Dakoversteken

Staelinski

Nieuw Lid
Lid geworden
2 sep 2014
Waarderingsscore
0
Punten
6
Wij willen onze oude plastieken dakoversteken vervangen door nieuwe in hout.

Wij dachten onmiddellijk aan ceder of padoek.

Bij ceder vrees ik wat voor zwarte plekken door water, maar normaal zou dit niet mogen volgens mij, gelet op het feit dat we ook al onze dakgoten zullen vernieuwen.

Padoek lijkt me misschien iets te rood en het zal waarschijnlijk lang duren tegen deze grijs is?

Welke soorten kunnen jullie mij aanraden en wat zijn de voor en nadelen?

Lid geworden
20 aug 2014
Waarderingsscore
0
Punten
0
Is bij ons gedaan door 'meranti'. Vinden het zeker mooi!! :)
Op onze blog kan je er foto's van terugvinden.

b2

Lid geworden
23 nov 2012
Waarderingsscore
0
Punten
0
Padouk is zijn roodheid na een paar weken zon al kwijt (maar ik weet wel niet hoe onder een dak zit) Ik heb een terras gelegd in padouk, de helft op 1 zaterdag (en moeten gaan lopen voor de regen), de andere helft de week er na en het kleurverschil was al gigantisch... 

Voor de rest, al eens trespa overwogen? Eventueel met houtmotief? 

Lid geworden
9 nov 2009
Waarderingsscore
0
Punten
0
Wij hebben een bijbouw en terras in padouk. Als dat in de volle zon is dan verkleurt dat inderdaad heel snel maar een  deel van de bijbouw krijgt amper zon en daar is de kleur toch andres dan de delen in volle zon. Er is ook een kleurverschil; mooi egaal grijs in de zon en meer naar het bruine/roestkleur waar er minder zon komt. Wil je dus dat die dakoversteeken grijs zijn dan zou ik niet kiezen voor padouk. Die van ons zijn in trespa.

tjay

Zeer Actief lid
Lid geworden
21 jun 2011
Waarderingsscore
14
Punten
38
Wij hebben ceder gekozen, en inderdaad: her en der een vochtplek die er denk ik niet meer uitgaat. Op zich ook niet zo een drama eerlijk gezegd.

Vanuit die ervaring zou ik denken: als het perfect 1 kleur moet zijn, ga dan voor rockpanel in je favoriete kleur. Denk dat er weinig garanties zijn dat echt natuurlijk hout (laten we zeggen: goedkoper dan rockpanel) kleur X, Y of Z aanneemt en behoudt??

Staelinski

Nieuw Lid
Lid geworden
2 sep 2014
Waarderingsscore
0
Punten
6
Ter info, wij hebben toch gekozen voor afzelia en het is prachtig! We zijn tevreden.

Bovenaan