Dikte vloer en bewapening

Lid geworden
12 mei 2020
Waarderingsscore
0
Punten
0
Mijn garagevloer komt op de fundering.

Ik ga alles wel verdichten voordat ik de isolatie leg echter gaat het altijd enkele mm zakken waardoor de vloer vrij komt.

Als ik 8mm bewapening pak en een vloer van 18 tot 20 cm dik stort is hij geschikt om vrijdragend een auto te kunnen hebben?

Ik weet het constructeur etc, ik geef liever het geld uit aan extra overbemeten beton en gaas.

Vloer wordt 6.6 bij 3.2 

Mario_

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
19 dec 2014
Waarderingsscore
5.039
Punten
113
Ga je die betonvloer op de isolatie plaatsen ? 

Zit dus binnen de isolatieschil.  Een normale auto gaat geen probleem vormen voor de correcte isolatieplaten met een normale vloeropbouw

Lid geworden
12 mei 2020
Waarderingsscore
0
Punten
0
Ik ga er pir isolatie plaatsen gebruiken.

Ik ga zelf waarschijnlijk nooit een auto er in zitten, alleen lullig voor de eventuele nieuwe bewoners. Ik begreep dat 15 cm met 8mm gaas al ruim voldoende schijnt te zijn.

jan 007

Zeer Actief lid
Lid geworden
16 nov 2018
Waarderingsscore
12
Punten
38
boven en onder  wapeningsnet   mazen 10/10   diameter 10 
biggrin.gif
ga je zeker toekomen

Lid geworden
12 mei 2020
Waarderingsscore
0
Punten
0
Hahaha, dat is waar.

Ik heb nu 8mm met mazen 15x15, zou eventueel nog een keer 15x15 met 8mm kunnen toevoegen.

Lid geworden
12 mei 2020
Waarderingsscore
0
Punten
0
Heb nu extra netten gekocht, dus dubbel 8mm met 150x150 mazen.

Dit op 15-20cm beton dan kan de 7e serie ook naar binnen

Keon

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
14 nov 2015
Waarderingsscore
661
Punten
113
sjaako87 zei:
Heb nu extra netten gekocht, dus dubbel 8mm met 150x150 mazen.

Je weet ook waar je deze gaat steken? Eéntje bovenaan en ééntje onderaan, telkens 3cm betondekking voorzien... kan de Tesla Cybertruck ook naar binnen 
biggrin.gif

Lid geworden
12 mei 2020
Waarderingsscore
0
Punten
0
Eerste op tegels en de tweede met afstandshouders.

Ik neem aan met 2 van deze netten dat 15cm beton afdoende moet zijn?

Aan de andere kant als de betonwagen toch moet rijden zal die extra kuub niet veel extra kosten.

Keon

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
14 nov 2015
Waarderingsscore
661
Punten
113
15cm is meer dan voldoende met 10 à 12cm kom je er ook al...

Lid geworden
12 mei 2020
Waarderingsscore
0
Punten
0
Hij ligt niet op zand maar op de fundering.

Als het zand gaat zakken tussen de muren, al is het maar een paar mm dan rust hij enkel rondom op de fundering.

Ik heb 8 matten van 2x3 meter.

De vloer wordt 6.55x3.19

Nu wilde ik in eerste instantie de 3 meter in de breedte leggen en de 2 meter in de lengte. Echter heb ik dan op het stuk van 3.19 aan beiden zeiden 9.5 cm aan de buitenrand geen gaas, dat is net het stuk waar hij op de fundering rust en het binnenspouwblad op komt. Is dat erg of kan ik ze beter omdraaien en een strookje afslijpen die ik dan in de andere richting te kort kom?

Ik had gehoord dat je dit gaas zowiso nooit tot de rand moet aanbrengen ivm betonrot wat dan de fundering in zou kunnen gaan.

Keon

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
14 nov 2015
Waarderingsscore
661
Punten
113
Als je verwacht dat alles wat gaat zakken en uw vloerplaat vrij komt te liggen, dan moet je uw vloerplaat net niet opleggen op de funderingsmuren.

