Bouwinfo-tip:
Vragen over (ver)bouwen? Vraag hier je bouwgids aan

Druipers onder vliesbehang

• Tags vliesbehang
  • Sylvain 12

Actief Lid
    Lid geworden
    27 okt 2010
    Waarderingsscore
    58
    Punten
    28
    Ik heb Rewah Tensiocoat Fix aangebracht op mijn muren alvorens mijn vlies te hangen. Ik had al gemerkt dat er hierbij veel druipers ontstonden na een tijdje, maar ik heb de meeste weg gedaan. Toch zijn er enkele gebleven en heb ik er bovenop vlies gehangen. Je zag er niks van, tot een dag later waneer de lijm opgedroogd was. Hoe los ik dit het best op. Ik dacht een beetje uit plamuren met Red Devil of zo?

Bijlagen

• IMG_20260510_103258326_AE.jpg
      IMG_20260510_103258326_AE.jpg
      52,2 KB · Weergaven: 31
    Foto bekeken en gezien het langs een naad is is het voor mij een verdikking van wandlijm.
    Bij het inlijmen van de wand ben je breder gegaan dan de breedte van het vliesbehang, normaal n wij (de behanger) met de behangspatel en een vochtige spons langs de rand, zo kan de lijm buiten de baan niet beginnen opdrogen/klonteren.
    Gezien men bij het inlijmen werken met een vrij transparante behanglijm of witte wandlijm ziet men het niet direct.

Met een warme vochtige doek dop je die plaats langdurig en gezien de werken vrij recent zijn zal de lijm soepel worden.
    Dan met een breed blokje er voorzichtig op kloppen zodat de druipers iets platter/vlakker wordt
    Met het uitplamuren ga je breder moeten gaan dan de verdikking en ga je plaatselijk een egaal vlak krijgen terwijl uw renovatievlies toch een bepaalde structuur heeft.
    Zijn de werken al van enige tijd geleden dan zal je best met een breekmes (9mm) een insnede maken op de druiper, snij toch 10mm verder aan beide kanten en op de uiteinden snij je dan verticaal erop, zo kan je dan de plaats mooi openvouwen en de druiper wegsnijden. Dan terug een dopje lijm erin, dichtvouwen en met een rubber behangnaad roller aandrukken.

Het is 100% zeker de Tensiocoat Fix. Niet de lijm. Ik zal uw tips eens proberen en kijken of het ook met dit lukt, maar het is echt hard.

Ik heb uw methode met het natmaken en daarna erop kloppen met een blokje gebruikt en het voelt al een heel stuk platter. Misschien dat je er nog weinig van ziet na het schilderen.

Ook opletten dat de vorm van uw blokje niet in uw vlies ingeprent staat...

Plamuren op uw vlies zou ik niet doen, grote kans dat uw ergernis veel erger zal zijn

Blijf op de hoogte. Schrijf je in voor onze nieuwsbrief.
Blijf op de hoogte. Schrijf je in voor onze nieuwsbrief.
Terug
Bovenaan