• Pesticiden kunnen schadelijk zijn voor de gezondheid en voor de natuur. Beter is om preventief te werken door geen pesticiden te gebruiken om groen en verhardingen te onderhouden. Een tuin zonder pesticiden is perfect mogelijk. Op de website Mijn gifvrije tuin vindt u tips en ideeën voor een stadstuin, een grote tuin, een moestuin of een speeltuin.
    Hou er rekening mee de héél wat pesticiden enkel nog door professionelen met Fytolicentie mogen gebruikt worden!

Domotica met Loxone

Bruno_D

Nieuw Lid
Lid geworden
10 jun 2012
Berichten
36
Waarderingsscore
0
Punten
6
Hallo,



Daar er zoveel mogelijkheden zijn met Loxone, zou het interessant zijn moesten we hier een verzameling krijgen en een bron zijn voor nieuwe ideeën en mogelijkheden.
Momenteel zijn bij mij alle standaard zaken zowat afgerond, verlichting, rolluiken, verwarming, inbraakalarm, brandalarm, beregening en visualisatie, ben zeer tevreden met het resultaat, voor het muziek gedeelte ben ik nog op zoek naar voor mij de juiste oplossing.
Voor elke zone heb ik 2 luidsprekerkabels  voorzien die allemaal op 1 plaats samenkomen, in totaal 5 zones met inbegrepen de woonkamer.
Ik weet dat er standaard aansturingen mogelijk zijn voor Pioneer, Denon, Yamaha, Onky, Russound, Casatunes, Sonos, Logitech Squeezebox, Dreambox.
Welke worden door jullie al toegepast?
​Hebben jullie andere oplossingen en/of ideeën?
 

ToToA

Lid
Lid geworden
18 mrt 2016
Berichten
313
Waarderingsscore
4
Punten
18
Nu7s zei:
Ik heb zeer recentelijk deze Dahua IP video intercom geïnstalleerd:

https://www.webstore4ipcameras.nl/HOME_AUTOMATION/DAHUA_VIDEO_INTERCOM/Dahua_IP_video_intercom_KIT_networkcable

Voordelen:
- Bekabeling via 1 UTP. (Er bestaat ook een tweedraads versie)
- Voeding is via een Power Over Ethernet switch die inbegrepen zit.
- Buitencamera is verstelbaar in hoek.
- Goede bouwkwaliteit
- Goede beeldkwaliteit
- Verstuurd pushberichten naar de GSM.
- Je kan camerabeelden van andere IP-camera's bekijken op de binnendisplay

Nadelen:
- Camerahoek is voor mij net ver genoeg instelbaar. Naast mijn deur zit nog een raam waarnaast de deurbel staat en deze kijkt net niet ver genoeg. Maar dat los ik wel op door het eens open te vijzen.
- Van zodra ik de switch aansluit op mijn netwerk wordt één van mijn wifi netwerken gestoord. Geen idee waarom, ben dit nog aan het bekijken.
- Opbouwbehuizing is vrij groot.
- De deurbel neemt automatisch 3 foto's wanneer er gebeld wordt. Maar doet dit precies pas na enkele seconden. Mocht ze dit doen van zodra er op de bel gedrukt wordt zou ik wel iets zien, maar nu kijkt hij gewoon naast de aanwezige.
 

 

Kan je deze integreren in Loxone?

Heb je toevallig een foto van wanneer hij gemonteerd is? Want op het internet vind je er geen duidelijke foto van .

 
 

Nu7s

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
19 aug 2011
Berichten
8.396
Waarderingsscore
354
Punten
83
dahua001.jpg
dahua002.jpg


Of je hem kan integreren geen idee. De app van Dahua start sneller op dan die van Loxone dus gebruik ik die. Ik heb dan direct ook een overzicht van alle andere bewakingscamera's.
 

Bijlagen

  • dahua001.jpg
    dahua001.jpg
    280,1 KB · Weergaven: 1
  • dahua002.jpg
    dahua002.jpg
    519,1 KB · Weergaven: 1

ToToA

Lid
Lid geworden
18 mrt 2016
Berichten
313
Waarderingsscore
4
Punten
18
oke, en dat scherm dat binnenhangt.

Is dat alleen van de video intercom? of kan daar nog iets anders op worden getoond?

