• Pesticiden kunnen schadelijk zijn voor de gezondheid en voor de natuur. Beter is om preventief te werken door geen pesticiden te gebruiken om groen en verhardingen te onderhouden. Een tuin zonder pesticiden is perfect mogelijk. Op de website Mijn gifvrije tuin vindt u tips en ideeën voor een stadstuin, een grote tuin, een moestuin of een speeltuin.
    Hou er rekening mee de héél wat pesticiden enkel nog door professionelen met Fytolicentie mogen gebruikt worden!

DHZ: hoe/waar leren Gyproc af te werken

Lid geworden
4 dec 2022
Berichten
11
Waarderingsscore
0
Punten
1
Om even met de deur in huis te vallen, een vraag gericht aan de betere doe-het-zelvers: hoe/waar hebben jullie geleerd om Gyproc af te werken? Ik denk dan aan de ABA en kopse kanten (met papier), binnenhoeken, buitenhoeken (met corner beads), schuren, ...

Ik zou graag zelf een aantal ruimtes afwerken, maar ik wil het eerst goed onder de knie krijgen, alvorens met het echte werk te beginnen. Vandaar dat ik mij afvraag hoe jullie dit jezelf hebben aangeleerd.

Een handig filmpje dat ik al gevonden heb:

Ik heb ook gevonden dat er bij Syntra avondschool hierover aangeboden wordt: https://www.syntra-limburg.be/opleidingen/afsmeren-van-gipsplaten. Iemand die dit gedaan heeft?

Moest er iemand uit regio Tongeren zijn die dit ter plaatse kan aanleren, uiteraard tegen betaling, ben ik ook zeker geinteresseerd. Geef dan maar een seintje :D.

Ik heb nog een 30tal reststukken van minstens 1 meter over, dus daar kan ik mij in ieder geval op uitleven.
 
Lid geworden
4 dec 2022
Berichten
11
Waarderingsscore
0
Punten
1
Heb je links naar filmpjes die jou goed geholpen hebben?
 

Tomvdw

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
28 jun 2017
Berichten
4.488
Waarderingsscore
3.039
Punten
113
Zo'n opleiding kan echt wel nuttig zijn. Je leert er geen meeeeters af te werken, maar wel de technieken om je materiaal te gebruiken, hoe moet je je gips aanmaken, waar moet je op letten, verschillende materialen leren gebruiken... . Daarna kan je perfect zelf aan de slag maar bij die opleidingen staat of valt alles vaak met de passie van de lesgever.
 
Lid geworden
4 dec 2022
Berichten
11
Waarderingsscore
0
Punten
1
Als je een opleiding/lesgever in de buurt van Tongeren/Hasselt/Genk kan aanraden (of ook, afraden), laat maar weten :cool:.
 

stefan

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
10 mrt 2006
Berichten
29.898
Waarderingsscore
2.465
Punten
113
Ik kreeg ooit een uitnodiging om naar Kallo te gaan, opleiding lokaal in fabriek gyproc
gewoon op hun site was er vroeger ook een link
 

Caroto

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
27 okt 2019
Berichten
3.668
Waarderingsscore
1.827
Punten
113

elke maand opleidingen..
 

Regis07

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
3 feb 2011
Berichten
3.635
Waarderingsscore
966
Punten
113
Off topic:
@Caroto, is voor de professionele mensen, maar hij/zij kan navraag doen.
Is zeker nuttig om te volgen, de lesgevers zijn mensen met veel ervaring in de bouwsector voordien en werken soms mee aan projecten.
Heden is er de mogelijkheid om als professioneel iemand op de werkvloer te krijgen bij een probleem.
De werken moeten wel uitgevoerd worden/zijn met producten uit het gamma Gyproc.
Sommige professionele (van de die met ervaring en kennis) vallen soms nog door de mand.?
Het is een leerrijke dagopleiding wanneer de groep bestaat, uit mensen met echte interesse en de lesdag niet beschouwen als een daguitstap.

De houding, de techniek en andere tips worden uitgelegd, voor getoond en de deelnemer wordt gewezen op zijn fouten en aandachtpunten bij uitvoering.
 

Regis07

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
3 feb 2011
Berichten
3.635
Waarderingsscore
966
Punten
113
Met een video is niet altijd iemand of iedereen geholpen.
Met een dagopleiding kunnen de monitoren u corrigeren
 
Lid geworden
4 dec 2022
Berichten
11
Waarderingsscore
0
Punten
1
Bedankt voor de info en links allemaal, ik ga ermee aan de slag! (y)
 
Blijf op de hoogte en schrijf je in voor 
onze nieuwsbrief
Bovenaan