Dikte straatlaag betontegels om gelijke hoogte te komen tot bestaande klinkerpad.

• Tags egaliseren grondwerken verharding vloeren vloeropbouw
  • Lid geworden
    9 sep 2009
    Waarderingsscore
    0
    Punten
    1
    Beste allen,

ik plan een opslagplaats te verharden met betontegels van 40x40. Eerst leg ik een laag stabilisé van 15 cm dikte aangetrild.

Daarna zou ik de betontegels willen leggen op een straatlaag van stabilisé. Nu wil ik jullie vragen wat de dikte van de straatlaag best is, en vooral hoeveel dikker ze moet zijn om met mijn betontegels op gelijke hoogte te komen tot het aansluitend klinkerpad na aankloppen of aantrillen.
    Want als ik de betontegels leg, moet is ze erna toch wat inkloppen of aftrillen? Ik vind wel info over hoe een straatlaag aan te leggen, maar vind nergens echt de info over hoeveel dikker deze moet zijn om het zakken van de tegels te compenseren na trillen? Ik wil immers dat ze gelijk komen ne het klinkerpad en niet hoger of lager komen te liggen.

Alvast merciekes!

Dat is een beetje ervaring maar als je een gemiddelde straatlaag van 3-5cm voorziet dan zou ik deze 1a1,5cm hoger leggen om bij het aftrillen gelijk te komen. Straalaag niet aftrillen maar gewoon aanstampen voor je begint af te reien.

Off-topic stoeptegels/dallen zijn meestal 30x30

Off-topic stoeptegels/dallen zijn meestal 30x30
    Inderdaad, maar de breedte van opslagplaats is 164 cm, dus 40x40 is ideaal zonder veel slijpwerk :). Heb nog niet rondgekeken maar heb hier enkele oude exemplaren liggen, dus dacht ik dat dat formaat ook vrij algemeen beschikbaar is?

Je kan beter afgetrild iets te hoog uitkomen en dan de laatste lagen nadien met de hand nog wat gelijk kloppen dan dat je te laag zit (omhoog trillen gaat niet 😉)

Geen antwoord op je vraag? Misschien vind je iets in onderstaande topics.

Subject
    Aangemaakt door
    Laatste reactie
    Comments
Blijf op de hoogte. Schrijf je in voor onze nieuwsbrief.
Terug
Bovenaan