 

 
 

Nu7s

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
19 aug 2011
Berichten
8.396
Waarderingsscore
354
Punten
83
De overige camerabeelden kunnen daar ook opgeroepen worden, maar kan niet als monitor gebruikt worden als je dat bedoeld. 
 

Rubeast

Lid
Lid geworden
22 apr 2015
Berichten
135
Waarderingsscore
0
Punten
16
Kan je bijvoorbeeld ook een tablet tegen de muur hangen met een app die dezelfde functionaliteit heeft als het Dahua scherm? Kwestie van de tablet ook te kunnen gebruiken voor de bediening van Loxone.
 

Nu7s

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
19 aug 2011
Berichten
8.396
Waarderingsscore
354
Punten
83
Je zou dat kunnen ja. Of dat gaat zonder dat de intercom geconnecteerd is ergens dat weet ik niet. Je kan ook geen andere POE switch gebruiken, je moet deze van Dahua gebruiken.

Ik heb uiteindelijk beslist om geen tablet aan de muur te bevestigen, want er is weinig keuze voor Android tablets en ik heb mijn GSM altijd bij.
 
Lid geworden
4 feb 2017
Berichten
147
Waarderingsscore
0
Punten
0
Heeft er iemand een idee wat er allemaal nodig is om elektrische Somfy rolgordijnen te integreren in een Loxone installatie? Ik vond hier en daar wat obscure Duitstalige webpagina's, maar daar geraak ik niet echt aan uit. Of is er een beter alternatief?
 

Tom1985

Lid
Lid geworden
30 okt 2012
Berichten
234
Waarderingsscore
0
Punten
16
Je hebt 3 kabeltjes? 1 voor up, 1 voor down en 1 gemeenschappelijke.

Ik heb deze aan de uitgang van loxone gehangen. 1x up en gemeenschappelijke en 1 x down en gemeenschapelijke (doorgelust)

Je kan er ook een soort van wissselrelais tussen de gemeenschappelijke en de loxone outputs om zeker te zijn dat er geen stroom overstroomt van de up-lus naar de down-lus, maar Loxone zelf heeft me verteld dat hun modules hier voor beveiligd zijn. En tot hier toe werkt dit prima hier :)


 
 
Lid geworden
4 feb 2017
Berichten
147
Waarderingsscore
0
Punten
0
Ik bedoelde de draadloze variant van Somfy rolgordijntjes met oplaadbare batterijen 
embarrassed_smile.png
 
Lid geworden
19 apr 2017
Berichten
6
Waarderingsscore
0
Punten
1
Hallo iedereen,

ik heb reeds enkele avonden gespendeerd aan het lezen van verschillende fora omtrent Loxone. Wat me opvalt is dat iedereen in een veel verder stadium als mij zit, ik dien er nog mee te beginnen dus heeft iemand weet van een soort "startgids"? Mag in het Engels zijn.

hoe begin je aan een installatie nadat je hebt uitgemaakt wat waar moet komen? Wat heb je minimaal nodig en daar dan op verder bouwen naargelang de ruimtes in de woning verder worden afgewerkt/verbouwd, etc.

ik vond reeds tal van mogelijkheden maar een uitgebreid basis die eigenlijk vanaf 0 begint ben ik nog niet tegen gekomen...

alvast bedankt,

 

Dries
 

ToToA

Lid
Lid geworden
18 mrt 2016
Berichten
313
Waarderingsscore
4
Punten
18
Zijn er tips van welke inputs/outputs ik het beste voor wat kan gebruiken?

 

bvb schakelaars zoveel mogelijk op miniserver en raamcontacten zoveel mogelijk op extensions.

of maakt dit allemaal niet zoveel uit?
 

Nu7s

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
19 aug 2011
Berichten
8.396
Waarderingsscore
354
Punten
83
Maakt niks uit.
 

Rubeast

Lid
Lid geworden
22 apr 2015
Berichten
135
Waarderingsscore
0
Punten
16
ToToA zei:
Zijn er tips van welke inputs/outputs ik het beste voor wat kan gebruiken?

 

bvb schakelaars zoveel mogelijk op miniserver en raamcontacten zoveel mogelijk op extensions.

of maakt dit allemaal niet zoveel uit?

