• Pesticiden kunnen schadelijk zijn voor de gezondheid en voor de natuur. Beter is om preventief te werken door geen pesticiden te gebruiken om groen en verhardingen te onderhouden. Een tuin zonder pesticiden is perfect mogelijk. Op de website Mijn gifvrije tuin vindt u tips en ideeën voor een stadstuin, een grote tuin, een moestuin of een speeltuin.
    Hou er rekening mee de héél wat pesticiden enkel nog door professionelen met Fytolicentie mogen gebruikt worden!
  • Vraag hier je gratis tickets voor bis beurs 2023 in gent aan! Niet geldig op zondag

De stemtest

• SLP

Stemmen: 0 0,0%
  • Vlaams Belang

• LDD

• N-VA

• Sp.a

• CD&V

• Open VLD

• PVDA+

• Totaal aantal stemmers
    0

De stemtest

Lid geworden
19 feb 2007
Waarderingsscore
2
Punten
0
Wie heeft de test op http://www.standaard.be/extra/verkiezingen/stemtest al gedaan?

Ik denk dat deze test een soort van indicatie kan geven, alleen houdt die totaal geen rekening met jouw prioriteiten met als gevolg dat het resultaat niet altijd betrouwbaar is. Bij mij staat bijvoorbeeld open-vld op nummer 1 terwijl ik me eerder kan vinden in de standpunten van cd&v (dat tweedes staat). (Dat extra gewicht aan het einde van de test heeft niet erg veel invloed blijikbaar.)

En bij jullie?

Lid geworden
27 sep 2006
Waarderingsscore
1
Punten
0
Mijn volgorde volgens de stemtest:

- NVA: (mja, mag inderdaad vanboven)

- CD&V: (Ok)

- VB: het is niet omdat je blijkbaar akkoord gaat met het "officiële" programma van het VB, dat je moet stemmen waarvoor die partij staat: aggressie

- LDD: partij nog te jong, maar goed, enige sympathie

- SPA: tiens, zo hoog in mijn ranking

- SLP: zelfs geen idee waar die voor staan. Is dat van Bertje? Indien ja: say no more

- VLD: hmmm, had ik hoger verwacht. Maar goed, geen gemis.

- Groen: tjah... K bouw nochtans ook K25 en zo hoor, maar k vind die partij compleet wereldvreemd.

TonyWony

Zeer Actief lid
Lid geworden
8 apr 2008
Waarderingsscore
5
Punten
38
Bertje zit bij Spa tegenwoordig, SLP is met Geert Lambert (heb het opgezocht, want wist ook nie wat SLP was, klinkt eerder als een optie voor nen auto :lol:)

Lid geworden
10 mrt 2006
Waarderingsscore
1
Punten
0
Wat ik eigenlijk veel beter vind aan die stemtest is niet zozeer wat ik zou antwoorden (veel te complex om eenduidige antwoorden te geven), of niet wat het resultaat is, maar wel dat je kan bekijken wat elke partij heeft geantwoord.

Ben je volgens mij veel meer mee. Er komen nuances in voor waar je je misschien toch in kan vinden (tegenover dat jij misschien niet akkoord zei, en de partij wel akkoord), en je heb meer zicht op hun standpunt.

Voor de geïnteresseerden, zou ik zeker eens bekijken (kan je op het einde van de test).

Lid geworden
27 sep 2006
Waarderingsscore
1
Punten
0
TonyWony wrote:
Bertje zit bij Spa tegenwoordig, SLP is met Geert Lambert (heb het opgezocht, want wist ook nie wat SLP was, klinkt eerder als een optie voor nen auto :lol:)
Tja, Bertje, SPA, SLP, Geert Lambert. Wie van de vier de grootste meerwaarde heeft voor de Belgische politiek. Als dat geen vraag is voor De Slimste Mens. En ik ben benieuwd naar de reactie van De Wever. :wink:

Lid geworden
19 feb 2007
Waarderingsscore
2
Punten
0
Meisje wrote:
Wat ik eigenlijk veel beter vind aan die stemtest is niet zozeer wat ik zou antwoorden (veel te complex om eenduidige antwoorden te geven), of niet wat het resultaat is, maar wel dat je kan bekijken wat elke partij heeft geantwoord.

Ben je volgens mij veel meer mee. Er komen nuances in voor waar je je misschien toch in kan vinden (tegenover dat jij misschien niet akkoord zei, en de partij wel akkoord), en je heb meer zicht op hun standpunt.

Voor de geïnteresseerden, zou ik zeker eens bekijken (kan je op het einde van de test).

inderdaad, en dan is de partij die op nummer 1 staat plots toch niet de beste keuze...

Lid geworden
10 mrt 2008
Waarderingsscore
0
Punten
0
Ik denk dat ik is op Groen ga stemmen, ik ben wel wat milieubewust en ik vind dat een schone kleur. :lol:

Lid geworden
22 okt 2006
Waarderingsscore
0
Punten
0
Annefieke wrote:
Ik denk dat ik is op Groen ga stemmen, ik ben wel wat milieubewust en ik vind dat een schone kleur. :lol:
Nooit. Groen is een extremistische partij. Extreem groen in dit geval, maar ze gaan te ver in hun groene gedachtengoed.

Quote:
Mandaat krijgen is mandaat opnemen.
CD&V heeft zo een wetsvoorstel proberen te lanceren, maar dat werd door de andere partijen afgeketst. En inderdaad : Mandaat krijgen is mandaat uitdoen. Het kan niet zijn dat je bij elke grote verkiezing van parlement/regering veranderd.

Quote:
En op nationaal vlak kan ik die Caroline Genez niet zien. Heel die SPa is gewoon een ramp, geen orde, geen inhoud, ...
Helemaal akkoord. En imho is Genez een deel van het probleem van haar partij en zeker niet de oplossing.