Je neemt beter voor uw vloer een lichtgewicht constructie met glasschuimgranulaat ingepakt in een geotextiel dat je bovenaan afwerkt met een laag chape (dekvloer). 

Lid geworden
12 mei 2020
Waarderingsscore
0
Punten
0
Ik wil juist wel dat de vloer op de binnenmuren rust zodat deze volledig wordt gedragen door de fundering en niet meer gaat zakken.

Enige risico, nou ja ook niet als je het incalculeerd is dat het zand wat na zal zakken, echter indien de vloer zwaar genoeg is bewapend zoals bij mij met dubbele 8mm netten en een dik genoeg laag beton minimaal 15cm zou dit geen probleem mogen geven lijkt mij? Immers ken ik buren die een broodjes vloer hebben in de garage waar een Tesla op staat, die vloer is immers ook vrij en rust enkel op de binnen muur en fundering.

Keon

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
14 nov 2015
Waarderingsscore
661
Punten
113
Als dat zand onaangeroerd is gebleven tijdens het maken van de funderingssleuven, zal dat niet gaan zakken.

Lid geworden
12 mei 2020
Waarderingsscore
0
Punten
0
Enkel de randen er om heen, maar toch rondom 80cm breed ivm binnenwerk opmetselen.

Dus buitenmaat 7x3.41 minus 80cm rondom.

Houd je in het midden een stuk over van 1.7 bij 5.4 wat er niet uit is geweest.

Lid geworden
12 mei 2020
Waarderingsscore
0
Punten
0
Ik heb rondom de fundering opgegraven. Overal langs alle 4 de muren ligt fundering.

Ik ga een spouw van 12cm maken door kalkzandsteen op de fundering aan te brengen.
Zand verdicht ik en breng folie aan dan isolatie en weer folie.
Hierop komt dubbele bewapening netten van 8mm gedragen door blokjes en afstandshouders.
Daar op stort ik de vloer op van 15-20cm dik beton op het binnenspouwblad met aan de muurkant een strookje tempex ivm scheuren.

Goede opbouw?

PS, ik heb begrepen dat dit een vrijdragende vloer is, is er iemand die kan aangeven dat voor een dergelijke vrijstaande vloer dubbele 8mm bewapening en 20cm beton genoeg is voor gedragen op 4 zeiden fundering op korte zeide 3.3m en lange zeide 6.55m?

Op zand zou dit zwaar overdreven zijn namelijk.

Caroto

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
27 okt 2019
Waarderingsscore
1.391
Punten
113
Als je echt wil steek je er nog een derde rij ijzer in, nog 10cm extra beton, en voor je het weet kan je er het Empire State Building op laten bouwen. 
dirol.gif

Elke reactie hier zegt toch dat je opbouw MEER dan voldoende is, gene schrik, zal niet instorten.

V

Verwijderd lid 178789

Guest
En dan heb je ook nog een reactie volgens dewelke je er zelfs met 10 tot 12 cm beton al kunt komen. Een mening die ik bijtreedt trouwens.

Lid geworden
12 mei 2020
Waarderingsscore
0
Punten
0
Wat mij niet duidelijk was of die reacties gaan over vloer op zand of opgelegd op het binnenblad wat ik wil en dus in feite zelfdragend.

Lid geworden
12 mei 2020
Waarderingsscore
0
Punten
0
Binnenspouwblad staat, vul ik deze nu terug vol zand tot bovenkant blok zodat deze gelijk ligt en daar folie en eps isolatie op of vul af 10cm onder bovenkant blok zo dik als mijn eps is zodat de eps isolatie gelijk is tot bovenkant blok?

V

Verwijderd lid 178789

Guest
Het ligt wellicht aan mij maar ik snap uw opbouw niet helemaal.

Kan je geen doorsnede tekening doorgeven van de ganse opbouw vanaf fundament met daarbij de niveau's van  binnenvloer en  maaiveld buiten?

Blijf op de hoogte en schrijf je in voor 
onze nieuwsbrief
Bovenaan