• Pesticiden kunnen schadelijk zijn voor de gezondheid en voor de natuur. Beter is om preventief te werken door geen pesticiden te gebruiken om groen en verhardingen te onderhouden. Een tuin zonder pesticiden is perfect mogelijk. Op de website Mijn gifvrije tuin vindt u tips en ideeën voor een stadstuin, een grote tuin, een moestuin of een speeltuin.
    Hou er rekening mee de héél wat pesticiden enkel nog door professionelen met Fytolicentie mogen gebruikt worden!

Depa vs de Paepe vs baku + vragen hoe ver ga je in isolatiewaarde bij renovatie

Lid geworden
30 nov 2013
Berichten
1
Waarderingsscore
0
Punten
0
Nav een renovatie zijn we offertes aan het opvragen en aan het vergelijken voor nieuwe aluminium ramen.

We botsen hier op enkele vragen:

- keuze van het 'merk'. Het is moeilijk om door het bos de bomen te zien van de hoeveelheid aan merken. Op dit moment weerhouden we nog volgende merken en plaatsers: Depa Eeklo, Profel (baku) uit Sint-Denijs-Westrem, Reynaers (de Paepe) uit Merelbeke.

Er zijn geen echte grote prijsverschillen tussen deze aanbieders die ons sowieso naar de een of ander doen grijpen. Belangrijker lijkt ons om een inschatting te krijgen van de kwaliteit die ze bieden.

Zijn er kwaliteitsverschillen tussen deze merken of zijn ze allen goed te noemen?

Zijn er mensen met ervaring bij deze plaatsers: was men tevreden of ontevreden (graad van afwerking, afspraken nakomen, ...), of zijn er nog andere aan te bevelen.



- Een andere vraag gaat over het belang die we moeten hechten aan maximale isolatiewaarde. Het gaat over renovatie van een huis van 30 jaar oud. Muren hebben een dubbele, niet gevulde spouw. Hoe ver gaan we dan best voor de isolatiewaarde van de ramen. Tot het uiterste gaan voor glaskeuze? 1.1, 1.0, driedubbel?

Is het zinvol tot het uiterste te gaan voor de profielkeuze? Als glas en profiel erg goed zijn, kan dat vb voor condensafzetting zorgen op de muren? Moeten glas en profiel op elkaar worden afgestemd?



- Tot slot: We gingen advies inwinnen bij de milieuadvieswinkel. Men adviseerde daar om flappen te laten bevestigen aan de profielen. Klopt het dat dit een meerwaarde is voor een renovatie?



Alvast heel erg bedank voor de reacties.
 

FilTheBuilder

Nieuw Lid
Lid geworden
17 feb 2012
Berichten
95
Waarderingsscore
0
Punten
6
Hier is De Paepe bezig met de ramen. Voor nieuwjaar geplaatst, eind deze maand komen ze alles afwerken.



Plaatsing van profielen en glas ging vlot. Proper en degelijk werk geleverd voor zover mijn ongetrainde oog kan zien :)



We hebben 0.6 triple glas en ze hebben alle ramen voorzien van (extra?) winddichting via roze flappen van merk Soudal.



Tot nu toe heel tevreden!
 
Lid geworden
13 okt 2014
Berichten
1
Waarderingsscore
0
Punten
0
Wij hebben gekozen voor Reynaers. Isolatiewaarden afgewogen tegen de beste prijzen. Bij ons was Reynaers daarin de sterkste. Bij een renovatie dacht ik dat het wel weinig nut had om ramen te installeren met vb driedubbel glas. Je ramen zijn dan super geïsoleerd, maar in je muren zijn er misschien heel wat koude bruggen waarvan je niet weet... Wij hebben gebouwd met cellenbeton, wat ons een EPB heeft opgeleverd van 40. Daarin horen dan ook ramen met zeer hoge isolatiewaarde.



Wij hebben ook gekozen voor Reynaers (De Paepe) Waar ik wel van schrok is dat je toch al een aanzienlijk voorschot moet betalen, om de bestelling te kunnen plaatsen. Dit gaat om een derde van het bedrag. Wat ik me afvraag is of dat dit gebruikelijk is? Was dit bij jullie ook zo? Ik vermoedt geen enkele problemen te hebben met de firma, maar ik schrok wel even.
 
Lid geworden
6 apr 2014
Berichten
29
Waarderingsscore
0
Punten
0
Vorige week zijn ze (De Paepe) bij ons ook de ramen komen opmeten.



Zeer behulpzaam en top service!

Ramen komen er bij ons in laatste week van december ;)
 
Lid geworden
7 okt 2014
Berichten
8
Waarderingsscore
0
Punten
0
Bij renovatie zou ik nadenken over premies. Check premiezoeker.be. Het kan gaan van 30% van de aankoop van je ramen in totaal en 60 euro per vierk meter glas. Ook de spouw zou ik isoleren voor de combinatie premie. Ook de premie voor inbraakpreventie kan nuttig zijn. Aan de hand van die cijfers kan je dan kiezen wat in jou geval de beste oplossing. Informeer u en neem niet de eerste de beste. Bij twijfel kan je best iemand zoeken die objectief is, zoals het centrum duurzaam wonen. Wat betreft de isolatie van je spouw wordt 6 euro per vierk meter terug betaald voor de combipremie. Maar zorg dat die premie niet aangevraagd is de laatste tien jaar.
 
Blijf op de hoogte en schrijf je in voor 
onze nieuwsbrief
Bovenaan