• Pesticiden kunnen schadelijk zijn voor de gezondheid en voor de natuur. Beter is om preventief te werken door geen pesticiden te gebruiken om groen en verhardingen te onderhouden. Een tuin zonder pesticiden is perfect mogelijk. Op de website Mijn gifvrije tuin vindt u tips en ideeën voor een stadstuin, een grote tuin, een moestuin of een speeltuin.
    Hou er rekening mee de héél wat pesticiden enkel nog door professionelen met Fytolicentie mogen gebruikt worden!

Distributiekast op onze bouwgrond

Lid geworden
16 nov 2011
Berichten
19
Waarderingsscore
0
Punten
0
Hallo allemaal,



Onlangs opende ik al een topic:http://bouwinfo.be/forum/threads/193154-bouwgrond-gekocht-veel-rommel-en-onkruid-hoe-onderhouden?p=1867486#post1867486



Ondertussen zijn we bezig met opruimen enzo, maar nu even iets anders, bij het nameten van onze grond zijn we tot de conclusie gekomen dat er zo een distributiekastje van Infrax/Belgacom/Telenet?? OP onze bouwgrond staat. Het gaat om zo een grote grijze kast van 50cm lang en ong 70 cm hoog.

In eerste instantie hebben we altijd gedacht dat deze buiten de rooilijn viel, maar ze staat dus wel degelijk op onze grond.



Is er enige mogelijkheid om deze te laten verplaatsen of is dit onmogelijk?



Alvast bedankt!
 
Lid geworden
15 mrt 2010
Berichten
336
Waarderingsscore
12
Punten
18
proberen uit te zoeken van wie deze is, misschien foto van posten ? en deze vriendelijk verzoeken van dat geval te verplaatsen.

deze moeten op het openbaar staan.



ellenenbram
 
V

Verwijderd lid 178789

Guest
ellenenbram;1867501 wrote:
proberen uit te zoeken van wie deze is, misschien foto van posten ? en deze vriendelijk verzoeken van dat geval te verplaatsen.

deze moeten op het openbaar staan.



ellenenbram

Ik heb ongeveer hetzelfde voor gehad. Ik dacht ook dat deze verplicht op het openbaar terrein moest staan, dat blijkt niet te kloppen. Indien deze kast in de weg staat voor uw nieuwe oprit wordt deze gratis verplaatst. Indien niet voor de toekomstige oprit dan willen ze die ook verplaatsen, echter op jouw kosten.
 
Lid geworden
16 nov 2011
Berichten
19
Waarderingsscore
0
Punten
0
Hier in bijlage een foto van de kast, helemaal links op de foto.



Even ter verduidelijking, het huis op de foto is ondertussen gesloopt en de grond is nu verkaveld in 3 bouwloten, waarvan wij dus het meest linkse, een hoekperceel hebben gekocht.

Tijdens de verkaveling zijn de perceelsgrenzen uitgebreid. Vroeger liepen die ongeveer waar het grijze hek staat, nu ongeveer op de overgang gras/zand en daardoor staat die kast dus op onze bouwgrond.



@ Ellenbram, ze moet dus op openbaar terrein staan zeg je? Moeten ze die dan ook gratis komen verplaatsen of zijn daar kosten aan verbonden voor ons?
 

Bijlagen

  • hj.jpg
    hj.jpg
    19,8 KB · Weergaven: 2
Lid geworden
16 nov 2011
Berichten
19
Waarderingsscore
0
Punten
0
@ Charel, ik lees nu pas je reactie.

Heb je enig idee over welk bedrag het dan gaat?

En als we ze laten staan, mogen we dan links van de kast een omheining zetten (want de kast staat echt in onze toekomstige voortuin, zelfs 2m van grens.
 
Lid geworden
8 mrt 2013
Berichten
40
Waarderingsscore
0
Punten
0
charel;1867515 wrote:
ellenenbram;1867501 wrote:
proberen uit te zoeken van wie deze is, misschien foto van posten ? en deze vriendelijk verzoeken van dat geval te verplaatsen.

deze moeten op het openbaar staan.



ellenenbram

Ik heb ongeveer hetzelfde voor gehad. Ik dacht ook dat deze verplicht op het openbaar terrein moest staan, dat blijkt niet te kloppen. Indien deze kast in de weg staat voor uw nieuwe oprit wordt deze gratis verplaatst. Indien niet voor de toekomstige oprit dan willen ze die ook verplaatsen, echter op jouw kosten.



Een collega voor wiens huis ook zo'n kast staat heeft enkele jaren geleden dezelfde vraag gesteld. Antwoord was idem. Verplaatsen ging hem toen 5000EUR kosten. De kast staat er vandaag nog altijd.



Bij hem ging het wel om dergelijk model:

http://static.skynetblogs.be/media/96396/2882300434.JPG
 
V

Verwijderd lid 178789

Guest
Huis;1867519 wrote:
@ Charel, ik lees nu pas je reactie.

Heb je enig idee over welk bedrag het dan gaat?

En als we ze laten staan, mogen we dan links van de kast een omheining zetten (want de kast staat echt in onze toekomstige voortuin, zelfs 2m van grens.

Twee meter is echt wel ver, ik weet ook niets over de grootte van de kast. Bij mij was dat één van ongeveer 80 cm hoog, 20 cm dik en 40 cm breed en ze stond daar waar de meesten een haag hebben om de voortuin af te sluiten, dus zo'n halve meter op privéterrein. Nu is ze verplaatst naar rechts en zit ze terug ingesloten door een haag

Waarschijnlijk heeft elke maatschappij zo zijn eigen regels, dus ik denk dat je best contact opneemt met de betreffende maatschappij en hen om een plaatsbezoek vraagt. Dan kan je rechtstreeks en ter plaatse overleggen met de verantwoordelijke van de technische dienst. Veel efficiënter dan via brieven, mails of telefoontjes.
 
Lid geworden
28 feb 2012
Berichten
342
Waarderingsscore
0
Punten
0
Lid geworden
28 feb 2012
Berichten
342
Waarderingsscore
0
Punten
0
Dus eigenlijk heeft de verkavelaar/verkoper u een stuk grond verkocht waarop zo een kast staat zonder dat je het wist?

Die lijkt hierin dan ook wel enige verantwoordelijkheid te hebben?



De kast staat hier wel echt OP de grond he. De foto hierboven toont een kast die buiten perceelsgrens staat, dus daar is op eerste zicht geen issue (hoewel het geen zicht is :)).



Maar hier heeft iemand stuk grond verkocht waarop zo een kast staat, dit is niet normaal. Hoe is de grond waarop die kast staat kunnen ingelijfd worden bij het te verkavelen perceel? Heeft er iemand hiervoor een vergoeding aan een bepaalde partij betaald? Zijn er overeenkomsten hieraangaande gemaakt omtrent verplaatsen kast (of net niet) etc etc.

Je kan toch niet zomaar grond inlijven zoals een hereboer in de middeleeuwen?



Iets zegt mij dat er hier ietst ruikt (stinkt?) aan dit verhaal.
 

Geen antwoord op je vraag? Misschien vind je iets in onderstaande topics.

Onderwerp
Aangemaakt door
Laatste reactie
Reacties
Blijf op de hoogte en schrijf je in voor 
onze nieuwsbrief
Bovenaan