Dekton eettafel

Hugootje

Nieuw Lid
Lid geworden
13 feb 2013
Waarderingsscore
0
Punten
6
Beste forumleden,

Wij zijn momenteel op zoek naar een nieuwe keukentafel. Wij hebben voor een voorkeur tafelblad uit Dekton of keramiek. Blijkbaar heeft dit veel voordelen, maar zou het kunnen breken als je er met een scherp/zwaar voorwerp tegen komt? Iemand hier goed of slechte ervaringen mee? Gezien de redelijk hoge prijs hebben wij hier wat schrik voor om een dergelijke tafel te kopen. 

Tommie1

Gewaardeerd lid
Lid geworden
15 apr 2011
Waarderingsscore
161
Punten
63
Hangt een beetje af van de dikte, maar om daar echt schade aan te krijgen moet je toch al met een hamer er op gaan kloppen. Als je gewoon je vork of lepel laat vallen, daar gaat niks mis mee zijn. 

En bv een vleesmolen op de rand vast schroeven zou ik ook niet doen. 

Maar ik zou het toch durven kopen hoor. 

c00kie

Beheerder
Forumleiding
Lid geworden
22 mrt 2006
Waarderingsscore
647
Punten
113
Ik heb er geen ervaring mee, maar ik heb van horen zeggen, dat er inderdaad wel eens brokjes kunnen afspringen.  Dat van horen zeggen was van een keukenbouwer die volgens mij liever een granieten werkblad verkocht dan eentje van dekton...  

Vrienden van mij hebben een volledig werkblad in dekton, ik durf niet meer zeggen of het in 1 of 2 stukken is, met spoelbak ingewerkt, het einde is een tafel waar ze met hoge stoeltjes aan zitten (alle dagen om te eten) en daar is nog niks aan dat werkblad aan, en dat ligt er wel al een paar jaar.

Ik kan mezelf ook niet inbeelden dat ik met een pot of whatever tegen de kant van de tafel ga boenken, maar ik ben dan ook zeer voorzichtig op dat gebied...  

Lid geworden
28 mei 2008
Waarderingsscore
2
Punten
3
hey,

wij hebben sinds 3 jaar een keramiek keukenblad en achterwand en sinds 2 jaar een keramiek eettafel.

Van beide super content: nog niets aan te zien, geen brokjes af (en er wordt serieus wat gekookt in onze keuken), geen verkleuring, alles kan en mag erop, alles afwasbaar, stevig (de tafel heeft bijv 2 keramische platen op elkaar gekleefd)

duur, maar beste keuze die we hadden kunnen maken voor onze keuken en tafel.

1 nadeel aan de tafel: lawaaierig, bestek, servies dat iets harder wordt neergezet, is heel hoorbaar. Maar dat is het enige nadeel.

Bovenaan