@hfx,
Dat je meer bekabeling nodig hebt stoort de mensen die kiezen voor een andere oplossing ook niet, zie de vele postings met PLC en teleruptor oplossingen, en als dan de drukknoppen die aangesloten zijn op Loxone eensklaps zoveel moeilijker zouden worden, zoals “Barthus” al zegt, dat heb je zelf in de hand, ook het nut van terugmeldingen met leds is maar zeer beperkt, dat het licht in de ruimte aan is kan ik zonder led ook zien.
Andere meldingen kun je eenvoudig oplossen met de Visualisatie of door gebruik te maken van de reeds aanwezige verlichting, bv. bij het inschakelen van het alarm het licht in die ruimte een paar keer laten pinken, of nog eenvoudiger gewoon een e-mail sturen naar uw smart Phone met de alarm status en met push mail ontvangen, dit laatste werkt met Google mail zeer goed.
Door gebruik te maken van de uitgebreide logische functies en de vele gateways, heb je de mogelijkheid om alles optimaal aan te passen, zodat je heel veel functies kunt automatiseren, en zodoende minder drukknoppen nodig hebt, dat is de sterkte van Loxone.
Bij KNX daarentegen is het zo dat je tevreden moet zijn met wat de fabrikant u geeft, en hoewel hier de laatste jaren hard aan gewerkt is, blijven er toch situaties die om meer flexibiliteit vragen.
Uw statement dat KNX hetzelfde kan aanbieden aan dezelfde prijs kun je volgens mij niet hard maken, zeker als het gaat om een echte Domotica installatie met de nodige gateways en intelligentie.
Mijn woning is nu meer WAF met KNX/Loxone als in de periode met KNX/Homeserver.
Quote:
“Loxone is misschien geen slecht systeem, maar heeft dezelfde nadelen als alle andere kleine fabrikanten.
Je bent afhankelijk van 1 bedrijf met al zijn nadelen. Als je een keer je hele systeem hebt moeten vervangen + een deel bedrading pas je wel op. De verschillende min of meer bekende domotica fabrikanten kunnen allemaal wel min of meer hetzelfde.”
Zulke uitspraken zijn dan weer volledig nutteloos, Loxone is het meest open systeem dat er momenteel op de markt is, door de standaard integratie van KNX en IP (zelfs IP building is niet zo IP compatible als Loxone), is het momenteel zeker geen slechte keuze voor de toekomst.
Welk ander systeem heeft deze mogelijkheden en staat zo open voor standaarden?
Klein??? Je hebt het wel over een bedrijf waar momenteel meer dan 45 mensen werken met dochters in Tsjechië, Engeland, Zwitserland en Spanje, voor de rest zijn er distribiteurs over heel de wereld en meer dan 1500 partners, de vooruitzichten zijn dat Loxone dit jaar zeker 10 miljoen omzet realiseert, zie dit artikel;
http://www.medianet.at/technology/article/die-wohnung-denkt-mit-smart-homes-fuer-alle/
Binnen twee jaar zouden hier ongeveer 70 medewerkers moeten werken;
Bekijk bijlage 2481
Ik houd Loxone nu al een tijdje in het oog en hoop dat ze ooit op de beurs komen zodat ik aandelen kan kopen.;-)
Uw probleem met de bekabeling is persoonlijk denk ik, een sterbekabeling heeft een enorme flexibiliteit en is de meest vellige voor de toekomst.
Je kunt van een sterbekabeling altijd naar een busstructuur, omgekeerd niet.
Ik heb nu ervaring met beide vormen en stel vast dat je met een ster bekabeling vlug een oplossing hebt, en meestal nog betaalbaar ook, die zelfde zekerheid heb met een bus systeem niet.
Grappig dat je de Prion van Busch-jaeger (ABB) aanhaalt, voor de prijs van die drukknop alleen heb je bij Loxone een compleet Domotica systeem, en je moet nog altijd naar de drukknop lopen om iets aan te passen.
Even ook noch aanhalen dat Denro ondertussen overgenomen is door Siemens en dat die voorlopig nog altijd geen ondersteuning geeft op de originele Denro producten.
En dan nu terug naar het originele topic, hier nog een Loxone tip;
De online seminaries zijn echt de moeite, eerst in het Duits en daarna in het Engels;
Duits
http://www.loxone.com/Pages/de/service/ONLINE-SEMINAR/Online-Seminar.aspx
Engels
http://www.loxone.com/Pages/en/service/online-seminars/online-seminars.aspx
Grts,
Lukske