• Pesticiden kunnen schadelijk zijn voor de gezondheid en voor de natuur. Beter is om preventief te werken door geen pesticiden te gebruiken om groen en verhardingen te onderhouden. Een tuin zonder pesticiden is perfect mogelijk. Op de website Mijn gifvrije tuin vindt u tips en ideeën voor een stadstuin, een grote tuin, een moestuin of een speeltuin.
    Hou er rekening mee de héél wat pesticiden enkel nog door professionelen met Fytolicentie mogen gebruikt worden!

draad ondoorzichtig maken

Lid geworden
26 mrt 2006
Berichten
364
Waarderingsscore
0
Punten
0
wij hebben langs rond onze tuin een draad staan maar we zouden er graag iets tussen doen zodat je er niet meer kan door kijken. ik heb eens gezien dat ze zo een soort van lamellen gebruiken om ertussen te vlechten maar kan dit nergens vinden, laat staan er een prijs van vinden. wie kan me op weg helpen
 

Ivi

Lid geworden
30 mrt 2007
Berichten
24
Waarderingsscore
0
Punten
0
http://www.afsl-peeters.be/producten/pa ... tingen.php



Deze plaatser van draad heeft enkele foto's op z'n website staan van deze ingevlochten lamellen.



Bij m'n ouders hebben we ook dit toegepast, maar dan de horizontale lamellen. Een nadeel is hetgeen ook op de website als opmerking meegegeven wordt: wind! Je dient er rekening mee te houden dat je je draadoppervlakte "winddicht" maakt, er zijn wel kieren in maar daar kan de wind niet door daar deze op milliseconden verplaatst dient te worden. Het beste is toch aan te raden van om de 2 palen te werken met een steunpaal van binnenuit om het windeffect op te vangen.



De doorkijk is niet weg als je lamellen inrijgt en ook rekening houden met de niet zo goedkope kant van het verhaal. De juiste prijs is me al lang ontgaan :wink:



Ga gewoon langs bij een verdeler van Bekaertdraad in je buurt, deze kan je met raad en daad bijstaan.
 

wil

Lid geworden
3 dec 2006
Berichten
113
Waarderingsscore
0
Punten
0
Hallo leentje



Je kan er ook klimop langs planten en na 2 jaar is dat ook dicht maar je moet daar ook voor zijn met het nadeel dat het 2 jaar duurt vooralleer het afgesloten is .



Maar dat is geen antwoord op je vraag maar toch wil ik het mededelen want dat had ik ook in mijn vorige woning ( die klimop ) maar moet wel afsluiting zijn waar er buis horizontaal boven je afsluiting gangt om het gewicht met ter tijd te kunnen ophouden .



wil
 
Lid geworden
6 apr 2006
Berichten
215
Waarderingsscore
0
Punten
0
Kent iemand een ander merk dan betafence omheining/afrasteringen????
 

andy666

Zeer Actief lid
Lid geworden
12 mrt 2006
Berichten
2.730
Waarderingsscore
4
Punten
38
toevallig vandaag gezien in de Euroshop te Sint-Niklaas: rol van 100m lamellen om in te vlechten in je draad. volgens de beschrijving kan je het zowel gebruiken bij rechte mazen als ruitjesmazen (zoals de draad met bovenbuis meestal is). met 1 rol van 100m kan je 5meter doen (draad 2m hoog). lamellen zijn leverbaar in een 6-tal verschillende kleuren. prijs was 50€. ik heb er naar staan kijken omdat de gewone lamellen van Bekaert enkel voor rechte mazen zijn en ik vind deze draad minder stevig dan die met ruitjes.
 
Lid geworden
26 mrt 2006
Berichten
364
Waarderingsscore
0
Punten
0
andy666 wrote:
toevallig vandaag gezien in de Euroshop te Sint-Niklaas: rol van 100m lamellen om in te vlechten in je draad. volgens de beschrijving kan je het zowel gebruiken bij rechte mazen als ruitjesmazen (zoals de draad met bovenbuis meestal is). met 1 rol van 100m kan je 5meter doen (draad 2m hoog). lamellen zijn leverbaar in een 6-tal verschillende kleuren. prijs was 50€. ik heb er naar staan kijken omdat de gewone lamellen van Bekaert enkel voor rechte mazen zijn en ik vind deze draad minder stevig dan die met ruitjes.

denk je wel voor jullie reacties, nu weet ik tenminste wat ik moet zoeken
 
Blijf op de hoogte en schrijf je in voor 
onze nieuwsbrief
Bovenaan