• Pesticiden kunnen schadelijk zijn voor de gezondheid en voor de natuur. Beter is om preventief te werken door geen pesticiden te gebruiken om groen en verhardingen te onderhouden. Een tuin zonder pesticiden is perfect mogelijk. Op de website Mijn gifvrije tuin vindt u tips en ideeën voor een stadstuin, een grote tuin, een moestuin of een speeltuin.
    Hou er rekening mee de héél wat pesticiden enkel nog door professionelen met Fytolicentie mogen gebruikt worden!

dakgoten/bakgoten

Lid geworden
23 aug 2011
Berichten
42
Waarderingsscore
0
Punten
0
hallo,



ik heb net een huis gekocht, en daar zijn verschillende lekken aan het dak



momenteel is er een 'corniche' of bakgoot aan het zadeldak, maar omdat ik enerzijds enkel belachelijke offertes krijg en anderzijds geen bruikbare termijnen, heb ik beslist om zelf een oplossing te zoeken.



Probleemstelling: de dakpannen stoppen 15 cm voor de zijmuur begint. ik had graag een dakgoot geplaatst ipv de huidige bakgoot. Ik zou een goot van 205 plaatsen op de zijmuur, om zo +- 5-7 cm over de muurrand te komen.



is dit een goed/slecht idee, en zijn er betere oplossingen

(uitgezonderd het verlengen van het dak)



bedankt! :D



Dieudax
 
Lid geworden
6 jan 2010
Berichten
223
Waarderingsscore
0
Punten
0
toch verlengen van het dak :mrgreen:



Verlengen dak hoeft nog niet zo'n probleem te zijn, is ook de beste oplossing. Hangt vooral af van je dakbedekking en of je hier nog pannen/leien van vindt. Bij mijn buurvrouw hebben ze dit ook onlangs gedaan. Zij had leien, waarvan formaat nog steeds te vinden is. Ze hebben dan met leien van de achtergevel het dak aan de voorgevel verlengd zodat er geen kleurverschil is en dan het dak langs achtergevel aangevuld met nieuwe leien. Is dan wel wat verschil in tint wegens verwering, maar aan achterzijde stoort dit echt niet vind ik. Je moet dan ook nog enkele stenen aan de tipgevel inmetsen, maar da's geen werk.
 
Lid geworden
15 sep 2011
Berichten
129
Waarderingsscore
1
Punten
0
Inderdaad, gewoon rijtje pannen bijplaatsen, maar dan moet ge wel het geluk hebben dat dit type nog bestaat. Meestal wel, maar ge weet maar nooit. Uw onderdakfolie zult ge dan ook wel wss moeten doortrekken als die er al is.
 

LMD

Lid geworden
6 okt 2011
Berichten
2
Waarderingsscore
0
Punten
0
Beste,



Hebt ge al eens navraag gedaan voor nieuwe betaalbare aluminium dakgoten ?

Deze zijn vrij ongekend aangezien er maar 6 bedrijven dit doen,

maar super kwaliteit en in de kleur die u zelf kiest.

mvg,

Mieke
 
Lid geworden
14 jun 2006
Berichten
2.216
Waarderingsscore
0
Punten
0
Aluminium lijkt me toch niet het ideale materiaal voor een dakgoot maar soit.



Je kan volgens mij ook makkelijk een rij pannen bijleggen , misschien enkel wat stoflatjes bijschieten en 1 panlat (voorzie eventueel ook wat extra onderdak). de laatste huidige panlat zal je wel even moeten checken of die wel vastgenageld is.



dan op de dakrand nagel je een valiezeplank, daarop vijs je dan de goothaken.



Indien je goot nogal moeilijk aan te sluiten is of je laatste rij pannen maar net over de lip van de goot komt, kun je nog "coraflex" gebruiken , da's een soort loodvervanger die je dan op de lip van je goot kleeft en onder je dakpannen laat uitkomen, op die manier heeft water geen kans.
 
Lid geworden
15 sep 2011
Berichten
129
Waarderingsscore
1
Punten
0
Euhm, denk wel dat er heel wat meer dan 6 firma's zijn die alu goten plaatsen. Sommigen doen niet anders, maar de meeste dakwerkers plaatsen het ook op vraag van de klant. Bekendste leverancier is AluStar. Is vooral mooi omdat het in elke gewenste RAL kleur kan.
 

LMD

Lid geworden
6 okt 2011
Berichten
2
Waarderingsscore
0
Punten
0
Alustar is de hoofdleverancier

Zij zijn gevestigd in Pittem
 
Lid geworden
11 mrt 2006
Berichten
1.672
Waarderingsscore
0
Punten
0
Geef mij maar een bakgoot er gaat niets boven, een hanggoot allemaal goed en wel, maar ge moet maar eens op uw dak zijn, je kan er geen ladder deftig tegen plaatsen, je kan er niet inlopen, enz.....
 
Blijf op de hoogte en schrijf je in voor 
onze nieuwsbrief
Bovenaan