Als je uitsluitend met Loxone extensies werkt maakt dit niet uit.

Ik ben wel van plan om ook een Railduino te plaatsen en mijn raamcontacten ga ik hierop aansluiten aagezien die reactiesnelheid niet direct is (Kwestie van enkele seconden).
 
Lid geworden
25 dec 2013
Berichten
306
Waarderingsscore
0
Punten
0
Er is 1 reden waar het wel uit maakt, de extenties zijn sneller in het lezen van ingangen, en dit is belangrijk voor de Windmeter van loxone.
 

Moonwood

Nieuw Lid
Lid geworden
14 jan 2017
Berichten
80
Waarderingsscore
0
Punten
6
Beste Loxone sympathisanten,

Ik heb beslist te werken met Loxone in mijn nieuwbouw. 
Het wordt dringend tijd dat ik mij hierin de komende weken eens verder verdiep.

Binnen enkele weken komen ze de roofing plaatsen dus de kabels dienen reeds door het plat dak te worden voorzien.

Wat mag ik hierbij zeker niet vergeten?
Ik denk hierbij als eerste aan:
- Bewegingsmelders voor alarm + aanschakelen verlichting. Wat hebben jullie hier voorzien?
Gebruiken jullie de detector van Loxone met de Tree module of werd er voor een andere gekozen?
Hebben jullie een detector in het toilet voorzien of gewoon met een schakelaar?
Hoeveel detectoren hebben jullie en in welke ruimtes zijn deze voorzien?
- Branddetectoren. Hebben jullie deze gekoppeld met Loxone? Welk type branddetectoren zijn hiervoor aangeraden?

De komende maanden zullen jullie mij hier wel meer op dit forum weten te vinden. ;)

Alvast bedankt!!

Grt,
Kristof
 

Nu7s

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
19 aug 2011
Berichten
8.396
Waarderingsscore
354
Punten
83
Moonwood zei:
- Bewegingsmelders voor alarm + aanschakelen verlichting. Wat hebben jullie hier voorzien?

Bewegingsmelders zitten in de schakelaars.
Gebruiken jullie de detector van Loxone met de Tree module of werd er voor een andere gekozen?

Zelfgemaakte met NodeMCU.
Hebben jullie een detector in het toilet voorzien of gewoon met een schakelaar?

Schakelaar langs buitenzijde met verklikkerled.

Bewegingsmelder volgt wel.
Hoeveel detectoren hebben jullie en in welke ruimtes zijn deze voorzien?

Heel de woning wordt gedekt.
- Branddetectoren. Hebben jullie deze gekoppeld met Loxone? Welk type branddetectoren zijn hiervoor aangeraden?

Wou ik wel, maar uiteindelijk niet gedaan omwille van de kostprijs. Kabels liggen klaar dus kan nog altijd gaan voor een gekoppeld systeem.
De komende maanden zullen jullie mij hier wel meer op dit forum weten te vinden. ;)

Altijd welkom

 
 

teaser

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
8 apr 2009
Berichten
3.239
Waarderingsscore
417
Punten
83
Moonwood zei:
Gebruiken jullie de detector van Loxone met de Tree module of werd er voor een andere gekozen?

Het Tree protocol is volledig gesloten, dat zou ik niet aanraden. 'Algemene' detectoren zijn goedkoper en je kan er evenveel mee.
Hebben jullie een detector in het toilet voorzien of gewoon met een schakelaar?

Beide.
- Branddetectoren. Hebben jullie deze gekoppeld met Loxone? Welk type branddetectoren zijn hiervoor aangeraden?

Ik heb Gira Dual Q's. Deze kunnen op verschillende manieren gekoppeld worden, afhankelijk van de module die je erbij koopt. Voor Loxone kun je een relais-module nemen. 1 hiervan is voldoende om alle gekoppelde detectoren met je Loxone te koppelen.
 

Nu7s

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
19 aug 2011
Berichten
8.396
Waarderingsscore
354
Punten
83
Missschien verkeerd verwoord, in een blindplaat boven de schakelaars...
 

Geen antwoord op je vraag? Misschien vind je iets in onderstaande topics.

Onderwerp
Aangemaakt door
Laatste reactie
Reacties
Blijf op de hoogte en schrijf je in voor 
onze nieuwsbrief
Bovenaan