Je gebruikt een verouderde webbrowser. Het kan mogelijk deze of andere websites niet correct weergeven.
Het is raadzaam om je webbrowser te upgraden of een alternatieve webbrowser te gebruiken.
Het is raadzaam om je webbrowser te upgraden of een alternatieve webbrowser te gebruiken.
De beurs
sociaalverhuurder
Zeer gewaardeerd lid
- Lid geworden
- 18 mei 2012
- Waarderingsscore
- 556
- Punten
- 93
gisteren en vanmorgen waren alvast goede momenten om bij te kopen.Mensen die er van profiteren om nu te kopen op de beurs, er zijn koopjes te doen lees ik her en der, en mss het juiste moment om het verlies wat goed te maken
Jammer genoeg kan er nog heel veel volatiliteit voorkomen de komende dagen/weken.
Alleen investeren met geld dat je kan missen.
Een paar bedenkingen:
De beurs kwakkelt eigenlijk al een jaar wat. Sommige aandelen stonden relatief duur, anderen zijn nooit tot hun pre-corona niveau geraakt. Op zich wel gezond dat er onderscheid is. Wil maar meegeven de algemene trend is niet zo positief als lijkt tenzij je enkel de bekende index volgt.
Voor heel wat aandelen gaat het al een tijd bergaf.
De sprong van vandaag/gisteren kan wel eens tussentijds tijdelijk zijn.
Voorbije dagen schoot zo ver door naar beneden dat dat zichzelf versterkt. Is naar boven ook wel wat zo maar gewoonlijk minder.
Objectief feit is dat we nog steeds met een handelsoorlog zitten tussen o.a. usa en china. Ongeacht welke goede resultaten evt andere onderhandelingen zouden opleveren. Zou gewoonlijk op zich al voldoende zijn om de beurs te doen kelderen.
China is al langer de grootste bezorgdheid van de vs...lijkt me niet meer volledig te normaliseren.
Zelf wacht ik op de eerste kwartaal resultaten die degelijk zouden moeten zijn en stap dan grotendeels uit. Zomermaanden zijn zowiezo zwakke beursmaanden.
Maar tkan ook rap terug zakken.
Bijkopen vind ik toch wel een groot risico op dit moment.
De beurs kwakkelt eigenlijk al een jaar wat. Sommige aandelen stonden relatief duur, anderen zijn nooit tot hun pre-corona niveau geraakt. Op zich wel gezond dat er onderscheid is. Wil maar meegeven de algemene trend is niet zo positief als lijkt tenzij je enkel de bekende index volgt.
Voor heel wat aandelen gaat het al een tijd bergaf.
De sprong van vandaag/gisteren kan wel eens tussentijds tijdelijk zijn.
Voorbije dagen schoot zo ver door naar beneden dat dat zichzelf versterkt. Is naar boven ook wel wat zo maar gewoonlijk minder.
Objectief feit is dat we nog steeds met een handelsoorlog zitten tussen o.a. usa en china. Ongeacht welke goede resultaten evt andere onderhandelingen zouden opleveren. Zou gewoonlijk op zich al voldoende zijn om de beurs te doen kelderen.
China is al langer de grootste bezorgdheid van de vs...lijkt me niet meer volledig te normaliseren.
Zelf wacht ik op de eerste kwartaal resultaten die degelijk zouden moeten zijn en stap dan grotendeels uit. Zomermaanden zijn zowiezo zwakke beursmaanden.
Maar tkan ook rap terug zakken.
Bijkopen vind ik toch wel een groot risico op dit moment.
albarius
Zeer gewaardeerd lid
- Lid geworden
- 6 mrt 2008
- Waarderingsscore
- 2.188
- Punten
- 113
