• Pesticiden kunnen schadelijk zijn voor de gezondheid en voor de natuur. Beter is om preventief te werken door geen pesticiden te gebruiken om groen en verhardingen te onderhouden. Een tuin zonder pesticiden is perfect mogelijk. Op de website Mijn gifvrije tuin vindt u tips en ideeën voor een stadstuin, een grote tuin, een moestuin of een speeltuin.
    Hou er rekening mee de héél wat pesticiden enkel nog door professionelen met Fytolicentie mogen gebruikt worden!

Dikte van kurkvloer, laminaat?

DDH

Lid geworden
13 mrt 2006
Berichten
19
Waarderingsscore
0
Punten
0
Voor parket dienen we twee cm te voorzien boven de chape, voor vloer (niet gelijmd) 3cm.



Kan iemand me informeren hoeveel cm ik boven de chape dien te voorzien voor kurkvloer en laminaat?
 

stefan

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
10 mrt 2006
Berichten
29.898
Waarderingsscore
2.465
Punten
113
DDH wrote:
Voor parket dienen we twee cm te voorzien boven de chape, voor vloer (niet gelijmd) 3cm.



Kan iemand me informeren hoeveel cm ik boven de chape dien te voorzien voor kurkvloer en laminaat?



laminaat : 12 mm ongeveer

kurk : 10 mm max
 

gvy

Lid geworden
14 mrt 2006
Berichten
118
Waarderingsscore
0
Punten
0
hoy,



Voor verlijmde kurk: egalisatie dikte 2mm+kurktegels 4mm.



Voor klikkurk (dit wordt net als laminaat gelegd en bestaat uit tegels met een laagje kurk een laag mdf met kliksysteem en weer een laag kurk en wordt NIET verlijmd) : dikte : 10.5mm.



laminaat weet ik niet



Geert
 

Bermudez

Lid
Lid geworden
12 mrt 2006
Berichten
289
Waarderingsscore
0
Punten
16
12 mm voor laminaat is OK.

Meeste kwaliteitslaminaat is 8 à 9 mm dik + ondervloer van 3 mm.
 
Blijf op de hoogte en schrijf je in voor 
onze nieuwsbrief
Bovenaan