• Pesticiden kunnen schadelijk zijn voor de gezondheid en voor de natuur. Beter is om preventief te werken door geen pesticiden te gebruiken om groen en verhardingen te onderhouden. Een tuin zonder pesticiden is perfect mogelijk. Op de website Mijn gifvrije tuin vindt u tips en ideeën voor een stadstuin, een grote tuin, een moestuin of een speeltuin.
    Hou er rekening mee de héél wat pesticiden enkel nog door professionelen met Fytolicentie mogen gebruikt worden!

diameter afzuigkap 150 versus diameter afvoer voorzien 130

Salklusser

Nieuw Lid
Lid geworden
28 dec 2020
Berichten
31
Waarderingsscore
1
Punten
8
We merken net op dat de diameter van de afzuigkapafvoer 150 is, terwijl voorziene afvoer 130 heeft.

Voordeel: er zijn geen bochten, afvoer gaat onmiddellijk van plat dak naar boven, maar we hebben schrik dat er condens zou vormen in het plat dak...

Huidige situatie: Het dakroofing is juist geplaatst, plafond langs binnen is nog open voor een nieuwe plafond.

Kunnen we best de afvoerdiameter reduceren naar 130 voor het in het dakgedeelte binnengaat, zou dat beter zijn?

graag wat advies hieromtrent....
 
Laatst bewerkt:

janus wago

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
5 dec 2009
Berichten
14.865
Waarderingsscore
2.229
Punten
113
Wat heeft de condens met de kleinere diameter te maken?
 

NicoP

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
17 feb 2008
Berichten
2.887
Waarderingsscore
1.325
Punten
113
Ik gok maar wat de nadelen kunnen zijn:
- motor meer belast;
- minder afzuigkracht;
- meer lawaai;
- ...
 

Salklusser

Nieuw Lid
Lid geworden
28 dec 2020
Berichten
31
Waarderingsscore
1
Punten
8
Omdat het van groot nr klein w..en dan on het dakbeschot in kouder gedezlte komt... kan dat condenss geven vrees ik
 

stefan

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
10 mrt 2006
Berichten
29.898
Waarderingsscore
2.465
Punten
113
Omdat het van groot nr klein w..en dan on het dakbeschot in kouder gedezlte komt... kan dat condenss geven vrees ik
Ook bij 200 mm gaat het aan dak kouder zijn dan binnen
condens heeft dus niets te maken met diameter

wie koos om daar 130 mm te plaatsen?
 

Salklusser

Nieuw Lid
Lid geworden
28 dec 2020
Berichten
31
Waarderingsscore
1
Punten
8
Mijn vraag is nu zou het nu echt nodig zijn om dakwerker te laten komen en dit aan te passen.. of gaat het niet zo erg zijn dat de diameter van de afzuigkap irtske groter us?
 
Blijf op de hoogte en schrijf je in voor 
onze nieuwsbrief
Bovenaan