• Pesticiden kunnen schadelijk zijn voor de gezondheid en voor de natuur. Beter is om preventief te werken door geen pesticiden te gebruiken om groen en verhardingen te onderhouden. Een tuin zonder pesticiden is perfect mogelijk. Op de website Mijn gifvrije tuin vindt u tips en ideeën voor een stadstuin, een grote tuin, een moestuin of een speeltuin.
    Hou er rekening mee de héél wat pesticiden enkel nog door professionelen met Fytolicentie mogen gebruikt worden!

document tuinafsluiting + bijkomende vraag

Icecoldkillahh

Zeer Actief lid
Lid geworden
17 jul 2006
Berichten
8.192
Waarderingsscore
1
Punten
38
Ik zou graag een haag planten op minder dan 50cm van de scheiding van de grond van mijn buren.

Dit kan, ALS de buur daar mee schriftelijk akkoord gaat. Mijn buur gaat er mondeling mee akkoord, maar nu moet ik nog een kribbel hebben op een officieel papier.



Zijn daar ergens voorbeelden van? Wat moet er allemaal op staan?



Ik denk aan

- naam en adres eigenaar

- naam en adres aanvrager

- perceel/lot/kadastraal nummer eigenaar

- perceel/lot/kadastraal nummer aavrager

- de mededeling dat de eigenaar akkoord gaat dat de haag op minder dan 50 cm geplaatst wordt

-.....



Nog dingen? En hoe giet je dat dan in een ietwat 'correcte' brief? ik vind niks op google... dus ik hoop dat er hier een paar janseniussen zitten die me kunnen helpen :wink:
 
Lid geworden
22 dec 2008
Berichten
425
Waarderingsscore
0
Punten
0
datum , plaats :)



lengte van haag.



(ik zou gewoon schrijven:

hierbij verklaren beide ongetekenden ..."piet" wonende te ... en "pol" wonende te ...., op datum van .... te .....

dat zij beiden akkoord gaan met de aanplanting van een haag tussen de percelen.... kadasternummer.... over een lengte van..... op .... cm van de scheidingslijn...



Opgemaakt in tweevoud

Beide partijen verkrijgen een ondertekend exemplaar
 

Icecoldkillahh

Zeer Actief lid
Lid geworden
17 jul 2006
Berichten
8.192
Waarderingsscore
1
Punten
38
amai, da hebt gij toch niet zomaar uit uwen duim gezogen zou ik zeggen :shock: :)



enfin, tis een heel goed voorbeeld moet ik zeggen
 
Lid geworden
22 dec 2008
Berichten
425
Waarderingsscore
0
Punten
0
Icecoldkillahh wrote:
amai, da hebt gij toch niet zomaar uit uwen duim gezogen zou ik zeggen :shock: :)



enfin, tis een heel goed voorbeeld moet ik zeggen



Jawel

kheb nooit een fopspeen gehad, duimzuigen heeft nut!



maar kheb wel al leuke ervaringen met zo dingen op te stellen :lol:
 
Lid geworden
23 nov 2006
Berichten
606
Waarderingsscore
0
Punten
0
zet er ook nog bij dat de aanvrager het (jaarlijks?) onderhoud voor zijn rekening neemt (snoeien hetgeen dat over de perceelsgrens groeit, dat die daarvoor toegang krijgt tot het andere stuk,...), wat is maximale breedte, hoogte,... Enfin, als je het weet, kan je het maar beter op voorhand vermelden.
 

Icecoldkillahh

Zeer Actief lid
Lid geworden
17 jul 2006
Berichten
8.192
Waarderingsscore
1
Punten
38
bijkomende issue.



De huidige buur, die akkoord gaat, verkoopt zijn grond. Ik laat hem dat papier tekenen en hij houdt een dubbel. Maar zijn grond staat te koop.



