Dampkap 150 -> 160

Lid geworden
7 dec 2007
Waarderingsscore
0
Punten
0
Onze dampkap heeft een uitgang van 150.

De buis voorzien door de muur is 160.

Hoe laat ik op een goede manier een flexibel van 150 overgaan op de buis van 160? (flexibel zal minder dan een meter lang zijn)

Of kan ik met gladde buis werken? Heb nog geen stukken gevonden van 150 naar 160.

Lid geworden
10 okt 2008
Waarderingsscore
2
Punten
0
voor dat metertje zou ik de flexibel gewoon volledig in de buis van 160 schuiven. 150 is al deftig genoeg voor eeen dampkap.

Mogelijks maakt je te fabriceren overgang meer lawaai/waarstand dan de flexibel door te trekken.

Mocht je het doen, zou ik het zo doen: flexibel een 5tal cm erin, en rondom zachtjes afspuiten met non-expanding PUR schuim/

ofwel rondom spleetje opvullen met glaswol, en goed aftapen met alu tape

Lid geworden
7 dec 2007
Waarderingsscore
0
Punten
0
Dat is inderdaad een goed optie, flexibel een eind in de 160, dan het spleetje opschuimen... (is zeker makkelijker werken dan met harde buis, de 90° bocht komt iets te ver van de muur in vergeleiking met de dampkap)

RGP

Lid geworden
29 okt 2010
Waarderingsscore
0
Punten
0
of je kan ook gewoon een reductie kopen van €1 ?

wittmann

Lid
Lid geworden
25 okt 2009
Waarderingsscore
5
Punten
18
Ik heb zo een reductie gekocht maar die paste niet zo goed in die buis van mijn dakdoorvoer.

Rond die reductie heb ik nog wat van die akoestische tape moeten plakken die ik overhad van de metalstuds. Reductie er inschuiven, tape errond (wel geen alutape, had nog tape liggen voor rubberslangen aan mekaar te zetten) en daarna rond de dakdoorvoer opspuiten met PUR.

Bovenaan