• Pesticiden kunnen schadelijk zijn voor de gezondheid en voor de natuur. Beter is om preventief te werken door geen pesticiden te gebruiken om groen en verhardingen te onderhouden. Een tuin zonder pesticiden is perfect mogelijk. Op de website Mijn gifvrije tuin vindt u tips en ideeën voor een stadstuin, een grote tuin, een moestuin of een speeltuin.
    Hou er rekening mee de héél wat pesticiden enkel nog door professionelen met Fytolicentie mogen gebruikt worden!

Deksel van de septische put en regenput

Abo

Nieuw Lid
Lid geworden
11 mrt 2006
Berichten
66
Waarderingsscore
0
Punten
6
We zitten met het probleem dat onze putdeksels van septische put en regenput niet onder het terras komen.



Nu hadden we deze deksels graag op een esthetische manier weggewerkt zodat we er weinig hinder van ondervinden.

Ik weet dat er klinkerdeksels bestaan, maar waar de deksels zitten komt gras en geen klinkers.



Nu vroeg ik me af of er geen deksels bestaan waar je gras in kunt zaaien?
 
Lid geworden
22 dec 2009
Berichten
25
Waarderingsscore
0
Punten
0
Wij denken erover om ook zo een deksel te nemen en gras in te zaaien.

Zijn er nog mensen die deze oplossing genomen hebben?

Wat zijn jullie ervaringen tot nu toe?

Hebben jullie gaten in de zijkanten gemaakt zodat het water weg kan?
 

KristofVer

Nieuw Lid
Lid geworden
15 jan 2011
Berichten
93
Waarderingsscore
1
Punten
8
Ik ga ook zo een klinkerdeksel inzaaien (60x60x8).

Iemand nog tips, ervaringen ? (grind gebruiken als onderlaag ?)
 
Lid geworden
6 sep 2016
Berichten
2
Waarderingsscore
0
Punten
0
Wij voorzien ook te werken met een klinkerdeksel met gras. betreft een 90 *90, diepte 10. Onderaan het deksel stelt de architect voor een drainagemat te leggen zodat het water wat kan weggeleid worden

Moet zeggen dat ik toch wat wantrouwig ben. Nu, stelt dadt het niet lukt, dan kijken we later wel voor wat kunstgras op die plaats. Zal inderdaad wel zichtbaar zijn in de tuin maar liever dat dan een metalen deksel in het midden van mijn tuin.

Afwachten wat het heeft.
 
Blijf op de hoogte en schrijf je in voor 
onze nieuwsbrief
Bovenaan