• Pesticiden kunnen schadelijk zijn voor de gezondheid en voor de natuur. Beter is om preventief te werken door geen pesticiden te gebruiken om groen en verhardingen te onderhouden. Een tuin zonder pesticiden is perfect mogelijk. Op de website Mijn gifvrije tuin vindt u tips en ideeën voor een stadstuin, een grote tuin, een moestuin of een speeltuin.
    Hou er rekening mee de héél wat pesticiden enkel nog door professionelen met Fytolicentie mogen gebruikt worden!

Dikte lijmlaag keramische tegels 75x75 cm

Lid geworden
29 jan 2021
Berichten
2
Waarderingsscore
0
Punten
1
Hallo,

Wij gaan tegels plaatsen van 75 x 75 cm van 9 mm dik. De chape komt aanstaande vrijdag, en we zouden graag weten hoe we de tegels het beste verlijmen om te weten hoe hoog de chape moet komen zodat we mooi op de 0 uitkomen als de tegels liggen.
Dat ze dubbel verlijmd moeten worden, dat hebben we al begrepen, de volgende vraag is nu vooral hoe dik de lijmlaag moet zijn én hoe we aan deze dikte komen (welke lijmkam voor op chape en welke voor de tegel, welke hoek, …)?

alvast heel erg bedankt voor jullie hulp!
 

Mario_

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
19 dec 2014
Berichten
20.143
Waarderingsscore
6.695
Punten
113
Lijmkam 12-15mm voor dat formaat.
Maar ook niet vergeten je ontkoppelingsmat mee in rekening te brengen.
 
Lid geworden
29 jan 2021
Berichten
2
Waarderingsscore
0
Punten
1
Lijmkam 12-15mm voor dat formaat.
Maar ook niet vergeten je ontkoppelingsmat mee in rekening te brengen.
Voor zowel de tegel als op de chape?
We gaan met een S2-lijm werken, dan zou dat niet nodig zijn blijkbaar… of ben ik mis?
 

Mario_

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
19 dec 2014
Berichten
20.143
Waarderingsscore
6.695
Punten
113
Lijmkam 12-15mm voor dat formaat.
Maar ook niet vergeten je ontkoppelingsmat mee in rekening te brengen.
Voor zowel de tegel als op de chape?
We gaan met een S2-lijm werken, dan zou dat niet nodig zijn blijkbaar… of ben ik mis?
Blijkbaar.....
In heel wat gevallen gaat dat allemaal goed. Lijmen verbeteren idd.
Maar heb je keiharde garanties waarbij ze alles gaan vervangen als het niet zo is ? En hoe lang ? Want het is daarom niet in de eerste jaren dat de problemen opduiken.
 
Blijf op de hoogte en schrijf je in voor 
onze nieuwsbrief
Bovenaan