• Pesticiden kunnen schadelijk zijn voor de gezondheid en voor de natuur. Beter is om preventief te werken door geen pesticiden te gebruiken om groen en verhardingen te onderhouden. Een tuin zonder pesticiden is perfect mogelijk. Op de website Mijn gifvrije tuin vindt u tips en ideeën voor een stadstuin, een grote tuin, een moestuin of een speeltuin.
    Hou er rekening mee de héél wat pesticiden enkel nog door professionelen met Fytolicentie mogen gebruikt worden!

douchecabine sturotec kwaliteit?

Reaction score
0
Ik wil een nieuwe douchecabine plaatsen en wil het liefst iets van degelijk kwaliteit. Ik was es in een x2o showroom gepasseerd, maar later gelezen dat de kwaliteit toch niet op het niveau is van een vanmarcke of een desco.
Ik ben dan es online gaan kijken naar een gelijkaardige douchecabine bij megabad en zag een sturotec douchecabine.

Ik ken het merk niet en een zoektocht op google, vind ik het enkel bij megabad terug.
Iemand ervaring met dit merk en mag ik er van uit gaan dat alles wat megabad verkoopt degelijk kwaliteit is? if not, welke merken zijn aangeraden voor douchewanden/douchecabines?

Ik heb er een gekocht bij X2O, ze lijkt er op, deze https://www.x2o.be/nl/luca-varess-s...uifdeur-120x90cm-mat-zwart-sc-84391-1-84386-2
Wat betreft de kwaliteit zijn er toch enkele punten die beter konden. De handleiding klopte niet helemaal met hoe de rolgeleiding bovenaan diende te worden gemonteerd, dat heeft voor wat verwarring gezocht omdat zaken verkeerd voorgemonteerd bleken en afdekplaatjes niet helemaal passen.
We hebben een douchebak ook bij X2O genomen en die helt af zodat het water wegloopt, maar de lange zijde van de glazen douchehoek houdt daar geen rekening mee, zo is het onmogelijk om dat waterpas te monteren op de douchebak en daardoor is er een spleetje bij de deur wanneer die wordt gesloten.
De korte kant met glas heeft onderaan en bovenaan geen enkele houvast, geen railke of niets, daar is niets voor voorzien, die staat in de rail tegen de muur, maar verder los op de douchebak en is enkel met siliconen opgespoten om dat onderaan af te dichten. De brede zwarte streep boven en onderaan op de foto is gewoon een sticker.
Ik heb alles geïnstalleerd samen met de loodgieter, die heeft een paar keer contact genomen met X2O ivm bovenstaande punten. Enkel op het laatste punt is er een duidelijk antwoord gekomen, dat dat normaal zou zijn. Ik zie dat ook bij andere douchehoeken op de foto, maar stevig is dat niet.
Verder heb ik de douche nu bijna een jaar in gebruik en ben ik van het gebruik zelf tevreden.

X2O heeft van hun "eigen" merken ook verschillende kwlaiteitsklasses. Van de betere reeksen, heb ik al mooie dingen gezien
Qua kraanmateriaal verkopen die ook bekende merken zoals Hansgrohe.

Blijf op de hoogte en schrijf je in voor 
onze nieuwsbrief