• Pesticiden kunnen schadelijk zijn voor de gezondheid en voor de natuur. Beter is om preventief te werken door geen pesticiden te gebruiken om groen en verhardingen te onderhouden. Een tuin zonder pesticiden is perfect mogelijk. Op de website Mijn gifvrije tuin vindt u tips en ideeën voor een stadstuin, een grote tuin, een moestuin of een speeltuin.
    Hou er rekening mee de héél wat pesticiden enkel nog door professionelen met Fytolicentie mogen gebruikt worden!

Differentieel fase aansluiten aan neuter

stievens

Lid
Lid geworden
22 aug 2007
Waarderingsscore
0
Punten
16
Mag je bij een 3x220V aansluiting zonder neuter, uw differentieel aansluiten door één van de fases toch op de N te zetten? Dit om de testknop toch te doen werken?

Ik weet dat een andere oplossing is om een fase door te lussen naar de N maar het is indertijd zo aangesloten door (ik vermoed) een electricien. Ik zou het liever niet heraansluiten want de draden zijn wat nipt qua lengte en die 10mm2 draden zijn eerder staven te noemen dan draden...

D I Y

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
12 aug 2013
Waarderingsscore
5.233
Punten
113
Dat mag zeker. 

stefan

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
10 mrt 2006
Waarderingsscore
2.565
Punten
113
op een 4P differentieel moet je 3 klemmen gebruiken zodat testknop werkt, rest is van weinig belang

bij nieuwe staat er meestal een schema op hoe je correct kan aansluiten.

het alternatief is een brugje plaatsten aan beide zijden tussen 1 van de fasen en de N

maar zoals jezelf zegt, bestaande toestand, die goed werkt = aflijven en behouden

D I Y

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
12 aug 2013
Waarderingsscore
5.233
Punten
113
stefan zei:
op een 4P differentieel moet je 3 klemmen gebruiken zodat testknop werkt, rest is van weinig belang

bij nieuwe staat er meestal een schema op hoe je correct kan aansluiten.

het alternatief is een brugje plaatsten aan beide zijden tussen 1 van de fasen en de N

maar zoals jezelf zegt, bestaande toestand, die goed werkt = aflijven en behouden

Dat brugje mag enkel maar aan secundaire kant! Geen kringstromen opwekken.
Indien aan beide kanten zou de brug ook in de volle draadsectie uitgevoerd moeten worden omdat ze stroom kan voeren, en bij defect zelfs alle stroom zou kunnen moeten dragen.

Maar her brugje is dus voor niets nodig, zoals stefan al terecht opmerkte.

Blijf op de hoogte en schrijf je in voor 
onze nieuwsbrief
Bovenaan