Douchewand glas gesprongen tijdens plaatsing

• Tags badkamer beglazing Sanitair
  • TomBelgium

Nieuw Lid
    Lid geworden
    25 mrt 2014
    Waarderingsscore
    9
    Punten
    8
    Hoi,

vandaag aan de slag met douchepaneel. De douche die we plaatsen is de volgende https://www.x2o.be/nl/modular-shower-system-inloopdouche-100-cm-cb-2-1-bmss-gr036.
    Tijdens het plaatsen van de deur ging het grondig mis. Er waren twee blokjes van 20 mm bijgeleverd om de deur op te laten rusten zodat je de gaten voor scharnier kon aftekenen.
    Dit ging goed maar toen mijn vader de deur ophief om ze terug op isomo te plaatsen tijdens het boren, sprong het glas spontaan. Mijn pa zijn handen vol krassen, de deur in duizenden stukken (logisch want veiligheidsglas) en heel wat schade aan deur, nieuwe douchebak, badkamer vloer. De schade heb ik nu even niet hierbij ingesloten maar mijn vragen zijn:
    - is dit überhaupt nog al voorgevallen? Zoiets lijkt me toch fabricagefout? En wie is er dan verantwoordelijk voor gevolgschade?
    - geeft mijn vader dit aan de familiale verzekering aan of dient X2O dient aan te geven aan zijn verzekering?
    - hoe kan zoiets en hoe vermijden we zoiets? Mijn vrouw wil eigenlijk al liever geen glas meer in de toekomst...

Bedankt voor advies!

Bijlagen

• PXL_20240204_102119821.jpg
      PXL_20240204_102119821.jpg
      330,3 KB · Weergaven: 96
    • PXL_20240204_102122225.jpg
      PXL_20240204_102122225.jpg
      228,9 KB · Weergaven: 97
    • PXL_20240204_102125295.jpg
      PXL_20240204_102125295.jpg
      157,6 KB · Weergaven: 94
    • PXL_20240204_102153950.jpg
      PXL_20240204_102153950.jpg
      301,5 KB · Weergaven: 95
    Schade aan vloer of douche is niet te zien op je foto’s
    X2O heeft geleverd wat besteld was
    jij en je pa hebben pech gehad

Het is toch niet logisch dat het glas springt. Daar is toch enige verantwoordelijkheid van de fabrikant op zijn plaats lijkt me?

je hebt waarschijnlijk een tikje gegeven tegen de zijkant, daar kan dat glas niks hebben.
    temperatuur schommeling gehad.
    ze zullen lachen als ge bij x2o aankomt

Van tikje zijn we echt zeker van niet. We draaiden naar links weg dus daar stond niks. Wat bedoel je met temperatuurschommeling?

Van tikje zijn we echt zeker van niet. We draaiden naar links weg dus daar stond niks. Wat bedoel je met temperatuurschommeling?
    In koude badkamer met warme handen glas vastnemen ?

• Leuk
    Waarderingen: bgcw
    In koude badkamer met warme handen glas vastnemen ?
    inderdaad, een thermische breuk.
    Glas ergens koud gestaan, en dan binnen vastnemen.
    werk met zuignappen, dat gaat veel beter.

Het heeft beneden gestaan tegen verwarming. Niet echt tegen maar wel in de buurt. Dan naar boven verhuisd voor montage. Wss is daar de oorzaak dan te vinden. Kut zeg.
    Zou familiale zoiets dekken vraag ik me af?

Het heeft beneden gestaan tegen verwarming. Niet echt tegen maar wel in de buurt. Dan naar boven verhuisd voor montage. Wss is daar de oorzaak dan te vinden. Kut zeg.
    Zal je pas weten als je uw makelaar contacteert. Check eerst of er een vrijstelling dient betaald te worden en/of het dan nog de moeite is om de verzekering in te schakelen.
    Ik spreek me niet uit over de kwaliteit van X2O, maar weet wel uit ondervinding dat deze een ongeziene service na-verkoop heeft. Ver buiten garantie reserve-onderdelen ter waarde van 500,00 euro gratis opgestuurd gekregen.
    Hierboven wordt de spot gedreven met het feit dat je je daar zou gaan aanbieden. Wie niet waagt, niet wint!
    En probeer het te relativeren, er is enkel materiële schade!

je hebt waarschijnlijk een tikje gegeven tegen de zijkant, daar kan dat glas niks hebben.
    temperatuur schommeling gehad.
    ze zullen lachen als ge bij x2o aankomt
    En waarom? Niemand van ons kan van achter het scherm weten wat daar is gebeurd. We zijn afhankelijk van de informatie die TS geeft. Wat is de situatie bij TS? Heeft hij daar een een totaalproject lopen? Weet dat X20 heel soepel is met dienst naverkoop. Proberen waard me dunkt.

Ik ben ook tevreden van de dienst naverkoop bij X2O, hebben zonder problemen zaken teruggenomen en een douchepaneel vervangen omdat er een hoekje stuk was. Wel geregeld via de loodgieter die hielp bij de plaatsing en daar vaker aankoopt.

Geen glas kopen bij een x2o of consoorten. Dat is goedkoop veiligheidsglas.
    Ga naar een glasmaker, bestel gelaagd veiligheidsglas.

Niet de eerste waarbij het breekt, zelfs na jaren geplaatst kan dat ineens stuk springen door spanning in het glas.

Mooie service.

Omdat je aangeeft dat ook de douchebak wordt vervangen, heb ik de foto's nog eens bekeken (want: wandtegels en douchebak verwijderen, nieuwe plaatsen, opnieuw wandtegels,...). Ik zie dat de wandtegels eerst werden geplaatst en dan de douchebak er tegen. Geen schrik voor water? Meestal is het eerst douchebak en dan de tegels op de douchebak.

De tegels zijn eigenlijk wand kleef tegels van Dumawall die op bestaande tegels gaan. Douchebak ligt op de chape en is aan de zijkant afgekit. Dan komen die wandtegels van Dumawall die ook afgekit zijn. Normaal gezien verwacht ik daar dus geen probleem.

Zal je pas weten als je uw makelaar contacteert. Check eerst of er een vrijstelling dient betaald te worden en/of het dan nog de moeite is om de verzekering in te schakelen.
    Ik spreek me niet uit over de kwaliteit van X2O, maar weet wel uit ondervinding dat deze een ongeziene service na-verkoop heeft. Ver buiten garantie reserve-onderdelen ter waarde van 500,00 euro gratis opgestuurd gekregen.
    Hierboven wordt de spot gedreven met het feit dat je je daar zou gaan aanbieden. Wie niet waagt, niet wint!
    En probeer het te relativeren, er is enkel materiële schade!
    Heb daar dezelfde ervaring, goedkoper materiaal maar van de service kunnen veel bedrijven nog iets leren.

Het is toch niet logisch dat het glas springt. Daar is toch enige verantwoordelijkheid van de fabrikant op zijn plaats lijkt me?
    Als het een fabricagefout zou zijn, was het glas al lang kapot, nog voor het uit de fabriek was.

Je hebt dus pech gehad, en ook weer geluk dat je bij X2O besteld had, want daar is men inderdaad héél soepel in het vervangen van materialen.

Geen antwoord op je vraag? Misschien vind je iets in onderstaande topics.

Subject
    Aangemaakt door
    Laatste reactie
    Comments
Blijf op de hoogte. Schrijf je in voor onze nieuwsbrief.
Terug
Bovenaan