• Pesticiden kunnen schadelijk zijn voor de gezondheid en voor de natuur. Beter is om preventief te werken door geen pesticiden te gebruiken om groen en verhardingen te onderhouden. Een tuin zonder pesticiden is perfect mogelijk. Op de website Mijn gifvrije tuin vindt u tips en ideeën voor een stadstuin, een grote tuin, een moestuin of een speeltuin.
    Hou er rekening mee de héél wat pesticiden enkel nog door professionelen met Fytolicentie mogen gebruikt worden!

Diepte aluminiumpaal in de grond.

marc.vv

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
19 sep 2008
Berichten
2.067
Waarderingsscore
1.139
Punten
113
Een kennis laat een draaipoort installeren en vroeg me om verlichting en videofoon te voorzien.
De aluminium paal (15x15cm) waar dat tegenkomt (en waar de poort aanhangt) is 2,60 m lang.
Voor de verlichting zou de paal best hoog genoeg staan.
Wat is de minimum diepte dat deze paal in den beton moet?
 

Patrico

Zeer gewaardeerd lid
Forumleiding
Lid geworden
7 okt 2019
Berichten
2.036
Waarderingsscore
779
Punten
113
En hoe hoog is de poort?
 

Mario_

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
19 dec 2014
Berichten
20.141
Waarderingsscore
6.695
Punten
113
is die paal hol ? Steek er dan een 2de in zodat je hoger bovengronds kan blijven. bv een hardhouten balk of zo
 

lukanar

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
27 mrt 2007
Berichten
21.936
Waarderingsscore
6.589
Punten
113
wacht even.

Een aluminium paal  als je die in kleigrond slaat dan begint die te verduren. Dacht dat dit ook opging voor in beton. 

reactie beton en aluminium dus. 

Nakijken

 
 

jan 007

Zeer Actief lid
Lid geworden
16 nov 2018
Berichten
3.025
Waarderingsscore
16
Punten
38
Zou ik toch 2 keer over nadenken, poort komt er ook nog aan te hangen?
Hoe zwaar is die poort? Ga je die paal ingieten in beton? 

 
 

marc.vv

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
19 sep 2008
Berichten
2.067
Waarderingsscore
1.139
Punten
113
Het gaat over een poort van het type 'Nisa' van het huismerk Brico (en nee, dat is echt niet op mijn aanraden 
regular_smile.png
).
De hoogte van de poort zelf zou 1,82 m zijn.
Maar in de paal zijn nog geen gaten gemaakt voor de scharnieren dus die kan wat hoger worden gezet.

Het hoeft niet veel hoger maar de vraag is of bv. 50 cm in de beton voldoende is?
De paal is heel rigide, dikte aluminium is 4 mm, dus dat lijkt me geen probleem.
Alleen wil ik hier toch even navragen.

Een reactie tussen aluminium en beton?
'k Vind daar alvast niks over bij onze vriend Google.
In wat worden zo'n palen dan courant vastgezet?
 

jan 007

Zeer Actief lid
Lid geworden
16 nov 2018
Berichten
3.025
Waarderingsscore
16
Punten
38
Voetplaat op die profiel lassen en daar 4 gaten in.
Beton gieten met 4 draadstangen die uitsteken en  die op de voetplaat passen.
Als beton hard is paal aan de fundering schroeven, geen hoogteverlies en 100x beter als die paal de grond in te graven. 

 
 

marc.vv

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
19 sep 2008
Berichten
2.067
Waarderingsscore
1.139
Punten
113
Ik mag zeggen dat ik veel zelf kan, maar aluminium lassen hoort daar niet bij    
regular_smile.png


Bovendien doe ik de installatie niet, enkel wil ik een kennis helpen met de videofoon en camera waardoor die paal nu hier ligt en ik er de gaten ga inmaken voor installatie van de verlichting, de videofoon en de camera ..
Installatie van de poort gebeurt dus niet door mij.
Men gaat die paal in den beton zetten en ik zou graag weten of 50 cm daarvoor genoeg is?
Dan kan ik dat als referentie markeren zodat de drukknop op de juiste hoogte komt.