Lid geworden
12 okt 2007
Waarderingsscore
0
Punten
0
wordt NVA of open VLD hier (yow we kunt)

Ze zouden beter geen partijen hebben en gewoon op mensen laten stemmen... Nu zitten er overal erg capabele mensen maar die gewoon de kans niet hebben om verkozen te worden.

Zeker niet:

CD&V

Groen

VB

Sossen

Antje

Zeer Actief lid
Lid geworden
21 mrt 2006
Waarderingsscore
35
Punten
48
TonyWony wrote:

Dan is da mss nog iet voor Rogerke? :lol:

Lid geworden
5 feb 2007
Waarderingsscore
0
Punten
0
Antje wrote:
TonyWony wrote:

Dan is da mss nog iet voor Rogerke? :lol:

Geert Lambert is dan weer een optie die niet goed is voor de ophanging van mijn auto :mrgreen:

TDK

Lid geworden
6 dec 2006
Waarderingsscore
0
Punten
0
Blokker_1999 wrote:
Annefieke wrote:
Nooit. Groen is een extremistische partij. Extreem groen in dit geval, maar ze gaan te ver in hun groene gedachtengoed.

Maar neen, die zijn niet te groen, die zijn te communistisch. Ze zijn een stuk linkser dan de SP.a en extremer in hun standpunten. Dat is waarom ze nooit op mijn stem zullen moeten rekenen. Groen is niet per definitie links, ondanks wat zij lijken te denken.

Antje

Zeer Actief lid
Lid geworden
21 mrt 2006
Waarderingsscore
35
Punten
48
TDK wrote:
Groen is niet per definitie links, ondanks wat zij lijken te denken.

Euhm... Wa wil da nu weer zeggen? :?

TonyWony

Zeer Actief lid
Lid geworden
8 apr 2008
Waarderingsscore
5
Punten
38

Antje

Zeer Actief lid
Lid geworden
21 mrt 2006
Waarderingsscore
35
Punten
48
TonyWony wrote:
Antje wrote:
TDK wrote:
Antje wrote:
TDK wrote:
Groen is niet per definitie links, ondanks wat zij lijken te denken.

Euhm... Wa wil da nu weer zeggen? :?

Dat Groen! dat denkt? Wat anders?

Ah ok, nu ben ik mee... Sorry, ik zocht het te ver :lol:

'k dacht al effe da ge blond geworden waart :lol:

Goh ja, blond... zo erg is 't nu ook weer nie, ma soms traag... nie te doen, da'k er zelf ambetant van word :roll:

Lid geworden
4 okt 2007
Waarderingsscore
1
Punten
0
ik vind dat cd&v het op vlaams vlak niet slecht heeft gedaan de voorbije jaren.

Met een liberale partij in europa komen we misschien wel sneller uit de crisis.

Lid geworden
27 sep 2006
Waarderingsscore
1
Punten
0
ingrid wrote:
Met een liberale partij in europa komen we misschien wel sneller uit de crisis.
Liberalen = liefst zo weinig mogelijk regels. De oorzaak van de hele crisis is juist een tekort aan regels in de banksector. Jij moet mij eens uitleggen hoe een liberale partij een verbetering zal zijn.

Lid geworden
10 mrt 2006
Waarderingsscore
1
Punten
0
Niet dat ik een groen! stemmer ben, maar ge kunt ze moeilijk extremiteit verwijten.

Zeker als je terugdenkt aan de periode dat ze mee geregeerd hebben.

Ik kom van een familie landbouwers. Je zou denken natuur en natuur gaat samen, maar zo werkt het niet. Groen en landbouwers...dat werkt nogal eens tegen.

Awel, in vergaderingen is er destijds in hun mederegeringsperiode meermaals samengezeten met Dua, oa over mestactieplannen (ik weet niet meer het hoeveelste).

Die stellen zich dus effectief schappelijk op hoor, niet extreem.

Ok, niet iedereen is tevreden, dat heb je nooit in een land vol verschillende meningen. Er is dus van de landbouwers uit ook veel gevloekt en gescholden (en poppen verbrand?) op Agalev destijds. Maar je had aan tafel met onderhandelingen zeker geen extreem-denkend iemand voor je.

Daar kon effectief mee gesproken en onderhandeld worden, en daar is op een goede manier onderhandeld, respect van beide kanten uit, maar dat merkt een achterban niet altijd op.

Maar idd, ze staan voor groen, hé, nu moet je ook niet verwachten dat ze zeggen dat voor de economie te redden alles terug mag.

Om een voorbeeld te geven, ze staan voor gesloten familiale landbouwbedrijven. Als je iets van de landbouwerswereld kent, dan weet je dat dat een heel gematigd, realistisch standpunt is.

En in een verkiezingsstrijd is iedereen éénduidig in zijn standpunten.

Het gaat er maar over dat extremisten niet vatbaar zijn voor compromissen, en dat zijn zij wel.

Edit: voor de wijsneuzen: "gesloten" staat voor een gesloten kringloop, van geboorte tot dood van de dieren, tegenover een open bedrijf dat aankoopt en verkoopt in bepaalde fases, wat veel snellere verspreiding van ziektes met zich meebrengt.

Lid geworden
27 sep 2006
Waarderingsscore
1
Punten
0
Wat mij van de Groene periode vooral bijblijft, is het sluiten van de kerncentrales. Dit lijkt mij eerder een ideologische verbetering dan een realistische verbetering. Kerncentrales sluiten in België om dan nucleair opgewekte elektriciteit uit het buitenland aan te kopen is een beetje kop-in-t-zand mentaliteit.

Blijf op de hoogte en schrijf je in voor 
onze nieuwsbrief
Bovenaan