Douche muren

• Tags badkamer muren renovatie vocht vochtbestrijding
  • Lid geworden
    1 nov 2019
    Waarderingsscore
    0
    Punten
    0
    Oude badkamer aan het verbouwen, op houten ondergrond, verdiep (+1). De douchebak is vrij recent en wordt behouden. Als tijdelijke oplossing waren pvc klikplaten op gipsmuren geplakt. Die gaan er nu af om de muren in de douche te betegelen. 

Wat is nu de beste methode? 

Alle gips eraf kappen tot op 2m hoogte en vullen met een cementgebonden variant? Instrijken met een vochtwerende coating type Weber en daarop betegelen? Kerdidoek? Platen ?  Iets anders ? 

Elk product prijst zich als de beste oplossing, maar ik wil wel eens horen wat jullie concrete ervaringen zijn. 

Thanks. 

ik zou sowieso voor Kerdi matten gaan.

En als ondergrond:

Cementeren/bouwplaten >pleisterwerk/gipsplaten

Maar op pleister zou een kerdi doek ook moeten geplaatst kunnen worden mits gebruik van een goede primer.

Nooit of te nimmer pleister gebruiken in een douche. 
    tegeld en voegen zijn nooit 100% waterdicht waardoor pleister begint te zwellen en tegels er afknallen. 

De tegelaars waar wij met werken kappen alles af en cementeren + kerdi doek of laten de oude tegels hangen en plaatsen wedi platen met de bijhorende pluggen , volgens de regels van de kunst zou een dichtingsband moeten gekleefd worden aan de douchebak en aan de wedi en zo mee onder de tegels, ideaal zelf nog met de strip die doorsnijden voorkomt als de voegkit moet vervangen worden(dit kan ook van ander merk zijn), de praktijk leert mij dat de eigenzinnige Vlaming dit niet doet en denkt dat silicone wel goed zal zijn, nochtans zou dit veel vochtproblemen met (inloop) douches kunnen vermijden. 

Gyproc in een douche zou ik al helemaal niet doen, zelf niet met een doek of membraam, tenzij het een huis is om direct te verkopen en alles zo goedkoop mogelijk moet...

als er een houten cosntructie zit alles weg tot op de constructie en dan vb aquapanel panelen en hier op waterdichte  coating of cerdi doek of aanverwanten en dan tegelen

Blijf op de hoogte. Schrijf je in voor onze nieuwsbrief.
Terug
Bovenaan