• Pesticiden kunnen schadelijk zijn voor de gezondheid en voor de natuur. Beter is om preventief te werken door geen pesticiden te gebruiken om groen en verhardingen te onderhouden. Een tuin zonder pesticiden is perfect mogelijk. Op de website Mijn gifvrije tuin vindt u tips en ideeën voor een stadstuin, een grote tuin, een moestuin of een speeltuin.
    Hou er rekening mee de héél wat pesticiden enkel nog door professionelen met Fytolicentie mogen gebruikt worden!

Dakwerken buurman

Lid geworden
13 nov 2024
Waarderingsscore
0
Punten
1
Dag iedereen,

In 2019 voerde ik dakwerken uit. Ik liet een sarkingdak installeren met 10cm isolatie. Hiermee kwam ik hoger dan de buren te liggen dus de zijkanten werden afgewerkt met gevelpannen.

Op dit moment voert één van mijn buren gelijkaardige dakwerken uit waardoor we op gelijke hoogte komen (of mogelijks zelfs 2cm hoger) Mijn gevelpannen zouden dus vervangen moeten worden door vlakke pannen.

Mijn buurman sprak me aan of ik via mijn dakwerker vlakke pannen kon aanleveren. De gevelpannen kon ik misschien terug verkopen zei hij aangezien deze veel duurder zijn dan vlakke. De plaatsing zou dan wel door zijn dakwerker gebeuren. Mijn dakwerker verblijft momentee in het buitenland en kon deze niet direct aanleveren. Ik gaf het modeltype door zodat hij dit met zijn aannemer kon bespreken. Tot op heden wacht ik nog op antwoord.

Wie zijn verantwoordelijkheid is om deze pannen te leveren en de kosten te dragen?

In 2019 had ik een volledig afgewerkt dak. Mijn buurman voert nu zijn werken uit. Is het niet de verantwoordelijkheid van de aannemer van mijn buurman om terug een waterdicht geheel te vormen? En in te staan voor het bijhorende materiaal en kosten? Of komt dit terug ter mijner laste?

Graag jullie input, wat zegt de wet/bouwcode?

Bedankt!

Buurman moet afwerken. Maar een dakpan kost ook de wereld niet

Kost mogelijk idd niet veel maar volgens mij moet de dakwerker van jouw buur gewoon zorgen dat de aansluiting deugdelijk gebeurt...die heeft immers een prijs afgesproken met je buur en dan moet jouw buur geen verhaal bij jou gaan halen. De dakwerker kan ook met iets anders afwerken dan met pannen bvb loodvervanger oid. Minder mooi maar wel waterdicht .
En ja , dat kan idd de relatie met je buur verzuren ..
Vraag aan je buur wat er afgesproken is met zijn dakwerker en waarom jij deze kosten zou moeten maken. De dakwerker kan net zo goed de juiste pannen bestellen en die andere bestaande zelf op stock leggen...

Als de buur 2 cm hoger uitkomt, dan past een vlakke pan ook niet om alles zomaar 100 % af te dichten, er zal toch nog iets bij moeten.
Dan kan je even goed de kant van de gevelpan afzagen en laten liggen, en vervolgens verdichten met lood of iets dergelijks
Uiteraard op kosten van de buur
Jij hebt destijds toch ook niet gevraagd om de kantpannen te betalen ? ofwel ?

je Hebt de vorige keer toch ook voor die gevelpannen betaald?

Geen antwoord op je vraag? Misschien vind je iets in onderstaande topics.

Subject
Aangemaakt door
Laatste reactie
Comments
Blijf op de hoogte. Schrijf je in voor onze nieuwsbrief.
Bovenaan