• Momenteel zijn we bezig met een onderzoek naar het gebruik en de ervaringen met grindmatten. Wil jij ons helpen? Meld je aan of registreer dan vlug en reageer op dit topic

Dakwerken offerte

HandyKay

Actief Lid
Lid geworden
12 feb 2016
Waarderingsscore
42
Punten
28
Renovatie hellend dak:
- Verwijderen oude pannen en panlatten
- Plaatsen van onderdak DELTA-VITAXX PLUS
- Plaatsen nieuwe panlatten, plaatsen pannen STORMPAN 44 POTTELBERG ANTRACIET
- Aanwerk naar geburen gebeurt met lood, schouw word nieuw lood voorzien
- Plaatsen van isolatie, Isover Isocomfort 35 van 6cm dikte, word tussen de kepers geplaatst R-waarde 1,7
- IKO Enertherm 10cm dikte word tegen de kepers geplaatst R-waarde 4,5
- Trekker op schaar word aan de binnenkant verhoogt

Plat dak:
- Plaatsen extra kepers tussen bestaande balken met daarop OSB platen van 18mm dikte
- Branden van dampscherm V3
- Branden van toplaag IKO Pantera met granulaat voorzien van loden afvoer en aanwerk op de bestaande daken
- Isoleren van het plat dak Isover Isocomfort 35 van 12cm dikte, deze word tussen de balken geplaatst R-waarde 3,4
- IKO Enertherm 6cm dikte word tegen de kepers geplaatst R-waarde 2,7

Meerprijs voor een Velux dakraam van 114 x 118cm, 987 euro excl. btw.

Is deze offerte goed?
Wat mist de offerte van details?
Is er iets waar ik op moet letten of wat ik nog moet vragen aan de uitvoerder?
Is er iets waar we speciaal rekening mee moeten houden?
De aannemer zei dat hij eind januari kan. Wat voor ons wel goed is, alleen hoe zit het net met regen en kou op die dagen?
Kan iemand wat advies geven waar we op moeten letten?
Bedankt.

Laatst bewerkt door een moderator:
Renovatie hellend dak:
- Verwijderen oude pannen en panlatten + afvoer buiten bouwplaats en verwerkingskosten/stortkosten
- Leveren en Plaatsen van onderdak DELTA-VITAXX PLUS
- Leveren en Plaatsen nieuwe panlatten, plaatsen pannen STORMPAN 44 POTTELBERG ANTRACIET
- Aanwerk naar geburen gebeurt met lood, schouw word nieuw lood voorzien -inbegrepen in totaalprijs
- Leveren en Plaatsen van isolatie, Isover Isocomfort 35 van 6cm dikte, word tussen de kepers geplaatst R-waarde 1,7
- Leveren en plaatsen IKO Enertherm 10cm dikte word tegen de kepers geplaatst R-waarde 4,5

Plat dak:
- Leveren en Plaatsen extra kepers tussen bestaande balken met daarop OSB platen van 18mm dikte
- Leveren en Branden van dampscherm V3
- Leveren en Branden van toplaag IKO Pantera met granulaat voorzien van loden afvoer en aanwerk op de bestaande daken
- Leveren en plaatsen van isolatie van het plat dak Isover Isocomfort 35 van 12cm dikte, deze word tussen de balken geplaatst R-waarde 3,4
- Leveren en plaatsen IKO Enertherm 6cm dikte (word tegen de kepers geplaatst) R-waarde 2,7

Meerprijs voor een Velux dakraam van 114 x 118cm, 987 euro excl. btw.plaatsing inbegrepen
Om een heel correcte offerte te zijn, zodat achteraf geen enkele mogelijkheid is voor discussie zouden er nog enkele zaken moeten worden bijgeschreven : ZIE ROOD
Ik weet het is misschien muggenziften, maar je zou achteraf maar eens een rekening moeten krijgen voor het leveren van de materialen ? ?

Renovatie hellend dak:
- Verwijderen oude pannen en panlatten + afvoer buiten bouwplaats en verwerkingskosten/stortkosten
- Leveren en Plaatsen van onderdak DELTA-VITAXX PLUS
- Leveren en Plaatsen nieuwe panlatten, plaatsen pannen STORMPAN 44 POTTELBERG ANTRACIET
- Aanwerk naar geburen gebeurt met lood, schouw word nieuw lood voorzien -inbegrepen in totaalprijs
- Leveren en Plaatsen van isolatie, Isover Isocomfort 35 van 6cm dikte, word tussen de kepers geplaatst R-waarde 1,7
- Leveren en plaatsen IKO Enertherm 10cm dikte word tegen de kepers geplaatst R-waarde 4,5

Plat dak:
- Leveren en Plaatsen extra kepers tussen bestaande balken met daarop OSB platen van 18mm dikte
- Leveren en Branden van dampscherm V3
- Leveren en Branden van toplaag IKO Pantera met granulaat voorzien van loden afvoer en aanwerk op de bestaande daken
- Leveren en plaatsen van isolatie van het plat dak Isover Isocomfort 35 van 12cm dikte, deze word tussen de balken geplaatst R-waarde 3,4
- Leveren en plaatsen IKO Enertherm 6cm dikte (word tegen de kepers geplaatst) R-waarde 2,7

Meerprijs voor een Velux dakraam van 114 x 118cm, 987 euro excl. btw.plaatsing inbegrepen
Om een heel correcte offerte te zijn, zodat achteraf geen enkele mogelijkheid is voor discussie zouden er nog enkele zaken moeten worden bijgeschreven : ZIE ROOD
Ik weet het is misschien muggenziften, maar je zou achteraf maar eens een rekening moeten krijgen voor het leveren van de materialen ? ?
Ik moet geen voorschot betalen. Dat telt ook al.

De isolatiedikte is minimaal. Ook iets wat je makkelijk zelf kan doen. Je offert enkel cm op voor minder uitgave en meer comfort.
Verder..... Offertes opvragen . Aannemers kunnen beter inschatten ter plekke . Bereikbaarheid etc...
De prijs van de offerte is zeker goed.

Die isolatiedikte het verschil? Hoeveel wol heb je dan nodig voor de pur op te vangen. Als ik de pur wissel moet ik de latten ook dikker maken, dan heb je dat weer.

Offerteprijs is 9850 incl Betreft 70 m2 hellend dak, 10m2 plat dak.
dat is een zeer interessante offerte. Bij welke dakwerker heeft u deze offerte ontvangen?

Voor gelijkaardige werken heb ik momenteel offertes van 30000, 32000 en 27000 ontvangen.

Gebruiken jullie de schouw nog? Wij kiezen ervoor om deze af te breken aangezien we die niet meer gebruiken. Dan is het dak beter en mooier afgewerkt.

Ter referentie, dit is een recente offerte die ik hebt ontvangen.

Bijlagen

• offerte plat dak.PNG
    offerte plat dak.PNG
    60,9 KB · Weergaven: 81
  • Offerte dakwerken Hasselt.PNG
    Offerte dakwerken Hasselt.PNG
    99,7 KB · Weergaven: 82
@Fery Al die kosten posten zijn vrij hoog gerekend vind ik persoonlijk. Ik stuur u pb.

Blijf op de hoogte. Schrijf je in voor onze nieuwsbrief.
Bovenaan