• Pesticiden kunnen schadelijk zijn voor de gezondheid en voor de natuur. Beter is om preventief te werken door geen pesticiden te gebruiken om groen en verhardingen te onderhouden. Een tuin zonder pesticiden is perfect mogelijk. Op de website Mijn gifvrije tuin vindt u tips en ideeën voor een stadstuin, een grote tuin, een moestuin of een speeltuin.
    Hou er rekening mee de héél wat pesticiden enkel nog door professionelen met Fytolicentie mogen gebruikt worden!

Domotica met Loxone

Bruno_D

Nieuw Lid
Lid geworden
10 jun 2012
Berichten
36
Waarderingsscore
0
Punten
6
Hallo,



Daar er zoveel mogelijkheden zijn met Loxone, zou het interessant zijn moesten we hier een verzameling krijgen en een bron zijn voor nieuwe ideeën en mogelijkheden.
Momenteel zijn bij mij alle standaard zaken zowat afgerond, verlichting, rolluiken, verwarming, inbraakalarm, brandalarm, beregening en visualisatie, ben zeer tevreden met het resultaat, voor het muziek gedeelte ben ik nog op zoek naar voor mij de juiste oplossing.
Voor elke zone heb ik 2 luidsprekerkabels  voorzien die allemaal op 1 plaats samenkomen, in totaal 5 zones met inbegrepen de woonkamer.
Ik weet dat er standaard aansturingen mogelijk zijn voor Pioneer, Denon, Yamaha, Onky, Russound, Casatunes, Sonos, Logitech Squeezebox, Dreambox.
Welke worden door jullie al toegepast?
​Hebben jullie andere oplossingen en/of ideeën?
 

stimpie79

Zeer Actief lid
Lid geworden
30 jun 2006
Berichten
684
Waarderingsscore
103
Punten
43
@stimpie79 als eens geprobeerd om L en N om te draaien?
Getest, zelfde resultaat.. vermoed dat er capacitieve spanning op de kabels zit.. vandaar de poging met een B&J compensator, maar zonder resultaat.


Dubbelpolig relais, dat gaat zeker werken.
Vrees dat dat de enige goeie oplossing gaat zijn, ik bekijk of ik dat er ergens tussen geplaatst krijg..
 

Nu7s

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
19 aug 2011
Berichten
8.396
Waarderingsscore
354
Punten
83
De kans dat je externe apparaten kan koppelen is niet onbestaande maar klein. De kans dat je deze apparaten op Home Assistant kan koppelen is vele malen groter en Home Assistant kan je vervolgens koppelen aan je Loxone installatie.

Hier vind je de Somfy integratie voor Home Assistant:
 
Lid geworden
30 apr 2023
Berichten
4
Waarderingsscore
2
Punten
3
Mijn 2 centen: Integreer alleen achterwaarts compatibele domotica, d.w.z. als je het verwijdert, moet alles nog steeds werken

Waarom? Omdat als je je huis toevallig verkoopt, het voor iedereen eenvoudig en bruikbaar moet blijven. En domotica evolueert heel snel, dus we moeten klaar zijn om over te schakelen.

Er zijn veel van dit soort oplossingen:
- Philips hue lampen: Ze werken nog steeds met de klassieke schakelaar, maar als je automatiseert, is het mogelijk.
- Slimme stopcontacten: Ja, maar moeten ook werken als het hele systeem niet beschikbaar is. Mijn energieautomatisering plug ik in mijn klassieke stopcontacten (easynrj) en is niet afhankelijk van de cloud.
- Mijn EMS-centrale is open source en lokaal (home assistant), dus alles wat nieuw is, is compatibel dankzij de kracht van de community (in tegenstelling tot een propriëtaire oplossing, waar je vastzit en afhankelijk bent).

Houd de controle
 

stimpie79

Zeer Actief lid
Lid geworden
30 jun 2006
Berichten
684
Waarderingsscore
103
Punten
43
Nog iemand recent issues met het ophalen van de status van Shelly Plugs (of andere http input met correctie voor true/false)?

De waardes true/false werden altijd goed ingelezen door commando-herkenning en correctie van 'f (ascii 102) naar 0 en 't' (ascii 116) naar 1. Door het toevoegen van een nieuwe sensor merkte ik dat de waardes niet meer correct gecorrigeerd worden. Bestaande plugs bleven hun vorige status behouden waardoor het niet opviel... (huidige config versie: 14.2.6.16 - server gen 1)

Je ziet links dat waarde 102 een 0 zou moeten worden en 116 een 1, wat hij vroeger ook netjes deed. Sinds kort wordt waarde 116 echter een 8 waardoor de status niet verderop in de config gebruikt kan worden...

Ik heb dit nu opgelost met een status blok, maar dan moet ik er telkens aan denken ipv gewoon de shelly plug template te importeren..

http.png
 

Tomvdw

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
28 jun 2017
Berichten
4.488
Waarderingsscore
3.039
Punten
113
Nog iemand recent issues met het ophalen van de status van Shelly Plugs (of andere http input met correctie voor true/false)?

De waardes true/false werden altijd goed ingelezen door commando-herkenning en correctie van 'f (ascii 102) naar 0 en 't' (ascii 116) naar 1. Door het toevoegen van een nieuwe sensor merkte ik dat de waardes niet meer correct gecorrigeerd worden. Bestaande plugs bleven hun vorige status behouden waardoor het niet opviel... (huidige config versie: 14.2.6.16 - server gen 1)

Je ziet links dat waarde 102 een 0 zou moeten worden en 116 een 1, wat hij vroeger ook netjes deed. Sinds kort wordt waarde 116 echter een 8 waardoor de status niet verderop in de config gebruikt kan worden...

Ik heb dit nu opgelost met een status blok, maar dan moet ik er telkens aan denken ipv gewoon de shelly plug template te importeren..

Bekijk bijlage 95831
Ik had iets vreemd gemerkt met de shellies, maar ik was er nog niet op in gegaan. Maar bij mij komen ze binnen op de loxberry en gaan met UDP naar de miniserver. Dus ik dacht dat daar iets mis was.

Er gaat wel meer mis bij Loxone de laatste tijd. Elke update is het wel iets tegenwoordig. (nu zijn het de aanwezigheidsherkenningen per geluid weer die het niet meer doen)
 

stimpie79

Zeer Actief lid
Lid geworden
30 jun 2006
Berichten
684
Waarderingsscore
103
Punten
43
Ik had iets vreemd gemerkt met de shellies, maar ik was er nog niet op in gegaan. Maar bij mij komen ze binnen op de loxberry en gaan met UDP naar de miniserver. Dus ik dacht dat daar iets mis was.

Er gaat wel meer mis bij Loxone de laatste tijd. Elke update is het wel iets tegenwoordig. (nu zijn het de aanwezigheidsherkenningen per geluid weer die het niet meer doen)

Ik heb toch ook wel even moeten zoeken.. cijfers kwamen wel gewoon door maar de status van bestaande apparaten wijzigde niet..
Lijkt dus iets mis te zijn met de correctie.. 116 wordt een 8 ipv een 1. Ook gepost in de facebook groep benelux, mogelijk weet er daar iemand meer...
 

Geen antwoord op je vraag? Misschien vind je iets in onderstaande topics.

Onderwerp
Aangemaakt door
Laatste reactie
Reacties
Blijf op de hoogte en schrijf je in voor 
onze nieuwsbrief
Bovenaan