Ik plaatste vandaag een nieuwe deurbel in een huurhuis. De vorige werkte niet meer deftig na ongeveer een jaar of 2 wel gewerkt te hebben. Ik hoorde wel nog een soort klik bij het aanbellen, maar geen melodie. (Ter info, de woning werd ongeveer 2 jaar geleden compleet gerenoveerd, dus ook volledig nieuwe elektriciteit e.d).
Mijn vrouw bestelde online dus dezelfde bel als de vorige: byron dbw 24030 sh
Ik sloot deze exact hetzelfde aan als de oude bel. De bel werkte, maar ik zag meteen dat er een klein beetje rook uit de bel kwam. Niet veel later werkte de bel niet meer.
Wanneer ik met een voltmeter probeer te meten hoeveel er uit de draden komt, kom ik op 21V uit. De beltransfo in de zekeringskast zou echter maar 12V mogen geven als ik dat juist aflees (Ik probeer een foto toe te voegen als bijlage).
Wat kan er hier aan de hand zijn? Is de beltransfo stuk of moet ik een ander type bel kopen? Geen idee eigenlijk hoe ik dit verder best aanpak....
Alvast bedankt om even mee te denken!
Mijn vrouw bestelde online dus dezelfde bel als de vorige: byron dbw 24030 sh
Ik sloot deze exact hetzelfde aan als de oude bel. De bel werkte, maar ik zag meteen dat er een klein beetje rook uit de bel kwam. Niet veel later werkte de bel niet meer.
Wanneer ik met een voltmeter probeer te meten hoeveel er uit de draden komt, kom ik op 21V uit. De beltransfo in de zekeringskast zou echter maar 12V mogen geven als ik dat juist aflees (Ik probeer een foto toe te voegen als bijlage).
Wat kan er hier aan de hand zijn? Is de beltransfo stuk of moet ik een ander type bel kopen? Geen idee eigenlijk hoe ik dit verder best aanpak....
Alvast bedankt om even mee te denken!