Wat als de nieuwe eigenaar niet akkoord is? Ik bedoel, ik heb nu wel zijn schriftelijke goedkeuring, maar als er ooit een nieuwe eigenaar komt, kan die dan klacht indienen en mijn haag laten verwijderen?
 

chime

Zeer Actief lid
Lid geworden
10 apr 2007
Berichten
9.178
Waarderingsscore
4
Punten
38
Icecoldkillahh wrote:
bijkomende issue.



De huidige buur, die akkoord gaat, verkoopt zijn grond. Ik laat hem dat papier tekenen en hij houdt een dubbel. Maar zijn grond staat te koop.



Wat als de nieuwe eigenaar niet akkoord is? Ik bedoel, ik heb nu wel zijn schriftelijke goedkeuring, maar als er ooit een nieuwe eigenaar komt, kan die dan klacht indienen en mijn haag laten verwijderen?



Tuurlijk niet, jij hebt een overeenkomst.

De volgende eigenaar neemt die grond gewoon over zoals die is.

Met alle rechten en plichten die erbij horen, met alle zichtbare en niet-zichtbare 'gebreken'.



De oude eigenaar moet de nieuwe gewoon op de hoogte brengen van die overeenkomst (allé zou toch moeten)
 
Lid geworden
12 mrt 2006
Berichten
13.921
Waarderingsscore
8
Punten
0
Icecoldkillahh wrote:
bijkomende issue.



De huidige buur, die akkoord gaat, verkoopt zijn grond. Ik laat hem dat papier tekenen en hij houdt een dubbel. Maar zijn grond staat te koop.



Ice, dan kun je kortelings je nieuwe buren hier op het forum ontmoeten.



1ste topic "net grond gekocht en buur plant haag op de scheiding: wat hier tegen te beginnen?" :lol:
 

Carembeu

Lid
Lid geworden
6 apr 2006
Berichten
144
Waarderingsscore
6
Punten
18
Nevermore wrote:
Icecoldkillahh wrote:
bijkomende issue.



De huidige buur, die akkoord gaat, verkoopt zijn grond. Ik laat hem dat papier tekenen en hij houdt een dubbel. Maar zijn grond staat te koop.



Ice, dan kun je kortelings je nieuwe buren hier op het forum ontmoeten.



1ste topic "net grond gekocht en buur plant haag op de scheiding: wat hier tegen te beginnen?" :lol:



Ja, mogelijk met een topic in de zin van "Mijn buur heeft zijn haag te dicht tegen de scheiding geplant. Wat kan ik doen ? :wink:
 

Icecoldkillahh

Zeer Actief lid
Lid geworden
17 jul 2006
Berichten
8.192
Waarderingsscore
1
Punten
38
Nevermore wrote:
Icecoldkillahh wrote:
bijkomende issue.



De huidige buur, die akkoord gaat, verkoopt zijn grond. Ik laat hem dat papier tekenen en hij houdt een dubbel. Maar zijn grond staat te koop.



Ice, dan kun je kortelings je nieuwe buren hier op het forum ontmoeten.



1ste topic "net grond gekocht en buur plant haag op de scheiding: wat hier tegen te beginnen?" :lol:

:lol:



maar lach er maar niet te hard mee, tzou echt kunnen zijn, en dat wil ik net vermijden... Ik MOET mijn haag zo planten, of ze staat OP de nutsvoorzieningen en dat is ook geen goed idee. Dus heb ik geen andere keuze. En tis goedgekeurd door de buurman, maar de grond staat t ekoop, dus je weet maar nooit wat je langs je krijgt... :cry:
 
Lid geworden
12 mrt 2006
Berichten
13.921
Waarderingsscore
8
Punten
0
ASAP planten he ('t is volgens het plantseizoen trouwens ook hoogdringend)!



Als jij met de huidige eigenaar dat overeenkomt en op papier hebt dan denk ik dat men niet direct iets aan de haag kan doen.

Tenandere dat het toegelaten is hagen op de scheiding te planten mits toestemming eigenaars.



