• Pesticiden kunnen schadelijk zijn voor de gezondheid en voor de natuur. Beter is om preventief te werken door geen pesticiden te gebruiken om groen en verhardingen te onderhouden. Een tuin zonder pesticiden is perfect mogelijk. Op de website Mijn gifvrije tuin vindt u tips en ideeën voor een stadstuin, een grote tuin, een moestuin of een speeltuin.
    Hou er rekening mee de héél wat pesticiden enkel nog door professionelen met Fytolicentie mogen gebruikt worden!

Domotica met Loxone

Bruno_D

Nieuw Lid
Lid geworden
10 jun 2012
Berichten
36
Waarderingsscore
0
Punten
6
Hallo,



Daar er zoveel mogelijkheden zijn met Loxone, zou het interessant zijn moesten we hier een verzameling krijgen en een bron zijn voor nieuwe ideeën en mogelijkheden.
Momenteel zijn bij mij alle standaard zaken zowat afgerond, verlichting, rolluiken, verwarming, inbraakalarm, brandalarm, beregening en visualisatie, ben zeer tevreden met het resultaat, voor het muziek gedeelte ben ik nog op zoek naar voor mij de juiste oplossing.
Voor elke zone heb ik 2 luidsprekerkabels  voorzien die allemaal op 1 plaats samenkomen, in totaal 5 zones met inbegrepen de woonkamer.
Ik weet dat er standaard aansturingen mogelijk zijn voor Pioneer, Denon, Yamaha, Onky, Russound, Casatunes, Sonos, Logitech Squeezebox, Dreambox.
Welke worden door jullie al toegepast?
​Hebben jullie andere oplossingen en/of ideeën?
 

Nu7s

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
19 aug 2011
Berichten
8.396
Waarderingsscore
354
Punten
83
Misschien nuttig de methode ook hier te posten, het is tenslotte een forum...
 

B_Ostend

Nieuw Lid
Lid geworden
17 jun 2009
Berichten
35
Waarderingsscore
2
Punten
8
Inderdaad, beter delen, dan leren we er ook iets van
regular_smile.png
.

Momenteel zit het er bij mij als volgt in:

Afhankelijk van de CO2 concentratie wordt de snelheid geregeld, afhankelijk van de aangezogen temperatuur wordt de by-pass klep aangestuurd om maximale koeling te voorzien in de zomer (let wel, koelvermogen is minimaal met een BV maar alle beetjes helpen). Er zit nog een CO meter in om de BV uit te schakelen indien de buur zijn kachel aansteekt en de wind verkeerd zit zodat we (proberen te) verhinderen dat er rookgassen binnen geblazen worden.

Radio buttons control.

qgroadn.png


Code:

luljfss.png


Maar het is WIP.
 

D2ThaV

Nieuw Lid
Lid geworden
6 jan 2014
Berichten
61
Waarderingsscore
0
Punten
6
Iemand die mij kan helpen met de remote access van Loxone? 

Ik heb sinds vandaag internet in huis en had graag mijn Loxone vanop afstand kunnen bedienen via de app op mijn gsm

Heb net de instructies hiervoor eens gelezen maar kan er toch niet zo goed aan uit. 

Klopt het dat dit enkel gaat door een domeinnaam te kopen? 
Geen andere, gratis, opties hiervoor? 

 

Bedankt! 
 
 

Bej

Lid geworden
7 sep 2014
Berichten
89
Waarderingsscore
0
Punten
0
Iemand ervaring om een miniserver te laten communiceren met een Siemens S7 1200? Liefst via ethernet? De Siemens regelt een complex verwarmingssysteem, maar het zou leuk zijn als de loxone een aantal waarden kan tonen.
 

nickvr

Lid
Lid geworden
23 sep 2014
Berichten
678
Waarderingsscore
7
Punten
18
Remote access is heel makkelijk D2ThaV.
Ik 'denk' dat je wel eerst je miniserver moet registreren, en dan krijg je automatisch een remote adres van loxone (url start met: dns.loxonecloud.com/.....). Met die url kan je gewoon installatie bv via website raadplegen...

De loxone app moet je niets speciaals voor doen, als je niet op je thuiswifi zit, gaat die automatisch via het remote adres connectie zoeken met je loxone installatie. (in de app zie ik bv mijn loxone remote adres bij mn miniserver staan).

