drank op een BBQ

Lid geworden
12 apr 2007
Waarderingsscore
0
Punten
0
morgen doen wij een BBQ

22 mensen

Ik ben wat ongerust over de hoeveelheid drank..

ik heb 10 bakken Jupiler 25 cl

en dan nog wat bruine Havan Club voor als het nodig zou blijken...

Er zijn 11 mannen waarvan de meeste normale drinkers en een paar stevige drinkers.

Voor vrouwen is er natuurlijk ook vanalles...

Wat wordt zo gerekend voor drank. Rekening houdend met dat weer en al...

Lid geworden
1 apr 2009
Waarderingsscore
0
Punten
0
Mijn broer en ik hebben vorige week zaterdag een verrassings-BBQ gegeven voor mijn vader's 60ste verjaardag.

Er waren 25 personen aanwezig.

Drank:

4 bakken jupiler

3 bakken kleine flesjes Cola

1 bak kleine flesjes Cola light

1 bak kleine flesjes Looza

2 bakken plat water

2 bakken bruisend water

15 flessen Cava

15 flessen witte wijn

6 flessen rode wijn

1 bak Duvel

En dat was meer dan voldoende.

Tip: Ga je drank halen in een drankencentrale.

Dan kan je een grote voorraad inslaan zonder dat je angst moet hebben om met veel drank te blijven zitten.

Je kan bij (de meeste) drankencentrales volle bakken terugbrengen en je geld terugkrijgen. :wink:

Lid geworden
15 mrt 2006
Waarderingsscore
0
Punten
0
Ik heb dat ook eens gedaan, gewoon de plaatselijke brouwer inschakelen lijkt mij...

Ik heb toen 20 bakken jupiler laten komen voor (dacht) 45 man (de helft vrouwen vrouwen die niet/weinig drinken).

Ook wat bakken limo, cola en spa laten komen en gezorgd voor wat wijn.

Als je de brouwer laat komen kan je ook laten zorgen voor wat frigo's, want hoe ga je al da bier koud houden anders? En lauw bier drinken is het niet (op die manier zal je wel minder nodig hebben denk ik :D )

Na het feestje komt de brouwer alles terug opladen en verrekent hij de kostprijs. (bier was op hier)

Gewoon genoeg laten komen, wat teveel is neemt men terug en je hoeft je geen zorgen te maken of je wel gaat toekomen.

Lid geworden
1 apr 2009
Waarderingsscore
0
Punten
0
Lid geworden
4 apr 2009
Waarderingsscore
0
Punten
0
Zorg vooral voor voldoende niet alcoholisch vocht. Vorige week op een receptie geweest in de brandende zon ... believe me ... de glazen cava stonden onaangeroerd, het fruitsap was binnen de kortste keren uitverkocht. Zonde van de cava wel. :roll:

TDK

Lid geworden
6 dec 2006
Waarderingsscore
0
Punten
0
thieu'ke wrote:
Ik heb toen 20 bakken jupiler laten komen voor (dacht) 45 man (de helft vrouwen vrouwen die niet/weinig drinken).

thieu'ke wrote:
(bier was op hier)

Ik ben toch even aan het rekenen geslagen. 45 man, met de helft vrouwen die weinig drinken. Pak dat die 22,5 vrouwen samen 3 bakken leeg gekregen hebben. Dat zijn er nog 17 over voor 22,5 mannen. 1 bak bier = 24 pinten. Dat zijn 24x17 = 408 pinten. 1 Jupilerke = 25cl. 408/4 = 102 liter bier voor 22,5 man. 102/22,5 = 4,5333 liter per man.

Mooi gewerkt ;)

Lid geworden
15 mrt 2006
Waarderingsscore
0
Punten
0
TDK wrote:
4,5333 liter per man.

Mooi gewerkt ;)

Valt wel mee, gemiddeld 18 fleskes de man, en ik denk dat er door de vrouwen ook wel wat meer gedronken werd.

Nu, het was geen BBQ, dus heel de maag ter beschikking. Feestje ging ook door over twee dagen. (eerste dag ne man of 15, tweede dag de rest, de drinkebroeders)

Ik heb dus twee dagen moeten drinken en tussendoor af en toe proeven of de frigo nog koud genoeg stond he... :lol:

Ik tel zowieso 1 bak per twee man als er iets te doen is...

Bovenaan