Never catch a falling knife. You might get hurt.Mensen die er van profiteren om nu te kopen op de beurs, er zijn koopjes te doen lees ik her en der, en m momenteelss het juiste moment om het verlies wat goed te maken
Als het in de pers verschijnt en je "her en der" leest, stap je gewoonlijk op een verkeerd moment in of uit.
Ik zou mijn cashposities nog wat aanhouden en zelfs uitbreiden op dit moment en wachten op het einde van deze correctie wanneer er terug solide bodems gevormd zijn.
Voor hedgefunds zijn het natuurlijk gouden tijden met dergelijke volatiliteit. Ideaal om te shorten nu.
MSCI staat erg duur gewaardeerd, wel een goed "bedrijf" en verwachtingen voor 2025 zijn degelijk maar matig. Vind ik persoonlijk toch wat risicovol in het huidig klinaat door de hoge waardering.
Als je SMCI bedoelt, dan heel veel risico, stonden op de rand van delisting en kregen de boekhouding niet in orde. Erg AI gebonden.
Cryptos kom ik niet aan:
- Omdat ik dat maar half begrijp.
- De verhandelplatforms nog wat risico inhouden, al is het beter dan vroeger.
- Geen intrinsieke waarde op zich heeft, dus puur vraag-aanbod en alernatieven legio zijn.
- De grootbanken dat echt niet lijken te apprecieren voor particulieren tenzij mss als ze het zelf (gaan) gebruiken.
Als je SMCI bedoelt, dan heel veel risico, stonden op de rand van delisting en kregen de boekhouding niet in orde. Erg AI gebonden.
Cryptos kom ik niet aan:
- Omdat ik dat maar half begrijp.
- De verhandelplatforms nog wat risico inhouden, al is het beter dan vroeger.
- Geen intrinsieke waarde op zich heeft, dus puur vraag-aanbod en alernatieven legio zijn.
- De grootbanken dat echt niet lijken te apprecieren voor particulieren tenzij mss als ze het zelf (gaan) gebruiken.
Was MSCI dat ik bedoelde, ik heb afgelopen dagen wel wat bijgekocht
Crypto ben.ik in december uitgestapt nadat ik mn inleg bijna verdubbeld had.
Crypto volgt in grote lijnen de beurzen ook wel
Crypto ben.ik in december uitgestapt nadat ik mn inleg bijna verdubbeld had.
Crypto volgt in grote lijnen de beurzen ook wel
D I Y
Zeer gewaardeerd lid
- Lid geworden
- 12 aug 2013
- Waarderingsscore
- 6.782
- Punten
- 113
De oranje clown heeft me tot dusver al 2 jaarsalarissen gekost. Maar ik kan wachten. Het is in de voorbije dagen toch al iets hersteld, hopelijk doet hij niet weer een crise.
Alleen beetje jammer voor de dochter, was aan het kijken voor een huis voor haar. Had ze november/december wat gekocht dan was dat super geweest (toen stonden we op +13%), nu moet het wachten want ik ga nu geen verlieslatend papier omzetten in cash.
Alleen beetje jammer voor de dochter, was aan het kijken voor een huis voor haar. Had ze november/december wat gekocht dan was dat super geweest (toen stonden we op +13%), nu moet het wachten want ik ga nu geen verlieslatend papier omzetten in cash.
fido
Zeer gewaardeerd lid
- Lid geworden
- 15 jun 2006
- Waarderingsscore
- 1.313
- Punten
- 113
Wat is in jouw definitie een jaarsalaris (netto?) 
Ik heb ook eens gekeken, na de aankondiging van de tarieven stond ik op -1%, nu op -1.61% vanaf 1/1/25.
2870 € is het gemiddeld netto inkomen in België volgens tinternet x 12 = ±34 000 €. Dan zou ik al meer dan 4 miljoen moeten belegd hebben om 2 jaarlonen kwijt te zijn .

