• Pesticiden kunnen schadelijk zijn voor de gezondheid en voor de natuur. Beter is om preventief te werken door geen pesticiden te gebruiken om groen en verhardingen te onderhouden. Een tuin zonder pesticiden is perfect mogelijk. Op de website Mijn gifvrije tuin vindt u tips en ideeën voor een stadstuin, een grote tuin, een moestuin of een speeltuin.
    Hou er rekening mee de héél wat pesticiden enkel nog door professionelen met Fytolicentie mogen gebruikt worden!

Dimmer schakelaar bij niko home control

Le0n

Lid
Lid geworden
5 feb 2017
Waarderingsscore
11
Punten
18
Dag iedereen,

Bij mij ben ik bezig met den elentriek met een Niko home control systeem. Nu vraag ik me af; ik ga een aantal dimbare lichten voorzien. Maar om deze te bedienen, moet ik hier een aparte drukknop voor plaatsen? Of kan ik met een bestaande drukknop (die bij 1x drukken een ander lichtpunt bediend) een functie zetten dat bv bij 2x drukken en inhouden het licht gedimd wordt? Met andere woorden, met 1 drukknop 1 lichtpunt te bedienen en een ander lichtpunt te dimmen? Vind het zo niet direct terug in de handleiding.

Alvast bedankt !!

gert.bovens

Gewaardeerd lid
Lid geworden
19 mrt 2015
Waarderingsscore
129
Punten
63
neen dit gaat niet wordt bewust gedaan door niko om verwarring te voorkomen...

je kan wel 1 knops dimming toepassen (1 keer drukken aan/uit, inhouden meer/minder dimmen)

misschien met wat creatieve programering met de shift functie dat dit wel lukt maar betwijfel het.

Greetz Gert

Blijf op de hoogte en schrijf je in voor 
onze nieuwsbrief
Bovenaan