Ik ga een muur metselen met onderaan een gevelplint. Op de site van Buikdwise (voorheen WTCB) vind ik bijgevoegd detail. Ligt het nu aan mij of ontbreekt er achter de gevelplint geen waterkering? Op deze manier krijgen de stenen achter de plint toch te maken met opstijgend vocht, of ga ik ergens de mist in?
Je gebruikt een verouderde webbrowser. Het kan mogelijk deze of andere websites niet correct weergeven.
Het is raadzaam om je webbrowser te upgraden of een alternatieve webbrowser te gebruiken.
Het is raadzaam om je webbrowser te upgraden of een alternatieve webbrowser te gebruiken.
Detail gevelplint WTCB
- gevelplint
- Lid geworden
- 11 jan 2019
- Waarderingsscore
- 374
- Punten
- 63
- Lid geworden
- 6 mrt 2008
- Waarderingsscore
- 2.343
- Punten
- 113
- Lid geworden
- 27 mrt 2007
- Waarderingsscore
- 8.617
- Punten
- 113
Qacino
Gewaardeerd lid
Die stenen (onder 9) mogen op zich nat worden volgens mij.
Uw gevelplint is op zich normaal gezien redelijk waterbestendig i.v.m. spatwater
Ik heb sommige details gezien waar ze achter die betonblok ook nog een folie trekken. Is wat afhankelijk van wie het uitvoert of uittekend
Uw gevelplint is op zich normaal gezien redelijk waterbestendig i.v.m. spatwater
Ik heb sommige details gezien waar ze achter die betonblok ook nog een folie trekken. Is wat afhankelijk van wie het uitvoert of uittekend
Inderdaad, het gaat mij om de grijze stenen eronder die volgens mij vocht kunnen optrekken via de bestratingIs 9 geen waterkering?
Erachter? Dus vertikaal in de spouw tegen de achterzijde van de blokken bedoel je? Bizar. Daar ontgaat het nut ervan mij helemaal. Nat kan op zich misschien geen kwaad, maar zou de plint niet kunnen loskomen omwille van een combinatie vocht en vorst?Die stenen (onder 9) mogen op zich nat worden volgens mij.
albarius
Zeer gewaardeerd lid
Kijk eens heel goed naar de tekening. In de richting van die grijze steen onder de grond staat een pijl en er is iets getekend tegen die steen.de stenen achter de plint
Kan je de volledige tekening posten, samen met de verklaring van de pijlen. Dan zal het helemaal duidelijk worden.
lukanar
Zeer gewaardeerd lid
Met de verklaring erbij zou het inderdaad leesbaar zijn.
Want voor bv nummerke 5 kan ik zo al 4 verschillende materialen opgeven.
volgende opmerkingen
Fundering is tussen de kop en vloerplaat NIET ingepakt met waterkering ==> vocht kan via de fundering in de vloerplaat aangezogen worden in de eindvloer.
Plinten worden gelijk met de verharding gezet NOOIT in de verharding
Onder plint voorzie je best de S vormige waterkering. Nu kan er vocht in de plint en in de achterliggende steen trekken , gevolg plint staat vochtig .
volgende opmerkingen
Fundering is tussen de kop en vloerplaat NIET ingepakt met waterkering ==> vocht kan via de fundering in de vloerplaat aangezogen worden in de eindvloer.
Onder plint voorzie je best de S vormige waterkering. Nu kan er vocht in de plint en in de achterliggende steen trekken , gevolg plint staat vochtig .
Een meer volledige foto toegevoegd, hopelijk is het nu niet te klein. Waar je naar verwijst is nr 7 vermoed ik, daar staat als begeleidende tekst bij dat dit een samendrukbaar materiaal is ter preventie van het loskomen van de gevelplint t.g.v. verschillende zetting bestrating/plint. Het is dus zeker geen waterdichting.Kijk eens heel goed naar de tekening. In de richting van die grijze steen onder de grond staat een pijl en er is iets getekend tegen die steen.de stenen achter de plint
Kan je de volledige tekening posten, samen met de verklaring van de pijlen. Dan zal het helemaal duidelijk worden.
Meer volledige figuur bijgevoegd. Je bedoelt dus een waterdichting tussen de onderkant van de plint en net boven de bestrating oplopend op het binnenspouwblad , of begrijp ik je verkeerd?Met de verklaring erbij zou het inderdaad leesbaar zijn.
volgende opmerkingen
Bijlagen
Geen antwoord op je vraag? Misschien vind je iets in onderstaande topics.
Subject
Aangemaakt door
Laatste reactie
Comments