• Pesticiden kunnen schadelijk zijn voor de gezondheid en voor de natuur. Beter is om preventief te werken door geen pesticiden te gebruiken om groen en verhardingen te onderhouden. Een tuin zonder pesticiden is perfect mogelijk. Op de website Mijn gifvrije tuin vindt u tips en ideeën voor een stadstuin, een grote tuin, een moestuin of een speeltuin.
    Hou er rekening mee de héél wat pesticiden enkel nog door professionelen met Fytolicentie mogen gebruikt worden!

Diba boven eiken balk

Lid geworden
23 mei 2022
Berichten
4
Waarderingsscore
0
Punten
1
Beste,

Wij hebben een eiken balk gestoken boven ons schuifraam en daar boven nog een L ijzer, nu gaan we diba pas onder de 5de laag stenen leggen, is dit juist of moet deze juist op de balk komen te liggen?

Alvast bedankt
 

_remi_

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
7 jul 2020
Berichten
1.254
Waarderingsscore
667
Punten
113
Best zo laag mogelijk boven je linteel. Maar dat kan snel oplopen in aantal lagen, door bijvoorbeeld de beugels van de geveldragers (indien met verankering.

Ik stak alvast de DPC boven de eerste laag bakstenen bovenop de houten linteel. Zowel bij vrijdragende geveldragers als bij geveldragers met verankering.

Onmiddellijk boven de linteel zou ik niet doen omwille druipers.

Ik voorzag tussen hout en geveldrager trouwens ook nog lood als druiprand. En ik “hing” de houten linteel ook nog eens vast aan de geveldrager met schroeven.
 
Blijf op de hoogte en schrijf je in voor 
onze nieuwsbrief
Bovenaan