• Pesticiden kunnen schadelijk zijn voor de gezondheid en voor de natuur. Beter is om preventief te werken door geen pesticiden te gebruiken om groen en verhardingen te onderhouden. Een tuin zonder pesticiden is perfect mogelijk. Op de website Mijn gifvrije tuin vindt u tips en ideeën voor een stadstuin, een grote tuin, een moestuin of een speeltuin.
    Hou er rekening mee de héél wat pesticiden enkel nog door professionelen met Fytolicentie mogen gebruikt worden!

deksel voor 'smeerput' garage

Reaction score
0
Allen,

Ik ben op zoek naar een deksel/constructie voor over 'mijn smeerput' in de garage te leggen. Het is een opening van 2 m lang op 1 m breed. Het is niet de bedoeling om over te rijden maar het zou wel kunnen gebeuren dat ik er met 1 wiel op kom. Voorlopig heb ik een voorstel van Rosco maar misschien kent er iemand nog alternatieven.

Groeten

Bart

- Alu traanplaat met verstevigings balken eronder gelast?

- Houten balkjes, zodat je de put in delen kan open doen, en een balk kan gebruiken als steun...

let ook op volgende ideeën:

- Links en rechts TL-verlichting met reflectoren aan de onderzijde, zodat je niet wordt verblind, en de onderkant van de auto optimaal wordt belicht.

- De bovenranden afwerken met hoekprofiel, waarin de afdekplaat kan rusten

- 220V voorziening

- een trapje

- Onder de loze ruimte onder het trapje een kuil met daarin een dompelpomp.

- Vloer en wanden bekleden met een harde laag die afwasbaar is. (epoxy?)

- Aan de wanden een stevig U profiel waarin dan een verrijdbare krik kan rijden.

Groet

Pascal

Houten balken (1m x 0,1m x 0,2m). Nadeel is wel dat je ze er één voor één moet uithalen. Je kan er altijd een plaat overleggen voor het uitzicht.

Bij ons idem:

Lang de randen van de prut zijn twee inox T ijzers in het beton ingewerkt.

tegen de T is een omgekeerde T gelast om steviger in het beton te zitten.

Dus een buitenzijde van de T blijft zichtbaar en is dus als een L profiel te zien. Daarin liggen houten balken van 10x6 cm.

Bart Lens wrote:
Allen,

Ik ben op zoek naar een deksel/constructie voor over 'mijn smeerput' in de garage te leggen. Het is een opening van 2 m lang op 1 m breed. Het is niet de bedoeling om over te rijden maar het zou wel kunnen gebeuren dat ik er met 1 wiel op kom. Voorlopig heb ik een voorstel van Rosco maar misschien kent er iemand nog alternatieven.

Groeten

Bart

looproosters zoals gebruikt voor noodtrappen "lauffer" is de handelsnaam

ze zijn gemaakt uit verzinkt staal, dus onverslijtbaar en niet te zwaar

ik koop ze in Oudenaarde bij DSM

Wou ik ook net zeggen : looproosters.

Die heb ik boven mijn put liggen (feitelijk opening naar de kelder)

Enige nadeel ervan is dat als je erboven iets laat vallen (balpen, aansteker....) het gegarandeerd in de put ligt :roll:

Ze zijn wel sterk (wel in de juiste richting plaatsen) . Vaak hebben ze een sterk en een zwakke legrichting.

Geert

gvy wrote:
Wou ik ook net zeggen : looproosters.

Die heb ik boven mijn put liggen (feitelijk opening naar de kelder)

Enige nadeel ervan is dat als je erboven iets laat vallen (balpen, aansteker....) het gegarandeerd in de put ligt :roll:

Ze zijn wel sterk (wel in de juiste richting plaatsen) . Vaak hebben ze een sterk en een zwakke legrichting.

Geert

klopt 100%

als je onhandig bent ;-) kan je op de roosters ook een plaat leggen (vb WBP 6 mm of 10 mm) of traanplaat in alu, ...

Bart Lens,

Gewone looproosters en daar met je auto overrijden,het moest maar eens gebeuren.

kris.

Blijf op de hoogte en schrijf je in voor 
onze nieuwsbrief