Ohja, vergeet ook niet je port fowarding aan te zetten. Als je telenet hebt, kan dat makkelijk via de 'mijn telenet website'. Dan ga je naar draadloze instellingen, dan geavanceerd, en dan naar ipv4 firewall & port forwarding.  daar zet je je lokale ip-adres van je loxone, en dan beginpoort 80 eindpoort 80 en dan op actief zetten.

Zo werkt het in ieder geval bij mij :)
 
Lid geworden
14 aug 2013
Berichten
1
Waarderingsscore
0
Punten
0
Ik ga ook voor een loxone installatie in onze nieuwbouw. 

Ik ga aan de elektrische kast beginnen, bijna alle kabels (stopcontacten, verlichting, schakelaars, sensoren,...) komen binnen om railklemmen.

Nu vraag ik mij af hoe ik de voeding van de lichtpunten het beste aansluit. Als ik bvb 6 lichtpunten achter één zekering heb hoe lus ik de fase best door? De nul kan ik op de railklemmen doorverbinden met een brugje. Maar fase zal doorgelust moeten worden over 6 uitgangen van loxone.

Zou ik deze best ook op klemmen zetten, potentiaalklemmen om de fase te verdelen? Of  elke uitgang doorverbinden naar de volgende, of is hiet niet mogelijk om 2 kabels van 1,5mm² in 1 aansluitpunt van miniserver of relay extension te brengen?

Of iemand nog een beter idee? 
wink_smile.png


 
 

Nu7s

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
19 aug 2011
Berichten
8.396
Waarderingsscore
354
Punten
83
In mijn hoofdkast heb ik apparte schrack relais voorzien om de verlichting te schakelen. Daar wordt dus enkel 24V doorgelust, maar ook wel in 1,5mm².

In het tuinhuis schakelt de extention wel 220V. Daar is de 220V doorgelust in zelfs 2,5mm². Soepele draad met dubbele hulzen (waar dus 2 draden inpassen)

tuinhuis_1.jpg


 

 

 
 

Bijlagen

  • tuinhuis.jpg
    tuinhuis.jpg
    118,6 KB · Weergaven: 1
Lid geworden
5 feb 2009
Berichten
23
Waarderingsscore
0
Punten
0
Bej zei:
Iemand ervaring om een miniserver te laten communiceren met een Siemens S7 1200? Liefst via ethernet? De Siemens regelt een complex verwarmingssysteem, maar het zou leuk zijn als de loxone een aantal waarden kan tonen.

Toen ik vorige maand hiervoor informeerde bij Loxone vertelde een "verkoper" me dat er een klant was die dit gedaan had. Maar hoe of wat wilde hij niet kwijt. Toen ik hier dieper op in ging, wimpelde hij me een beetje af door te zeggen dat zij hier geen ondersteuning op gaven.

Zijn er hier andere mensen die integratietoepassingen hebben?
 
Lid geworden
5 feb 2009
Berichten
23
Waarderingsscore
0
Punten
0
Google geeft altijd resultaten, of ze altijd relevant zijn is iets anders !
 

Bej

Lid geworden
7 sep 2014
Berichten
89
Waarderingsscore
0
Punten
0
Iemand toevallig mee gemaakt dat de Loxone spontaan begint te rebooten? Vannacht rond 1u wakker geworden doordat de nachtverlichting aan het knipperen was. Om de 2min deed de miniserver een reboot. Na een 10tal keren was het plost gedaan. Huidig programma zit er al een paar maanden in, lijkt me straf dat het hieraan zou liggen. Miniserver haalt wel data van internet voor sommige processen.
 

Nu7s

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
19 aug 2011
Berichten
8.396
Waarderingsscore
354
Punten
83
Probeer eens met een andere MicroSD kaart, als die begint te falen krijg je rare fenomenen.

Ikzelf heb een reserve kaart aan de miniserver met een basisprogramma.
 

nickvr

Lid
Lid geworden
23 sep 2014
Berichten
678
Waarderingsscore
7
Punten
18
Is er een lijst van compatibele SD kaartjes? 
Want ik denk dus dat ik ook eens een backup kaartje ga maken..

Want vannacht (alle gisteren om 16u was alles nog ok), is er 'opeens' een oude versie van mn loxconfig actief geworden.. Zelfs ééntje met oude firmware... Echt bizar. Zijn er log file(s) om te zien wat er aan de hand was/is?
 

nickvr

Lid
Lid geworden
23 sep 2014
Berichten
678
Waarderingsscore
7
Punten
18
Nu7s zei:
Geen idee van een lijst, maar het is een transcend bij mij.

http://www.bax-shop.be/nl/transcend-premium-64gb-microsdxc-class-10-u1-met-sd-adapter

Klinkt mij inderdaad dat er een oudere backup versie ingeladen is. Geen idee waar er zich logs bevinden. Anders eens contact opnemen met Loxone Benelux, ze zullen je met plezier helpen.

