• Pesticiden kunnen schadelijk zijn voor de gezondheid en voor de natuur. Beter is om preventief te werken door geen pesticiden te gebruiken om groen en verhardingen te onderhouden. Een tuin zonder pesticiden is perfect mogelijk. Op de website Mijn gifvrije tuin vindt u tips en ideeën voor een stadstuin, een grote tuin, een moestuin of een speeltuin.
    Hou er rekening mee de héél wat pesticiden enkel nog door professionelen met Fytolicentie mogen gebruikt worden!

dampschermen

Lid geworden
26 nov 2008
Waarderingsscore
0
Punten
0
wij zouden gebruik maken van Isover vario KM duplex

de prijs hiervan is 3.07 EUR/m²

Zijn er goedkopere dampschermen, maar wel met goede verhouding prijs/kwaliteit.

mijn spanten zijn 17, gebruik ik nu best isoconfort 35 van 16 cm of isoconfort 35 van 18 cm? Als ik 16 gebruik zit ik met 1cm lucht tussen mijn minuiserite en men isolatie, dit is niet ideaal toch?

Lid geworden
6 aug 2008
Waarderingsscore
0
Punten
0
Wij hebben Isover Flammex genomen, prijs/kwaliteit ook goed wat ons betreft.

Onze spanten zijn ook 17cm en wij hebben 16cm Isoconfort genomen.

flesjespa

Zeer Actief lid
Lid geworden
5 sep 2006
Waarderingsscore
8
Punten
38
Als je de 16 neemt, vooraal aandrukken tot TEGEN je onderdak!

(je hoeft mij niet te geloven, maar geloof aub wél het WTCB en de zoekfunctie op het forum :))

Lucht achter je dampscherm (en dus voor de isolatie) kan nooit kwaad.

Ik zou voor 18cm gaan in jouw geval, deels omdat je menuiserite hebt. Dat ligt nooit helemaal vlak en dus duw je die 18cm wss er toch makkelijk in, zonder hem echt samen te persen. Je 1cm is nl. ook deels theoretisch, precies omdat je onderdak niet 100% vlak is.

Lid geworden
26 nov 2008
Waarderingsscore
0
Punten
0
nog alternatieven voor de dampschermen van isover?

Lid geworden
10 okt 2008
Waarderingsscore
11
Punten
0
'gewone' PE plastiekfolie van 0.2mm dik doet het werk ook. en is veel beter voor de portemonnee

Blijf op de hoogte en schrijf je in voor 
onze nieuwsbrief
Bovenaan