
Hallo, ik zit met exact hetzelfde systeem als de persoon hierboven, echter als ik de 2 zwarte kraantjes open zet om de druk te verhogen, stroomt het water uit de opening in het midden van het verbindingsstuk dat ook zichtbaar is op de fotos hierboven. Moet deze opening eerst dicht gemaakt worden ofzo? Alvast bedankt voor de tips.
Dat is bij vrijwel elke vulset tegenwoordig. Probeer er gewoon een emmer of bakje onder te houden terwijl je aan het vullen bent. Eerst de CV kraan (links) openen en dan pas de leidingwater kraan wil ook soms wel helpen. Of met een hamertje licht tikjes geven op het klepje tot het stopt werkt ook soms.
 
Lid geworden
26 jul 2021
Berichten
5
Waarderingsscore
1
Punten
3
Ik krijg 1 van die zwarte kraantjes niet open gedraaid…
Welke richting draaien ze?
 
Lid geworden
24 mrt 2021
Berichten
3
Waarderingsscore
0
Punten
1
Beste

Voor de vulset vd Viessmann Vitodens 050-w ben ik op zoek naar het Belgaqua keuringsattest voor de keuring binneninstallatie drinkwater.

Heeft iemand die? Of waar kan ik die vinden?

Mvg
Stef
 

m1chaelm

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
24 aug 2010
Berichten
2.377
Waarderingsscore
257
Punten
83
Beste

Voor de vulset vd Viessmann Vitodens 050-w ben ik op zoek naar het Belgaqua keuringsattest voor de keuring binneninstallatie drinkwater.

Heeft iemand die? Of waar kan ik die vinden?

Mvg
Stef
Moet je normaal niet vermelden. Gewoon type toestel en gegevens van veiligheidsgroep (overdruk klep)
 
Lid geworden
24 mrt 2021
Berichten
3
Waarderingsscore
0
Punten
1
Antwoord keurder: er is niets vermeld over een vulset of veiligheidsgroep, dus er moet een vulset CA of Cab en een EA-keerklep met kraan of een veiligheidsgroep extern geplaatst worden. Dan is het in orde.
 
Lid geworden
24 mrt 2021
Berichten
3
Waarderingsscore
0
Punten
1
Viessmann beweert dat hun vulset (foto s zie hierboven) Belgaqua gekeurd zijn. Naar die papieren / bevestiging ben ik op zoek.
 
Blijf op de hoogte en schrijf je in voor 
onze nieuwsbrief
Bovenaan