Ik heb ook eens gekeken, na de aankondiging van de tarieven stond ik op -1%, nu op -1.61% vanaf 1/1/25.
2870 € is het gemiddeld netto inkomen in België volgens tinternet x 12 = ±34 000 €. Dan zou ik al meer dan 4 miljoen moeten belegd hebben om 2 jaarlonen kwijt te zijn .
BnB2
Zeer gewaardeerd lid
- Lid geworden
- 13 okt 2023
- Waarderingsscore
- 1.560
- Punten
- 113
Ik heb al 25 jaar dezelfde madam (ben begin 40), ik zou niet meer weten hoe het ergens anders er aan toe gaat en als ik ooit relationeel stop komt er geen meer binnenJa, dat weet ik, en met zeer gespreide beleggingen, links en als het kan ook rechts in vastgoed en op de beurs
Ik zou doorvragen over die dochter @BnB2 als ik van jou was![]()

. Zenikda .
Gewaardeerd lid
- Lid geworden
- 23 jan 2021
- Waarderingsscore
- 282
- Punten
- 63
Sommigen zijn zelfs zo content dat ze er een in reserve nemen ...Ik heb al 25 jaar dezelfde madam (ben begin 40), ik zou niet meer weten hoe het ergens anders er aan toe gaat en als ik ooit relationeel stop komt er geen meer binnenJa, dat weet ik, en met zeer gespreide beleggingen, links en als het kan ook rechts in vastgoed en op de beurs
.
fido
Zeer gewaardeerd lid
- Lid geworden
- 15 jun 2006
- Waarderingsscore
- 1.313
- Punten
- 113
Je kan beter niet te veel prijs geven, want voor je het weet wordt het hier tegen je gebruikt zoals bij DIYIk heb al 25 jaar dezelfde madam (ben begin 40), ik zou niet meer weten hoe het ergens anders er aan toe gaat en als ik ooit relationeel stop komt er geen meer binnenJa, dat weet ik, en met zeer gespreide beleggingen, links en als het kan ook rechts in vastgoed en op de beurs
.

fido
Zeer gewaardeerd lid
- Lid geworden
- 15 jun 2006
- Waarderingsscore
- 1.313
- Punten
- 113
ik denk dat dat ook geen goed gedacht is mbt de financiën.Sommigen zijn zelfs zo content dat ze er een in reserve nemen ...
Laatst bewerkt:
Verbouwer500
Zeer Actief lid
- Lid geworden
- 18 feb 2020
- Waarderingsscore
- 149
- Punten
- 43
Reageer daar toch niet op fidoWat is in jouw definitie een jaarsalaris (netto?)

Heb ook wat belegd op de beurs en ik koop of verkoop voorlopig niets.
BnB2
Zeer gewaardeerd lid
- Lid geworden
- 13 okt 2023
- Waarderingsscore
- 1.560
- Punten
- 113
Vind ik niet erg.Je kan beter niet te veel prijs geven, want voor je het weet wordt het hier tegen je gebruikt zoals bij DIYIk heb al 25 jaar dezelfde madam (ben begin 40), ik zou niet meer weten hoe het ergens anders er aan toe gaat en als ik ooit relationeel stop komt er geen meer binnenJa, dat weet ik, en met zeer gespreide beleggingen, links en als het kan ook rechts in vastgoed en op de beurs
.
![]()
BnB2
Zeer gewaardeerd lid
- Lid geworden
- 13 okt 2023
- Waarderingsscore
- 1.560
- Punten
- 113
Oei dat is toch een beetje gepikeerd niet?Reageer daar toch niet op fidoWat is in jouw definitie een jaarsalaris (netto?)
2870 € is het gemiddeld netto inkomen in België volgens tinternet x 12 = ±34 000 €. Dan zou ik al meer dan 4 miljoen moeten belegd hebben om 2 jaarlonen kwijt te zijn .Je moet eens op het forum van spaargids gaan neuzen, 't zit daar vol met Warren Buffets,...
Heb ook wat belegd op de beurs en ik koop of verkoop voorlopig niets.

Ik denk dat @D I Y zijn schaapjes, net zoals minstens 50% hier op het forum, goed op het droge heeft en dat is geen schande.
Geen antwoord op je vraag? Misschien vind je iets in onderstaande topics.
Subject
Aangemaakt door
Laatste reactie
Comments