Wie er over 3 maand eigenaar is, is eigenlijk niet jou zaak.
 

Icecoldkillahh

Zeer Actief lid
Lid geworden
17 jul 2006
Berichten
8.192
Waarderingsscore
1
Punten
38
het planten zal pas voor najaar zijn, wegens nu te laat. daarom dat ik het nu al op papier wil hebben. trouwens de grond staat al een jaar te koop dus zo rap zal het niet verkocht geraken :twisted:
 

lukanar

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
27 mrt 2007
Berichten
21.938
Waarderingsscore
6.589
Punten
113
Ice

als je die meidoornhaag nu nog wil planten,

kom dan möa as ne floeren äop ut a kreninekot



of anders gezegd

begint er nu aan of je mag wachten tot het najaar

dit jaar is het korste plantseisoen tot ik ooit heb meegemaakt voor planten met blote wortel.



de opgestelde overeenkomst met je gebuur,+ info zie boven, is een geldige overeenkomst en wordt aan zien als een erfdienstbaarheid voor beide percelen. maw de haag staat op de perceelsgrens.

deze erfdienstbaarheid is gebonden aan de percelen , niet aan de eigenaars

vermeld dus duidelijk de adressen, beter nog de kadastern° van beide gronden.



luk

en begint dit weekend maar te planten ( en water geven)
 

Icecoldkillahh

Zeer Actief lid
Lid geworden
17 jul 2006
Berichten
8.192
Waarderingsscore
1
Punten
38
lukanar wrote:
Ice

als je die meidoornhaag nu nog wil planten,

kom dan möa as ne floeren äop ut a kreninekot



of anders gezegd

begint er nu aan of je mag wachten tot het najaar

dit jaar is het korste plantseisoen tot ik ooit heb meegemaakt voor planten met blote wortel.



de opgestelde overeenkomst met je gebuur,+ info zie boven, is een geldige overeenkomst en wordt aan zien als een erfdienstbaarheid voor beide percelen. maw de haag staat op de perceelsgrens.

deze erfdienstbaarheid is gebonden aan de percelen , niet aan de eigenaars

vermeld dus duidelijk de adressen, beter nog de kadastern° van beide gronden.



luk

en begint dit weekend maar te planten ( en water geven)

neenee, de haag wordt pas in het najaar geplant...ik weet dat het nu te laat is...



en inderdaad, die kadasternummers ed heb ik allemaal schoon opgenomen in mijn 'akte'. Dus kan ik 'gerust' zijn?
 

lukanar

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
27 mrt 2007
Berichten
21.938
Waarderingsscore
6.589
Punten
113
yep, of ge moet nen ambetante als gebuur krijgen, moa das koffiedik kijken.



Kan je echt dit weekend niet planten?

je meidoornhaag komt van een (goede) kwekerij,

deze planten staan al gebusseld en ingelegerd dus trager uitlopen

of ze liggen zelfs in den frigo, oeps, eigelijk mag dat niet geweten worden, maar het gebeurd, liefst niet, maar het kan je verder helpen.

je haalt je planten, sowieso, altijd, steeds, zonder pardon en zorgt ervoor dat je de planten afdekt (zeker de wortels!!!!) met een vochtig deken of doek tijdens het transport. ( gene plastiek)

je kuilt direct bij aankomst , al je planten in op je grond, bussels de grond in zodat de wortels met aarde zijn bedekt. dus nee geen tijd voor een pintje.

zorg ervoor dat de plantsleuf al klaar is

haal bussel uit de kuil, leg deze voor een 10 minuten in een trog,badkuip, kruiwagen, kindzwembadje met water. zodat ze water kunnen opnemen.

Modder de plantsleuf. (modderen is de plantsleuf begieten met water zodat er lekker veel modder insta, fantastich werkje voor de kinderen.

