• Pesticiden kunnen schadelijk zijn voor de gezondheid en voor de natuur. Beter is om preventief te werken door geen pesticiden te gebruiken om groen en verhardingen te onderhouden. Een tuin zonder pesticiden is perfect mogelijk. Op de website Mijn gifvrije tuin vindt u tips en ideeën voor een stadstuin, een grote tuin, een moestuin of een speeltuin.
    Hou er rekening mee de héél wat pesticiden enkel nog door professionelen met Fytolicentie mogen gebruikt worden!

douche

Timmy 269

Lid
Lid geworden
11 feb 2010
Berichten
887
Waarderingsscore
10
Punten
18
ik zou mijn berging een kleine doucheruimte willen voorzien.
Ik zou deze niet willen betegelen maar verven maar ik weet niet juis hoe ik de opbouw moet doen van de snelbouw te beginnen.
Een douchebak zou er ook niet komen maar zo'n douchgoot.

Kan er iemand raad geven?
 

Tomvdw

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
28 jun 2017
Berichten
4.487
Waarderingsscore
3.039
Punten
113
Een douchegoot, dus tegels er rond die waterdicht zijn. Onder de tegels een kerdi doek. Waarom geen douchebak?

Wanden schilderen in een douche werkt niet. Of je moet naar tadelakt, epoxy, steentapijt gaan.
Allen zijn ze verschillend in opbouw.

Misschien is een trespa/solid surface wandpanelen wel een optie.

Wat is je opbouw nu? En welke breekwerken wil je doen?
 
V

Verwijderd lid 172838

Guest
Ik heb het al enkele keren gedaan met dibond platen verlijmd op de muur en die dan schilderen of spuiten met pu verf. de vloer is dan ofwel een opbouwbak met ingewerkte goot, of goot in de vloer en daar wederom met pu afgewerkt.
 

Bijlagen

  • 7664C732-B46C-41B5-A40F-E536460A96C5.jpeg
    7664C732-B46C-41B5-A40F-E536460A96C5.jpeg
    83,1 KB · Weergaven: 19

Timmy 269

Lid
Lid geworden
11 feb 2010
Berichten
887
Waarderingsscore
10
Punten
18
Een douchegoot, dus tegels er rond die waterdicht zijn. Onder de tegels een kerdi doek. Waarom geen douchebak?

Wanden schilderen in een douche werkt niet. Of je moet naar tadelakt, epoxy, steentapijt gaan.
Allen zijn ze verschillend in opbouw.

Misschien is een trespa/solid surface wandpanelen wel een optie.

Wat is je opbouw nu? En welke breekwerken wil je doen?
Een douchebak kan ik niet vinden, ik heb maar plaats van 80diep x 78breed en deze vinden op die maat zal niet lukken. Het is een ruimte in de berging die daarvoor zal dienen. Gewoon om me vlug te wassen als ik in de tuin gewerkt heb, of van een mtb tocht terug kom.

Tis nog blote snelbouwsteen dat ik heb. Breekwerken moet ik niet doen, de leidingen en afvoer liggen er al.
 

Mario_

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
19 dec 2014
Berichten
20.139
Waarderingsscore
6.695
Punten
113
Douchebak van 80x80. Dwz dat je langs beide zijde 1 cm moet afkappen.
Als het verder niet zo veel uitmaakt, enkele waterdichte panelen tegen de muren plaatsen. Die vind je in allerlei materialen
 

Caroto

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
27 okt 2019
Berichten
3.668
Waarderingsscore
1.827
Punten
113
Als zelfbouwer een douche maken zonder douchebak, en geschilderde muren (zonder vochtwerende plaat achter) is toch vragen om miserie en gaat veel duurder uitkomen dan bovenvermelde opties.

Neem toch gewoon een douchebak van 80 x 80, slijp en klop de snelbouwsteen op die plaats een beetje uit ( best evenveel aan elke kant)
Neem dan zoals bovenstaande tips zeggen, waterbestendige panelen die je in 1 keer kan monteren tegen de wanden. Snel, vrij goedkoop, en veel beter uitvoerbaar dan het plan uit je eerste post.
 
Blijf op de hoogte en schrijf je in voor 
onze nieuwsbrief
Bovenaan