• Pesticiden kunnen schadelijk zijn voor de gezondheid en voor de natuur. Beter is om preventief te werken door geen pesticiden te gebruiken om groen en verhardingen te onderhouden. Een tuin zonder pesticiden is perfect mogelijk. Op de website Mijn gifvrije tuin vindt u tips en ideeën voor een stadstuin, een grote tuin, een moestuin of een speeltuin.
    Hou er rekening mee de héél wat pesticiden enkel nog door professionelen met Fytolicentie mogen gebruikt worden!

Damp-open folie alternatieven.

Lid geworden
6 mei 2011
Berichten
390
Waarderingsscore
1
Punten
0
Ik moet nog zo'n 168m² dak isoleren in mijn huis + afwerking met gyproc en een damp-open folie. Gisteren naar de gamma geweest om daar achterover te vallen van de kostprijs van de Vario KM duplex van isover.

Deze folie (die zonder twijfel wel één van de betere in het gamma is) koste maar liefst 129€ voor een rol van 20mx1.5m dat is 30m². Voor mijn dak komt dat dus op 722€ voor enkel de folie, dat is toch absurd.

Heeft er iemand een deftig maar toch wat goedkoper merk, ik lees verhalen van mensen die een simpele pe-folie hebben gebruikt. Is dit wel mogelijk?



Bedankt voor de antwoorden.
 

koebeest

Zeer Actief lid
Lid geworden
15 aug 2009
Berichten
1.457
Waarderingsscore
66
Punten
48
Vandammes;1895717 wrote:
Ik moet nog zo'n 168m² dak isoleren in mijn huis + afwerking met gyproc en een damp-open folie. Gisteren naar de gamma geweest om daar achterover te vallen van de kostprijs van de Vario KM duplex van isover.

Deze folie (die zonder twijfel wel één van de betere in het gamma is) koste maar liefst 129€ voor een rol van 20mx1.5m dat is 30m². Voor mijn dak komt dat dus op 722€ voor enkel de folie, dat is toch absurd.

Heeft er iemand een deftig maar toch wat goedkoper merk, ik lees verhalen van mensen die een simpele pe-folie hebben gebruikt. Is dit wel mogelijk?



Bedankt voor de antwoorden.



De gamma is natuurlijk niet het goedkoopste. Als je op internet zoekt vind je direct al goedkopere prijzen maar het blijft niet goedkoop. Het alternatief, dat er eigenlijk geen is, is met een dampscherm werken. Dat is goedkoper maar niet dampopen.
 
Lid geworden
6 mei 2011
Berichten
390
Waarderingsscore
1
Punten
0
Ik leer bij, ik wist niet dat een dampscherm niet hetzelfde is als een damp-open scherm.
 
Lid geworden
6 mei 2011
Berichten
390
Waarderingsscore
1
Punten
0
209€ ipv 260€ de helft is wel heel positief zien, maar het scheelt al in prijs! :)
 
Lid geworden
24 aug 2012
Berichten
100
Waarderingsscore
0
Punten
0
Zoals reeds aangehaald door Koebeest. De Gamma is zeker niet de goedkoopste om zoiets te gaan halen.



Een waardig alternatief op de Vario KM duplex zou de Pro Clima Intello of Intello Plus kunnen zijn.

Hieronder een website met eindgebruikersprijzen.

Ligt zeker 1 euro per m2 lager dan de prijs die je nu hebt.



=> http://www.eurabo.be/nl/producten/detail/pro_clima_intello/459
 

koebeest

Zeer Actief lid
Lid geworden
15 aug 2009
Berichten
1.457
Waarderingsscore
66
Punten
48
Lid geworden
6 mei 2011
Berichten
390
Waarderingsscore
1
Punten
0
Bedankt voor de reacties, er zijn inderdaad goedkopere en ook alternatieve producten te vinden die zeker niet onder moeten doen voor de vario km.
 

Geen antwoord op je vraag? Misschien vind je iets in onderstaande topics.

Onderwerp
Aangemaakt door
Laatste reactie
Reacties
Blijf op de hoogte en schrijf je in voor 
onze nieuwsbrief
Bovenaan