De stemtest

• SLP

Stemmen: 0 0,0%
  • Vlaams Belang

• LDD

• N-VA

• Sp.a

• CD&V

• Open VLD

• PVDA+

• Totaal aantal stemmers
    0

De stemtest

Lid geworden
19 feb 2007
Waarderingsscore
2
Punten
0
Wie heeft de test op http://www.standaard.be/extra/verkiezingen/stemtest al gedaan?

Ik denk dat deze test een soort van indicatie kan geven, alleen houdt die totaal geen rekening met jouw prioriteiten met als gevolg dat het resultaat niet altijd betrouwbaar is. Bij mij staat bijvoorbeeld open-vld op nummer 1 terwijl ik me eerder kan vinden in de standpunten van cd&v (dat tweedes staat). (Dat extra gewicht aan het einde van de test heeft niet erg veel invloed blijikbaar.)

En bij jullie?

de mario

Zeer Actief lid
Lid geworden
30 aug 2008
Waarderingsscore
1
Punten
38
ik heb ze net gedaan... in grote lijnen lijkt het een beetje in de goede richting te gaan.

De partijen waar ik een beter gevoel bij heb staan bovenaan de lijst, weliswaar niet in de juiste volgorde :)

en wat de spa bovenaan staat te doen snap ik al helemaal :roll:

Icecoldkillahh

Zeer Actief lid
Lid geworden
17 jul 2006
Waarderingsscore
1
Punten
38
ik doe ze niet, want ik weet toch niet op wie ik ga gaan stemmen.

tzijn allemaal dezelfde huichelaars en zakkenvullers, van cd&v tot vb en groen!. Vroeger kon je nog een beetje geloof hechten aan een politicus, maar de soep die er de laatste jaren van gemaakt is :roll:

Volgens mij, als de stemplicht wordt afgeschaft, ze halen niet eens 50% van de bevolking in de stemlokalen...

Lid geworden
27 sep 2006
Waarderingsscore
1
Punten
0
Icecoldkillahh wrote:
Volgens mij, als de stemplicht wordt afgeschaft, ze halen niet eens 50% van de bevolking in de stemlokalen...
En dat speelt in het voordeel van extreme partijen, als enkel de "overtuigden" komen stemmen. Een stemplicht blijft aangewezen. Al mag men eens beginnen denken in hoeverre dit niet via internet kan gebeuren (zoals je je belastingen kan indienen).

Lid geworden
19 feb 2007
Waarderingsscore
2
Punten
0
Icecoldkillahh wrote:
ik doe ze niet, want ik weet toch niet op wie ik ga gaan stemmen.

tzijn allemaal dezelfde huichelaars en zakkenvullers, van cd&v tot vb en groen!. Vroeger kon je nog een beetje geloof hechten aan een politicus, maar de soep die er de laatste jaren van gemaakt is :roll:

als je niet weet op wie je gaat stemmen, zou je ze toch net wel moeten doen ;)

Lid geworden
29 mrt 2006
Waarderingsscore
0
Punten
0
hela geen slecht woord over de sp.a :twisted:

Die betalen wel een deel van mijn loon (lokaal mandataris)

Maar bij mij stond de spa derde laatste dus er is een serieuze kloof tussen beleid en mandatarissen blijkbaar :roll:

Icecoldkillahh

Zeer Actief lid
Lid geworden
17 jul 2006
Waarderingsscore
1
Punten
38
m pieter wrote:
Icecoldkillahh wrote:
En dat speelt in het voordeel van extreme partijen, als enkel de "overtuigden" komen stemmen. Een stemplicht blijft aangewezen. Al mag men eens beginnen denken in hoeverre dit niet via internet kan gebeuren (zoals je je belastingen kan indienen).

tja, laat die extreme partijen dan maar eens aan de macht komen, zien of zij het beter kunnen. Tzal wel niet. Ik heb het minuscule geloof dat ik had in de politici nu helemaal verloren. Of dat nu VB ,VLD of iets anders is.

TonyWony

Zeer Actief lid
Lid geworden
8 apr 2008
Waarderingsscore
5
Punten
38
'k ben nog aan het beslissen welke partij me het minst tegenstaat, blanco stemmen doe ik niet.

