• Pesticiden kunnen schadelijk zijn voor de gezondheid en voor de natuur. Beter is om preventief te werken door geen pesticiden te gebruiken om groen en verhardingen te onderhouden. Een tuin zonder pesticiden is perfect mogelijk. Op de website Mijn gifvrije tuin vindt u tips en ideeën voor een stadstuin, een grote tuin, een moestuin of een speeltuin.
    Hou er rekening mee de héél wat pesticiden enkel nog door professionelen met Fytolicentie mogen gebruikt worden!

De Dietrich boiler herstart 1 a 2 keer per dag

Lid geworden
27 nov 2011
Waarderingsscore
0
Punten
1
Beste,

Wij hebben een De Dietrich Innovens MCA-25 boiler, met een bedrade thermostaat voor beneden, en een draadloze thermostaat voor boven.
Ik heb de boiler al enkele jaren gekoppeld aan ons domotica-systeem, door via de servicepoort via Modbus de actuele temperaturen enzo op te vragen. Dit gaat goed, geen problemen mee.

Het gebeurt 1 a 2 keer per dag dat ik zie dat het domotica systeem verkeerde temperaturen binnenkrijgt. Wat later herstart de boiler enkele keren. Ong om de 3 minuten een herstart. Soms herstart ie 2 keer, soms 10 keer.
Op het moment van elke herstart lichten de thermostaten op (achtergrondverlichting springt aan).

Hier filmpje van de display op de boiler op het moment dat de boiler herstart :
https://photos.app.goo.gl/ma1jED3q8vUtb4L28

Als ik in het menu van de boiler ga kijken naar de foutenlogs, zie ik enkel oudere fouten (recentste is 2 maanden oud).
Dus hij herstart maar logt niet de reden waarom.

Wat zou hier de reden zijn?
De draadloze thermostaat heeft goede verbinding (reeds dicht gezet, toont alle 'streepjes'), en dit helpt niet.

Thomas

Dat lijkt op een realtime klok interupt event. Dat gebeurt typisch wanneer de microprocessor ergens op vastloopt en de rtc niet tijdig kan resetten.
Heb je dit ook voor wanneer je de service poort loskoppelt van jouw domotica?
Zijn de thermostaten bus-gekoppeld of aan/uit?

Ha dat is zeker mogelijk.
Het is zal veel moeilijker te zeggen zijn dat het gebeurt, als m'n domotica losgekoppeld is. Ik zal het net moeten live zien gebeuren doordat de thermostaat oplicht.
Maar ik kan zeker eens de polling rate van de domotica eens als test factor 10 vertragen, en kijken of het zo nog gebeurt.
Het is een modulerende boiler, de thermostaten zijn bus-gekoppeld.
Ik vertraag nu eens de communicatie en houd je op de hoogte. 👍

Beste, ik heb de communicatie met het domotica systeem erg vertraagd :
Er worden nu cyclisch om de 5 minuten 12 variabelen opgevraagd via RS485 (ModbusRTU). Tussen elke variabele zit 10 sec.
Dus 12 berichtjes om de 10 seconden, en dan wachten totdat de 5 min gepasseerd zijn. Dan weer 12 berichtjes.
Dit lijkt me een héél lage belasting, maar het heeft niet geholpen.
Blijft dagelijks herstarten.

Hiervoor pollde ik de berichtjes om de seconde ipv om de 10 seconden, en werden ze cyclisch elke 30s opgevraagd. Dus dat lijkt me een stuk hogere belasting, maar 't is dus niet gebeterd.

Wat zou dit nog kunnen zijn?

Geen antwoord op je vraag? Misschien vind je iets in onderstaande topics.

Subject
Aangemaakt door
Laatste reactie
Comments
Blijf op de hoogte. Schrijf je in voor onze nieuwsbrief.
Bovenaan