Plant één bussel uit in de moddersleuf en snoei deze in ( zie ligusterhaag van ads)

neem je volgende bussel en herhaal.

bij temperaturen zoals nu zul je water moeten geven, zeker als we eens een goeie zomer gaan hebben, haal dus en drupplslang van gardena en sluit deze aan op de kraan.



Uitval van haagplanten zal rond de 6-10% zijn. die kan je dan in het najaar bijwerken.



luk
 
Lid geworden
12 mrt 2006
Berichten
13.921
Waarderingsscore
8
Punten
0
Nu even advocaat van de duivel spelen.



Moest ik over 3 maand je nieuwe buur zijn en jij plant een half jaar na m'n aankoop je haag. Daarbij komt dat ik geen haag wil op de scheiding dan zou ik eens goed lachen met uw papierke.



't is toch een heel verschil dat jij nu je haag plant of nu gewoon een papiertje opmaakt.

Ik zou nu dat papier opmaken, is er tegen het plantseizoen geen nieuwe eigenaar dan gewoon de haag planten. Is er wel een nieuwe buur dan met hem een papiertje opstellen.
 

chime

Zeer Actief lid
Lid geworden
10 apr 2007
Berichten
9.178
Waarderingsscore
4
Punten
38
Inderdaad:

Als iemand grond koopt en er staat een haag => heeft ie sowieso al weinig te zeggen. Zeker met zo een papierke.



Anderzijds: hij kan over een half jaar wel moeilijk gaan doen, je bent wsl wel in je recht met je papiertje maar dan nog.

Dan krijgen we over half jaar topic:

"Buur zet haag op scheiding omdat vorige grondeigenaar dit had goedgekeurd"



Als de huidige eigenaar bij aankoop onmiddelijk de overeenkomst meedeelt, dan zal het ook wel ok zijn => de kopers zijn dan op de hoogte.
 

Icecoldkillahh

Zeer Actief lid
Lid geworden
17 jul 2006
Berichten
8.192
Waarderingsscore
1
Punten
38
probleem is dat ik die haag nu niet kan planten. Er moet nog genivelleerd worden, boordstenen geplaatst en weet ik veel wat allemaal. En dat moet gebeuren VOOR ik de haag zet. En vermits ik de haag pas in oktober kan zetten in dat geval, ben ik nu al met de papierslag begonnen. Op de gemeente zeiden ze me ook dat als ik een papier heb, dat het niet uitmaakt wie het ondertekent. De huidige of de volgende.



En ik kan, mocht de grond verkocht geraken tegen die tijd (wat ik betwijfel), dan nog altijd gaan praten met de nieuwe buur.
 

Icecoldkillahh

Zeer Actief lid
Lid geworden
17 jul 2006
Berichten
8.192
Waarderingsscore
1
Punten
38
Nevermore wrote:
Nu even advocaat van de duivel spelen.



Moest ik over 3 maand je nieuwe buur zijn en jij plant een half jaar na m'n aankoop je haag. Daarbij komt dat ik geen haag wil op de scheiding dan zou ik eens goed lachen met uw papierke.



't is toch een heel verschil dat jij nu je haag plant of nu gewoon een papiertje opmaakt.

Ik zou nu dat papier opmaken, is er tegen het plantseizoen geen nieuwe eigenaar dan gewoon de haag planten. Is er wel een nieuwe buur dan met hem een papiertje opstellen.

moogt gij lachen met het papier. Goedgekeurd is goedgekeurd he.



Trouwens als ik dat papier nu opstel, omdat ik vandaag wilde planten, maar de tuinman zei medat het te laat was en ik moet wachten tot het najaar... tja... dan kan ik de raad van die ervaren tuinman toch moeilijk in de wind slaan he :twisted:
 

Geen antwoord op je vraag? Misschien vind je iets in onderstaande topics.

Onderwerp
Aangemaakt door
Laatste reactie
Reacties
Blijf op de hoogte en schrijf je in voor 
onze nieuwsbrief
Bovenaan