Dit jaar wordt het echt een moeilijke keuze, na de laatste verkiezingen hebben ze er zo een soep van gemaakt, 't was net een kleuterklas, alleen ontbrak er een strenge juf om de pipo's eens in den hoek te zetten

VBL: nee

LDD: ook nee

Groen: eco interesseert me wel, maar ze zijn veel te soft/amateuristisch en hun sociaal beleid staat me niet aan

CD&V, nee, tzijn tjeven en per definitie onbetrouwbaar

Open VLD: soep nog vis, en te weten dat ge dan voor nen Decroo ed stemt, brrr

Spa: is ook meer en meer een allegaartje aan het worden die niet goed weten wat ze willen

zijn er dan nog?

Lid geworden
27 sep 2006
Waarderingsscore
1
Punten
0
Icecoldkillahh wrote:
tja, laat die extreme partijen dan maar eens aan de macht komen, zien of zij het beter kunnen. Tzal wel niet.
Dat denk ik ook niet. Dus dan maar het "minst van 2 kwaden" en de normale partijen. Maar je hebt gelijk: voor mijn part mogen ze in de gemeenteraadsverkiezingen in Antwerpen eens hun gang gaan, benieuwd wat het zou geven (en ik heb er toch geen last van :twisted: ).

Voor wat zijn t nu eigenlijk verkiezingen?

Nick

Zeer Actief lid
Lid geworden
21 aug 2006
Waarderingsscore
0
Punten
36
Hmm, klopt niet veel van precies :) Ik mis een knopje "akkoord, maar ..."

Lid geworden
10 mrt 2006
Waarderingsscore
1
Punten
0
Bwah, ik moet geen stemtest hebben (tenzij voor de fun, maar dan ook niet meer dan dat, maar haven, luchthaven, wegen, lange wapper,... zijn wel iets complexer dan één stelling).

Ik wil ook geen loze slogans die niks zeggen.

Ik moet zelfs niet echt weten hoe iemand die op een lijst staat eruit ziet (al kan het handig zijn voor herkenbaarheid voor sommigen), en ik moet zeker niet weten hoeveel kinderen die persoon heeft en of die persoon al dan niet getrouwd is.

Ik wil eigenlijk gewoon een simpele lijst van alle partijen, met daarbij kort gezegd wat die partij in de komende jaren wil waarmaken (wie kan daar nu nog aan uit), en dan per partij een lijst van alle kandidaten met naam en waar zij persoonlijk voor willen gaan.

Wreed simpel, moet ik maar uitkiezen wat ik wil.

Enige wat je dan nog moet doen (als je tot op heden nooit politiek gevolgd hebt), is kijken of die persoon dan ook effectief doet wat hij gezegd heeft...of toch op zijn minst er hard voor werkt en er mee bezig is, en of de partij dat ook niet tegenwerkt...kwestie dat je voor de volgende verkiezing weet of het die moeite waard is om nog eens op die persoon te stemmen.

Nuja, zo wreed simpel is het ook weer niet.

De partij waar ik om ideologische redenen voor zou stemmen, heeft precies zichzelf nog niet herpakt.

Maar gelukkig heb ik er een paar mensen gevolgd, en vind ik wel dat die er goed mee bezig zijn, dus dit keer zal ik vermoedelijk vooral naar personen kijken (waarvan ik natuurlijk ook niet tegen de ideologie van de partij ben, hé) dan eerst voor een partij kiezen en dan kijken of ik lijst stem of op bepaalde personen.

En voor de rest zijn we allemaal mensen. Ik verwacht ook niet het onmogelijke van een politicus.

De beste politici zijn voor mij nog degenen die in de loop van een termijn op tijd beseffen dat hun idee finaal toch niet werkt, en een beetje bijsturen. Maar ik weet dat veel mensen net andersom denken...zo van "dat is beloofd en dat zal dus ook zo via die manier moeten gebeuren".

Lid geworden
27 sep 2006
Waarderingsscore
1
Punten
0
In volgorde van voorkeur:

CD&V: in nationaal niveau gewoon niet de kans gekregen door Franstaligen om iets goeds te kunnen doen. Op Vlaamse niveau wel goed bezig.

VLD: qua gedachtengoed meest bij t mijne, maar de politici zijn echt niet mijn ding.

NVA: enige sympathie, maar een echte splitsing wil ik niet. Op Europees vlak kunnen ze nog mijn stem krijgen.

