Documentatie elektriciteit (AREI vanaf 6/2020)

Eendraadsschema

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
20 jul 2017
Waarderingsscore
651
Punten
113
Ik heb online een map gedeeld met documentatie in van keurings instanties en het AREI boek 1.

Heb dit gemaakt voor mensen die zelf hun elektriciteit willen leggen en niet vertrouwd zijn met de regels rond het AREI.

Er staat nuttige informatie in voor een leek.

Link

Als er zich nog elektriciens zig geroepen voelen om in deze map ook nuttige informatie in te delen wil ik jullie wel toevoegen om deze map mee te bewerken.

@mods mss een idee om dit in de categorie elektriciteit van boven vast te pinnen.

D I Y

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
12 aug 2013
Waarderingsscore
1.551
Punten
113
Dit zijn toch gewoon de brochures die je online vindt?

Eendraadsschema

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
20 jul 2017
Waarderingsscore
651
Punten
113
Heb er nog andere documentatie bij geplaatst.

zoals:
  • Catalogi van Niko
  • Catalogi van Legrand/Bticino
  • Catalogus van Eltako
  • Catalogi van verschillende verlichtings merken
  • Catalogi van Helia

stefan

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
10 mrt 2006
Waarderingsscore
784
Punten
113
Goed initiatief

D I Y

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
12 aug 2013
Waarderingsscore
1.551
Punten
113
Goed initiatief
‘k weet niet… het moet permanent onderhouden worden zodra een van de documenten een nieuwe versie heeft en er is waarschijnlijk een groot probleem met auteursrechten.
Je kan beter links naar de documenten in het oorspronkelijke topic zetten. Maar dat moet natuurlijk ook onderhouden worden.

Eigenlijk kan je beter google search links samenbrengen in het topic.

Daarnaast is er eigenlijk zo goed als niets veranderd bij vroeger. Alles wat in het grote elektriciteit topic staat is nog geldig.

Ik zie persoonlijk meer heil in een groot faq-topic, eventueel op basis van wat er als vragen al voorbijgekomen is.

bvb ‘mag ik verzwaren/verminderen van sectie in een stroombaan?’ of ‘welke sectie moet de aarding tussen hoofdkast en bijkomende kast zijn?’ of ‘mag ik meerdere aardingen hebben?’
Dat soort zaken.

Laatst bewerkt:

Eendraadsschema

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
20 jul 2017
Waarderingsscore
651
Punten
113
Nu staat er ook documentatie op ivm data bekabeling.

Eendraadsschema

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
20 jul 2017
Waarderingsscore
651
Punten
113
Heb weer een heel deel extra catalogi bijgevoegd op mijn gedeelde MAP voor wie informatie of documentie van verschillende componenten of verlichting nodig heeft.

Er zijn er ook een deel waar alleen maar een snelkoppeling instaat die je dan moet downloaden en als je die dan opent kom je direct op de pagina van de catalogi van dat merk.

Bovenaan