Oh ja, de paal is gelakt, dus vermoed ik dat er sowieso geen probleem kan zijn van een reactie met de beton.
 

jan 007

Zeer Actief lid
Lid geworden
16 nov 2018
Berichten
3.025
Waarderingsscore
16
Punten
38
als ik van jou was zou ik wachten tot alles staat en dan  je ding doen

 
 

marc.vv

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
19 sep 2008
Berichten
2.067
Waarderingsscore
1.139
Punten
113
't Is bij haar een complexe situatie en, misschien eigen aan het vrouwelijk geslacht, dikwijls ook vrij chaotisch    
regular_smile.png


Maar eigenlijk wil ik gewoon weten of een aluminium paal 15 x 15 cm van 2,60 m, plaatdikte 4 mm, waar een (geen zware) poort aan komt te hangen, voldoende heeft met 50 cm in den beton.
Dus 2,10 m boven de grond.
Heeft hier iemand zo'n paal al eens gebruikt om een poort te installeren?
 

jan 007

Zeer Actief lid
Lid geworden
16 nov 2018
Berichten
3.025
Waarderingsscore
16
Punten
38
Als die beton een doorsnede heeft van halve meter zal de paal beton en al uit de grond trekken.
Als die beton een doorsnede heeft van 2 m zal die paal geen mm bougeren.
 

marc.vv

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
19 sep 2008
Berichten
2.067
Waarderingsscore
1.139
Punten
113
Wel, de installatie van de poort gebeurt door iemand die dat blijkbaar regelmatig doet, dus die zal dan wel de juiste maat van de beton kiezen (hopelijk geen twee meter, haha).

Maar dus zal die 50 cm paal er perfect in vastzitten, wat ik al  dacht, maar toch ergens een bevestiging wou.
 

Patrico

Zeer gewaardeerd lid
Forumleiding
Lid geworden
7 okt 2019
Berichten
2.036
Waarderingsscore
779
Punten
113
lukanar zei:
wacht even.

Een aluminium paal  als je die in kleigrond slaat dan begint die te verduren. Dacht dat dit ook opging voor in beton. 

reactie beton en aluminium dus. 

Nakijken

Het zou kunnen maar nog niks van gemerkt hier, en die staan ondertussen toch al 30 jaar in beton.
 

Patrico

Zeer gewaardeerd lid
Forumleiding
Lid geworden
7 okt 2019
Berichten
2.036
Waarderingsscore
779
Punten
113
Hangt van een aantal factoren af maar 50 cm is te weinig.
 

Patrico

Zeer gewaardeerd lid
Forumleiding
Lid geworden
7 okt 2019
Berichten
2.036
Waarderingsscore
779
Punten
113
marc.vv zei:
Wie zou nu gelijk hebben, de Jan    ..    of Patricio ?

Als die beton een doorsnede heeft van halve meter zal de paal beton en al uit de grond trekken
Als die beton een doorsnede heeft van 2m zal die paal geen mm bougeren.


We zeggen, denk ik, hetzelfde of ga jij 1 paal in de beton zetten die een diameter heeft van 2 meter?
 

marc.vv

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
19 sep 2008
Berichten
2.067
Waarderingsscore
1.139
Punten
113
Beter lezen, de vraag gaat over de 50 cm PAAL in den beton.
NIET over de grootte van de beton.

Maar ik voel dat er bevestiging is dat, wanneer de beton groot genoeg is om stabiel te zijn, 50 cm paal in de beton genoeg is.

In dat geval, mercikes voor het meedenken..
 

Regis07

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
3 feb 2011
Berichten
3.635
Waarderingsscore
966
Punten
113
Wat de TS nog nergens heeft gezegd en wat toch qua info zeer nuttig is om te antwoorden op zijn vraag!
Al is het geen zware poort, de grootte van de poortdelen die er gaan opgehangen worden hebben, welke afmetingen (l x b x h)?
Want dat verantwoord de vragen van hierboven over de putgrootte en de daarbij horende putdiepte.
Normaal worden paalputten toch min 60 cm gemaakt!
Hierboven is er een zeer goeie methode gegeven van hoe en met wat, om een paal te verankeren met beton. Als men Google raadpleegt dan zal men meer voorbeelden vinden hoe dit gebeurd, alléé ik heb het gevonden.

De TS gaat de elektricteitwerken voorbereiden en eventueel uitvoeren, maar niemand zegt dat die kennis van de TS zich niet mag wenden tot iemand die het MIG lassen  onder de knie heeft voor het plaatsen van een dikke plaat met de nodige gaten.
 
 

stefan

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
10 mrt 2006
Berichten
29.898
Waarderingsscore
2.465
Punten
113
Zeker aluminium, dat is helemaal niet zo sterk

 

naast afmetingen is ook,materiaal, gaas of vol paneel van belang ivm wind
 

Patrico

Zeer gewaardeerd lid
Forumleiding
Lid geworden
7 okt 2019
Berichten
2.036
Waarderingsscore
779
Punten
113
Jan had het toch over een doorsnede en niet over een diepte? Maar goed, er wordt TS de vraag gesteld of 50 cm voldoende is .. er komen toch wel meer reacties dat het te kort is, maar TS blijft dan gewoon bij zijn 50 cm. Ik vraag me af wat het nut van de vraagstelling was?
 
Blijf op de hoogte en schrijf je in voor 
onze nieuwsbrief
Bovenaan