--------

LDD: zie ik nog altijd niet als een serieuze partij

VB: no thanks

Groen: niet realistisch

SPA: please :roll:

En op kleine partijen stem ik niet.

Lid geworden
29 mrt 2006
Waarderingsscore
0
Punten
0
Allé cd&v geen kans gekregen.

Tijdens hun vorige campagne, eerst tegen de schenen stampen van de walen en daarna samen rond de tafel zitten. awel ik zou terug stampen en gelijk hebben ze. Maar dat vandelanotte toen zei dat dit achter de schermen moest gebeuren lachtte iedereen hem uit. Kijk nu waar we staan met ons yveske en zijn allegaartje!!!

Lid geworden
27 sep 2006
Waarderingsscore
1
Punten
0
ikke8778 wrote:
Kijk nu waar we staan met ons yveske en zijn allegaartje!!!
En welke partij had dit beter gekunnen? Waalsgatlikkend Guyke? Die heeft al 8 jaar kunnen tonen wat hij kan (zijnde ook geen vetten).

Ja, de communicatie was niet bepaald een voorbeeld te noemen. Daarin heb je 100% gelijk.

Lid geworden
5 feb 2007
Waarderingsscore
0
Punten
0
ik weet het ook niet meer op wie te stemmen :(

vroeger was ik een overtuigde blauwe, de laatste jaren zo niet meer, vorige keer heb ik bewust op de katholieke apen gestemd maar die hebben er ook maar een soepje van gemaakt.

Lid geworden
10 mrt 2006
Waarderingsscore
1
Punten
0
Ik weet niet of CD&V nu met zekerheid grote klop gaat krijgen hoor.

Zal natuurlijk wel wat zakken omdat je nu NVA niet meer gaat meetellen, maar tegenover hun vorig percentage van hen alleen..., ik zou er niet zo zeker van zijn.

Er is op dit moment van linkse kant uit geen constructief alternatief, en veel van die mensen komen dan toch uit bij een centrumpartij.

Moest SPA zich nu duidelijk gaan profileren (en daar heb je jammergenoeg meestal mensen voor nodig met veel charisma...like it or not, dat is wat het 'm nogal eens doet voor de meerderheid van de mensen), dan zou CD&V wel moeten oppassen.

Verschuiven van CD&V naar VLD of LDD kan ik niet echt inschatten.

Zullen er wel zijn, maar als CD&V blijft uitspelen dat VLD de crisis niet echt goed heeft aangepakt....laat Dehaene en andere oudgedienden nog maar wat roepen dat VDL te weinig gespaard heeft in betere tijden, en laat CD&V maar eens herinneren dat zij in 90 ook de put die PVV daarvoor had achtergelaten heeft moeten dempen....maar dat soort dingen blijven nu bij mensen hangen, volgens mij.

TonyWony

Zeer Actief lid
Lid geworden
8 apr 2008
Waarderingsscore
5
Punten
38
Ben eens benieuwd naar de score van VB, ofda LDD veel van hun kiezers gaat afpakken

TDK

Lid geworden
6 dec 2006
Waarderingsscore
0
Punten
0
TonyWony wrote:

Groen: eco interesseert me wel, maar ze zijn veel te soft/amateuristisch en hun sociaal beleid staat me niet aan

Spa: is ook meer en meer een allegaartje aan het worden die niet goed weten wat ze willen

Exact dezelfde manier van denken bij mij, enkel ben ik nog iets expliciter bij Open VLD en SP.a. Bende hypocrieten.

Dus ja, wie blijft er nog over? Tis bij mij een kwestie van: de rest lijkt mij nog erger, dus ik stem waarschijnlijk voor het eerst NVA dit jaar.

Icecoldkillahh

Zeer Actief lid
Lid geworden
17 jul 2006
Waarderingsscore
1
Punten
38
TDK wrote:
TonyWony wrote:

Exact dezelfde manier van denken bij mij, enkel ben ik nog iets expliciter bij Open VLD en SP.a. Bende hypocrieten.

Dus ja, wie blijft er nog over? Tis bij mij een kwestie van: de rest lijkt mij nog erger, dus ik stem waarschijnlijk voor het eerst NVA dit jaar.

ik trek ook naar die kant, en mijn inziens gaat nva beter scoren dan verwacht...

Blijf op de hoogte en schrijf je in voor 
onze nieuwsbrief
Bovenaan