Zal ik eens doen, want het is een beetje lastig.. Ik zou hopen dat de laatste backup automatisch teruggezet wordt 'als' er iets mis loopt.. Enja, eigenlijk zou ik ook denken dat er een lijst van backups ergens moet te vinden zijn.. Want ja, als je slechts één backup kunt hebben, mja dat zou ik een beetje stom vinden..

Btw, nu heb ik wéér een probleem. Ik heb vanop afstand dus die update uitgevoerd en de correcte versie van de loxconfig stond er terug op..

Kwas nog wat aan het rondkijken en ik ga straks ofzo static ip instellen.. Maar bij dat rondkijken (bij configure miniserver) zag ik dat mn tijdzonde niet juist stond en dat mn adres ook niet meer correct was. Dus ik pas dat aan en zeg: 'zend naar miniserver'. En nu is mn miniserver niet meer berijkbaar :) Hij zei dat hij ging rebooten, maar hij komt niet meer op :).. Enige tips :)?

 

Btw, hoe heb jij zo'n backup kaartje gemaakt? Want het is toch niet enkel de  mijnprogramma.loxone dat hierop moet gezet worden? Ik vermoed dat jij een lege SD in de miniserver gestoken hebt, en dat de miniserver er dan zelf 'iets' opzet? En dat jij dan je mijnprogramma.loxone naar de miniserver getransferreerd hebt?
 

Nu7s

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
19 aug 2011
Berichten
8.396
Waarderingsscore
354
Punten
83
Gewoon lege SD kaart insteken en via loxconfig formateren en het programma er op plaatsen door op "zend naar miniserver" te klikken. 

Als je de SD van de miniserver in je pc steekt ga je normaal de backups er zien opstaan.

Probeer de miniserver eens van buitenaf te benaderen, tenminste als je dat geconfigureerd hebt:

http://www.loxone.com/enen/service/documentation/online-services/dns-service.html

En gewoon eens de spanning op en af kan ook al helpen. Als hij voor de één of andere reden een verkeerd IP heeft, kan je hem normaal met "miniserver zoeken" wel vinden.
 

nickvr

Lid
Lid geworden
23 sep 2014
Berichten
678
Waarderingsscore
7
Punten
18
Nu7s zei:
Gewoon lege SD kaart insteken en via loxconfig formateren en het programma er op plaatsen door op "zend naar miniserver" te klikken. 

Als je de SD van de miniserver in je pc steekt ga je normaal de backups er zien opstaan.

Probeer de miniserver eens van buitenaf te benaderen, tenminste als je dat geconfigureerd hebt:

http://www.loxone.com/enen/service/documentation/online-services/dns-service.html

En gewoon eens de spanning op en af kan ook al helpen. Als hij voor de één of andere reden een verkeerd IP heeft, kan je hem normaal met "miniserver zoeken" wel vinden.

Ok, dat is ook weer duidelijk, ik zal toch ook maar eens een backup op een sd kaartje zetten..
Btw, mag/kan je gewoon de sd kaart eruithalen terwijl alles opstaat? Blijft dan alles gewoon werken? Of hoe zit dat juist?

Ja, mn miniserver is van buitenaf bereikbaar. Maar in de app kan ik precies bij het connecteren zie ik 'Miniserver rebooting...'  Enja, daar lijkt hij nu op vast te hangen.. Als ik thuis kom, zal ik idd de spanning er eens afhalen.. Hoe doe jij dat? Gewoon de kring van de miniserver afzetten? Of staat er een knop op de miniserver misschien? (ja vele, vragen :p)
 

Nu7s

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
19 aug 2011
Berichten
8.396
Waarderingsscore
354
Punten
83
Ik leg de automaat af. 

SD kaart uithalen terwijl een toestel aan staat is net het soort acties dat nachtelijke reboots gaat veroorzaken, nooit doen dus. 
wink_smile.png
 

Geen antwoord op je vraag? Misschien vind je iets in onderstaande topics.

Onderwerp
Aangemaakt door
Laatste reactie
Reacties
Blijf op de hoogte en schrijf je in voor 
onze nieuwsbrief
Bovenaan